Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 06:38
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Tack så mycket för alla svar. Okej men då kör jag på min vanliga mat men med ett underskott

Och till er som undrar om kolhydraterna. Jag har läst att om du har ett lågt intag av kolisar så förbränner du energin fett mycket fortare.


Det där är ingen guide till deffning överhuvudtaget. Allt som står där, förutom motionsträning, står i Axons guide för viktuppgång. Jag läste den igår och... ja jag fattar inte vad som skulle vara så deffigt med den.

Och sen förstår jag inte vad som skulle vara fel med potatis. Om man jämför potatis, ris och makaroner så är potatis det den med minst kolisar i sig.

Stämmer delvis, men du har också en högre fettinlagring så det är skit samma.
Att du inte förstår guiden till deffning är oroväckande om du nu läst den. Det är inget fel med potatis för övrigt.
Citera
2015-02-11, 06:58
  #14
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Stämmer delvis, men du har också en högre fettinlagring så det är skit samma.
Att du inte förstår guiden till deffning är oroväckande om du nu läst den. Det är inget fel med potatis för övrigt.
Guiden och axons guide till viktökning är identiska. Det enda som skiljer sig är att guiden du länka till berättar lite om motion och att man ska röra på sig. Jag förstår den till 100%.
Citera
2015-02-11, 07:06
  #15
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Det där är ingen guide till deffning överhuvudtaget. Allt som står där, förutom motionsträning, står i Axons guide för viktuppgång. Jag läste den igår och... ja jag fattar inte vad som skulle vara så deffigt med den.


Vet inte varför du gör det så krångligt, du har det ju klart för dig i din första post. Ta bort 1000kcal ifrån din bulkmat. Då fett och protein är viktigare för kroppens funktioner är det ofta fördelaktigt att ta bort kolhydrater först. Men lite fett skadar nog inte att ta bort heller, 1000kcal ifrån kolhydrater är mycket..
__________________
Senast redigerad av EATCHILDREN 2015-02-11 kl. 07:10.
Citera
2015-02-11, 07:24
  #16
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN


Vet inte varför du gör det så krångligt, du har det ju klart för dig i din första post. Ta bort 1000kcal ifrån din bulkmat. Då fett och protein är viktigare för kroppens funktioner är det ofta fördelaktigt att ta bort kolhydrater först. Men lite fett skadar nog inte att ta bort heller, 1000kcal ifrån kolhydrater är mycket..
Jag blev bara så förvirrad över allt tjat om kolhydrater. Men jag kör på min vanliga mat i en mindre portion bara
Citera
2015-02-11, 12:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Tack så mycket för alla svar. Okej men då kör jag på min vanliga mat men med ett underskott

Och till er som undrar om kolhydraterna. Jag har läst att om du har ett lågt intag av kolisar så förbränner du energin fett mycket fortare.


Det där är ingen guide till deffning överhuvudtaget. Allt som står där, förutom motionsträning, står i Axons guide för viktuppgång. Jag läste den igår och... ja jag fattar inte vad som skulle vara så deffigt med den.

Och sen förstår jag inte vad som skulle vara fel med potatis. Om man jämför potatis, ris och makaroner så är potatis det den med minst kolisar i sig.

Ja, då har du inte läst den ordentligt.. Vadå "deffigt?

"En viktminskning kan du bara åstadkomma på ett sätt: att förbruka mer energi än vad du stoppar i munnen. Detta i sin tur kan du åstadkomma på tre sätt: genom att dra ner på maten, genom att öka din energiförbrukning via motion eller andra aktiviteter, eller genom en kombination av dessa. Den sistnämna metoden är att rekommendera." Utklippt från länken, där har du ditt svar på din fråga.

Edit: Ett personligt tips kan vara att äta andra råvaror än sånt som är väldigt lätt att äta mycket energi av, ex pasta tycker jag är ganska lätt att lasta på lite för mycket vid deff. Som du nämnde i ett tidigare inlägg Potatis. Gillar potatis vid deff som kolhydratskälla! Men tyvärr, finns inget magiskt för att gå ner i vikt, förbruka mer än vad du stoppar i dig är enda sättet!

mvh
__________________
Senast redigerad av GlennyQ 2015-02-11 kl. 12:11.
Citera
2015-02-11, 19:43
  #18
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Och sen förstår jag inte vad som skulle vara fel med potatis. Om man jämför potatis, ris och makaroner så är potatis det den med minst kolisar i sig.

Det är en idiotisk, långlivad myt utan någon substans. Potatis är ett grymt livsmedel som mättar bra på få kalorier. Problemet kommer när man blandar i smör, salt, och/eller friterar det.
Citera
2015-02-11, 19:50
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Guiden och axons guide till viktökning är identiska. Det enda som skiljer sig är att guiden du länka till berättar lite om motion och att man ska röra på sig. Jag förstår den till 100%.

Dom är inte identiska, formeln för beräkning av ditt energibehov är identisk (Den kallas Harris & Benedict-formeln)
Vad är det som inte är "deffigt" med guiden? Du har uppenbarligen inte förstått eftersom du uttrycker dig som du gör.
Det är samma princip att deffa och att bulka. Den enda skillnaden är mängden energi du tillför eller drar bort från ditt energibehov.
Citera
2015-02-11, 20:40
  #20
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Undvik godis. Godis är kolhydrater.
Citera
2015-02-27, 14:59
  #21
Medlem
sweden_lands avatar
Jag kör på LCHF. På 1 vecka och 5 dagar har jag gått ner 2,6kg (+- några hekton pga vätskebalansen).

Jag rasar verkligen i vikt. Det är helt sjukt.
Citera
2015-02-27, 17:17
  #22
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Jag kör på LCHF. På 1 vecka och 5 dagar har jag gått ner 2,6kg (+- några hekton pga vätskebalansen).

Jag rasar verkligen i vikt. Det är helt sjukt.
Vill inte vara sådan, men på din vikt är 2.6kg inget på två veckor om du bollar kolhydraterna.. Du kan räkna med att större delen är vatten hursom haver.
Citera
2015-06-20, 22:06
  #23
Medlem
sweden_lands avatar
Gått från cirka 90kg till 80kg sen jag skapade den här tråden.
Fastnat på 77-78kg i över en månad. Lyckades komma ner till 76,7kg här om dagen.

Jag ligger på 500-800kcal underskott men ändå vill det inte längre. Jag ligger mellan 10 och 15% bodyfat men vill ju komma ner till typ 8%.

Jag funderar på att minska på mitt fett nu och öka proteinerna. Vad tror ni om det?
Att gå ifrån (k/f/p) 20/50/30 till 20/20/60 ? Bara spekulationer än så länge.
Citera
2015-06-20, 22:24
  #24
Medlem
Du vet väl om att det inte är möjligt att ligga på underskott och inte gå ner i fett?

Om du ligger på underskott så fortsätt på underskottet för då går du ju ner 500-800 kalorier i fett om dagen vilket ändå är några gram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback