Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-09-27, 19:38
  #1
Medlem
rymdblommas avatar
Hejsan jo nu är det så att jag ska köpa ett USB 2.0 kort till min gamla dator så jag kan överföra grejerna lite snabbare till min iPod. Jag har bestämt mig att jag ska köpa den från webhallen (billigt + ingen frakt). Jag står och väger mellan 2 st, frågan är nu vilken är bäst?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=10688
http://www.webhallen.com/prod.php?id=13554

Jag vill ha svar från er som har erfarnhet av de två, det är ju trots allt bara 10 spänn som skiljer och jag vill inte köpa nåt skit som krånglar. Tack.
Citera
2005-09-27, 19:52
  #2
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdblomma

Jag vill ha svar från er som har erfarnhet av de två, det är ju trots allt bara 10 spänn som skiljer och jag vill inte köpa nåt skit som krånglar. Tack.

Fast du vill ha det som är billigast. Inte en lätt kombination
Nåväl. Sweex är av tradition och hävd lågbudget rakt igenom sin produktlinje.
Dock är det inte så jädra svårt att göra USB-kort och de brukar fungera utan större mankemang. OM de dock krånglar så bli inte arg på någon. Släng det och köp ett nytt och något dyrare från något större märke. Om du nu inte vill satsa på det från första början vill säga. HRRRMMMRHRRR
Qteks kort har jag ingen erfarenhet av så jag vill inte uttala mig om det.
Citera
2005-09-27, 19:59
  #3
Medlem
rymdblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Bliss
Fast du vill ha det som är billigast. Inte en lätt kombination
Nåväl. Sweex är av tradition och hävd lågbudget rakt igenom sin produktlinje.
Dock är det inte så jädra svårt att göra USB-kort och de brukar fungera utan större mankemang. OM de dock krånglar så bli inte arg på någon. Släng det och köp ett nytt och något dyrare från något större märke. Om du nu inte vill satsa på det från första början vill säga. HRRRMMMRHRRR
Qteks kort har jag ingen erfarenhet av så jag vill inte uttala mig om det.
jo :P men liksom hur mycket ska ett bra USB 2 kort kosta då? Det är ju inte direkt som ett grafikkort där grejerna utvecklas hela tiden och det kommer nytt... USB2 är USB2 punkt slut, på webhallen finns ju bara dom 2 att välja mellan om man inte ska ha massa firewire o sånt, jag skulle kunna köpa från nån annan affär också, men jag har bra erfarenhet från webhallen plus att jag eftersom jag bor i sthlm slipper frakt o sånt som kommer till från alla andra nätbutiker. OnOff och liknande tycker jag brukar ha ockerpriser inte alltför sällan.
Citera
2005-09-28, 18:33
  #4
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdblomma
jo :P men liksom hur mycket ska ett bra USB 2 kort kosta då? Det är ju inte direkt som ett grafikkort där grejerna utvecklas hela tiden och det kommer nytt... USB2 är USB2 punkt slut, på webhallen finns ju bara dom 2 att välja mellan om man inte ska ha massa firewire o sånt, jag skulle kunna köpa från nån annan affär också, men jag har bra erfarenhet från webhallen plus att jag eftersom jag bor i sthlm slipper frakt o sånt som kommer till från alla andra nätbutiker. OnOff och liknande tycker jag brukar ha ockerpriser inte alltför sällan.

Nej det kommer säkert att funka alldeles utmärkt med ett Sweex. Personligen hade jag nog valt ett lite dyrare från t ex Belkin eller D-link. Borde gå att uppbringa i Stockholmstrakten också.
Å andra sidan kommer säkert Sweex pryttlar från samma komponenttillverkare som mina förslag. Du betalar bara inte för namnet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback