Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 11:06
  #1
Medlem
Har sedan 1 vecka tillbaka haft skum värk i magen som inte vill släppa, misstänker att det är magmusklerna.
Värken sitter runt naveln väldigt centralt, sitter jag ned ihopskunket så försvinner värken rejält, står jag upp eller ligger raklång på rygg så ökar värken.
Har inge problem med att skita eller pissa både avföringen och urinet ser normalt ut och går på toaletten på fasta tider som jag alltid gjort.

Nån som vet vad detta kan vara? börjar bli lite orolig nu efter 1 veckas värk
Citera
2015-02-11, 11:30
  #2
Medlem
88procentSqs avatar
Yo!

Du behöver inte vara orolig det är helt normalt med de symtom du har.
Buk stammarna är orsaken till din mages muskelsmärta men kan också bero på överanvändningsmärta i magmusklerna, som oftast kommer först ett par dagar efter träning. För övrigt så kan också för lite användning av musklerna också ofta leda till smärta när dessa muskler plötsligt används mer än normalt .
Muskeltrötthet kan det också handla om , särskilt i idrottare som kan använda dessa muskler till den grad av utmattning .
Alternativt är stam från hosta eller ofta förekommande nysningar som också kan leda till smärta i buken och området där naveln befinner sig.

Här har du 2 konkreta steg för att bli väck din smärta

1. Drick en stor kopp kamomill te med honung i och klappa magen försiktigt ( ge den lite kärlek )
väldigt bra för magen även om den inte gör ont för den delen
2. Värm en halv handfull vitt ris i vatten utan att skölja det i ca 5 min under omrörning ( det ska inte koka) häll sedan över det vita vattnet i ett glas och tillsätt honung. Drick upp utan att klappa på magen

Gör ej båda i kombination. Börja med steg 2 idag och redan 5 timmar efter kan du göra steg 1, eller dagen efteråt

Mvh
SQ
__________________
Senast redigerad av 88procentSq 2015-02-11 kl. 11:32.
Citera
2015-04-26, 14:41
  #3
Medlem
Bumpar denna tråd igen!

Har fortfarande problem med magmusklerna, som känns väldigt trötta och tål inge ansträngning alls
värken kommer direkt.

Har vart på akuten 2ggr där dom gjorde dom vanliga testerna, blodprov, urinprov kollade temp osv läkaren sa bägge ggr att mina magmuskler var överansträngda. Fick samma diagnos på vårdcentralen.

Har nu senaste veckan haft 2 olika sjukgymnaster som har tittat på mig 1 av dom med OMT kompetens och ingen hittar nåt fel var inne på nån form av muskelinflammation men..chansen att man får muskelinflammation i bägg magmusklerna istort omöjlig enligt mina sjukgymnaster.

Nån som har nån aning vad detta kan vara?
Citera
2015-04-26, 19:56
  #4
Medlem
Har också ont i magen, bara på vänstra sidan. Det är dock efter en operation i vänstra lungan men är riktig konstig smärta i magen. Var också på akuten och de trodde på förstoppning men det har jag kommit fram till att det inte är. Alla prover såg bra ut också.

Har skrivit en del om det i en tråd, kolla i den och se om du känner igen dig!

(FB) Ont i magen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback