Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 17:35
  #1
Medlem
Min mamma köpte ett USB minne utomlands som är på 250 GB...

Är fett nojig med att använda det eftersom jag är rädd för att det kan finnas virus på det. Tror det är en kopia.
Satte dock i det i datorn och det står att det är på 250GB så fattar inte riktigt. Det kan ju inte vara möjligt att ett sånt litet USB minne kan vara på 250 GB?

Någon som vet om jag kan använda det eller vad de har gjort med det för att det ska stå 250GB?
Citera
2015-02-11, 17:41
  #2
Medlem
Boggas avatar
T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2729253
Citera
2015-02-11, 17:44
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Varför skulle du inte kunna använda detta? Vad är det för tillverkare?
Citera
2015-02-11, 17:45
  #4
Medlem
http://www.kingston.com/datasheets/dt200_us.pdf

den är det men jag ser nu att det är en kopia eftersom plasten är i skitkvalitet mm.
Hon köpte den för ca 20 kr
Citera
2015-02-11, 17:49
  #5
Medlem
sebnies avatar
Det är fejk. De gör så minneskontrollen "rapporterar" en felaktig storlek till windows, så det ser ut som ett 250 GB men sparar du mer än det finns minne på det så sparas inte filerna, så fort du drar ut minnet så är filerna borta.

Som du ser i produktbeskrivningen så finns det bara upp till 128 GB, så inte ens en kopia ska kunna vara på 250 GB.
Citera
2015-02-11, 18:04
  #6
Medlem
Jiiimboohs avatar
För 20 kr hade jag förväntat mig typ 8 GB. Nu var det iofs köpt utomlands, men ändå.

Vissa virus kan spridas bara du sätter i USB-minnet. Kör antivirusprogram om du är orolig. Jag hade kört antivirus, formaterat minnet och sedan använt det till mindre viktiga filer. Fyll det helt för skojs skull och se hur mycket det tar.
__________________
Senast redigerad av Jiiimbooh 2015-02-11 kl. 18:08.
Citera
2015-02-11, 19:31
  #7
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everise1
Min mamma köpte ett USB minne utomlands som är på 250 GB...

Är fett nojig med att använda det eftersom jag är rädd för att det kan finnas virus på det. Tror det är en kopia.
Satte dock i det i datorn och det står att det är på 250GB så fattar inte riktigt. Det kan ju inte vara möjligt att ett sånt litet USB minne kan vara på 250 GB?

Någon som vet om jag kan använda det eller vad de har gjort med det för att det ska stå 250GB?
Vilket land? vet att Kina har bluffat extremt mycket med fysiska piratkopior...
Citera
2015-02-11, 19:40
  #8
Medlem
Om det kostade så lite så är det nog fejk, dock så finns det usb-minnen på 512 GB http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l=start:viewed, så du bör nog inte vara orolig över storleken!
Citera
2015-02-11, 19:51
  #9
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Om det kostade så lite så är det nog fejk, dock så finns det usb-minnen på 512 GB http://www.webhallen.com/se-sv/dator...l=start:viewed, så du bör nog inte vara orolig över storleken!

Det finns faktiskt ända upp till 1TB, men de kostar därefter också, runt 10000 kr/st och finns än så länge ännu inte i Sverige.
Citera
2015-02-11, 21:20
  #10
Medlem
PeterNosters avatar
En bekant köpte ett sånt på Kinasemestern för en struntsumma och det var 10 år sen.
Citera
2015-02-12, 01:27
  #11
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
En bekant köpte ett sånt på Kinasemestern för en struntsumma och det var 10 år sen.

Möjligt. Kineserna säljer dock ofta sådana som har mycket lägre kapacitet än de påstår, vad jag har förstått. Jag köpte en extern hårddisk till min mycket omfattande porrsamling för att avlasta datorns egen och den kostade 300 spänn eller om den kanske var ännu billigare, men den är ju stor ungefär som en fickalmanacka. Typ 1000 spänn för ett USB-minne med samma kapacitet hade jag kunnat ge. 10000 däremot är ju helt absurt.
Citera
2015-02-12, 13:49
  #12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Möjligt. Kineserna säljer dock ofta sådana som har mycket lägre kapacitet än de påstår, vad jag har förstått. Jag köpte en extern hårddisk till min mycket omfattande porrsamling för att avlasta datorns egen och den kostade 300 spänn eller om den kanske var ännu billigare, men den är ju stor ungefär som en fickalmanacka. Typ 1000 spänn för ett USB-minne med samma kapacitet hade jag kunnat ge. 10000 däremot är ju helt absurt.

OK, jag var oklar. Det fanns naturligtvis inte så mycket minne på stickan i verkligheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback