Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-06-20, 22:40
  #25
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du vet väl om att det inte är möjligt att ligga på underskott och inte gå ner i fett?

Om du ligger på underskott så fortsätt på underskottet för då går du ju ner 500-800 kalorier i fett om dagen vilket ändå är några gram.
Ja det vet jag. Men eftersom att det känns som att jag fastnat nu så tänkte jag minska på fettet och öka proteinet för att min totala kcal mängd inte ska bli annorlunda.
Förstår du hur jag menar?

Anledningen till varför jag tror att jag fastnat är för att det var rätt enkelt att gå ner 10kg, från 90 till 80, men riktigt svårt att gå från 80 till 75 t.ex. Har ju legat på 77-78kg i över en månad nu.
Citera
2015-06-20, 23:09
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Ja det vet jag. Men eftersom att det känns som att jag fastnat nu så tänkte jag minska på fettet och öka proteinet för att min totala kcal mängd inte ska bli annorlunda.
Förstår du hur jag menar?

Anledningen till varför jag tror att jag fastnat är för att det var rätt enkelt att gå ner 10kg, från 90 till 80, men riktigt svårt att gå från 80 till 75 t.ex. Har ju legat på 77-78kg i över en månad nu.

Ja, jag tror jag förstår. Dock så är det ju kalorierna som styr så det blir ingen skillnad viktmässigt när du ändrar mängden protein och fett. Dock kan det få resultatet att du behåller mer muskelmassa.

Nja, riktigt svårt ska det aldrig bli att gå ner. Det är någon liten justering som behövs bara.
Citera
2015-06-21, 08:41
  #27
Medlem
Jag har kört på med kolhydrater ganska lågt i en månad nu och jag började må skit dåligt. Dra inte bort dem för mycket. Testa dig fram och se hur din kroppar funkar. Refeeds är nog viktigt.
__________________
Senast redigerad av kreativtnamn123 2015-06-21 kl. 08:45.
Citera
2015-06-21, 10:23
  #28
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, jag tror jag förstår. Dock så är det ju kalorierna som styr så det blir ingen skillnad viktmässigt när du ändrar mängden protein och fett. Dock kan det få resultatet att du behåller mer muskelmassa.

Nja, riktigt svårt ska det aldrig bli att gå ner. Det är någon liten justering som behövs bara.
Okej

Jag gjorde nu om mitt matschema och detta kom jag fram till.

Först och främst, mitt energibehov ligger på 2600kcal (77kg, 180cm, 24 år) om dagen. Mitt schema jag tänkt börja med när lönen kommer är

62g fett
165g protein
130g kolhydrater
1735 kcal

100g av dom kolhydraterna är endast ifrån min maltoflex som jag dricker när jag gymmar. Jag vet att det är ett stort underskott men skulle jag bli väldigt hungrig slänger jag in en burk tonfisk också.

Ser det okej ut?
Citera
2015-06-21, 11:01
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Okej

Jag gjorde nu om mitt matschema och detta kom jag fram till.

Först och främst, mitt energibehov ligger på 2600kcal (77kg, 180cm, 24 år) om dagen. Mitt schema jag tänkt börja med när lönen kommer är

62g fett
165g protein
130g kolhydrater
1735 kcal

100g av dom kolhydraterna är endast ifrån min maltoflex som jag dricker när jag gymmar. Jag vet att det är ett stort underskott men skulle jag bli väldigt hungrig slänger jag in en burk tonfisk också.

Ser det okej ut?

Jag tycker det ser bra ut. Du kan ju ha dessa siffror som grund och försöka hålla dem de flesta dagar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback