Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 10:58
  #37
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Låten har ju ett budskap vilket man inte kan säga om andra bidrag!

Och by the way.. om det här budskapet vi pratar om. Du vet väl om att dom gapar och skriker om att dom inte får dricka alkohol ens. Vilket fint budskap.. ööö.. not!
2015-03-02, 12:39
  #38
Medlem
Politice-Rectams avatar
Jag skäms också för PKN. Låten är urusel, den består enbart av skrik och vrål.

Oddsen är för närvarande:

1. Italien 4.50
2. Estland 5.50
3. Norge 9.00
4. Sverige och Australien 11.00
6. Finland 13.00
7. Grekland 15.00
8. Armenien, Azerbaidjan och Serbien 17.00

Jag tror att den italienska låten passar bättre sydligt smak och den estländska låten nordligt smak. Det är ganska svårt att gissa att vilkendera av dem kommer att vinna. Om Eric Saade skickas till Wien kommer Sverige att vara i top 5, men inte vinna.
2015-03-02, 13:17
  #39
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag skäms också för PKN. Låten är urusel, den består enbart av skrik och vrål.

Tack! Började faan tro att alla gillade den.
2015-03-02, 14:20
  #40
Medlem
kanelipullas avatar
Här kan ni lyssna på dom flesta bidragen redan. Alla länder är inte me än.
Personligen tyckte jag att det fanns inte en enda i dom där som hade det lilla extra.

https://www.youtube.com/watch?v=s8AGIHFPWRw
2015-03-02, 14:25
  #41
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvalfeldt
Finland alltså. Hur? Varför?

https://www.youtube.com/watch?v=zEiM6l5meQI

EDIT: För att förtydliga, låten i länken är deras bidrag till ESC.

ICA-Jerry på trummor, hur har Finland tänkt i år? Denna låt överlever inte Semin i år heller tyvärr.
2015-03-02, 15:23
  #42
Medlem
BreEEeevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag skäms också för PKN. Låten är urusel, den består enbart av skrik och vrål.

Oddsen är för närvarande:

1. Italien 4.50
2. Estland 5.50
3. Norge 9.00
4. Sverige och Australien 11.00
6. Finland 13.00
7. Grekland 15.00
8. Armenien, Azerbaidjan och Serbien 17.00

Jag tror att den italienska låten passar bättre sydligt smak och den estländska låten nordligt smak. Det är ganska svårt att gissa att vilkendera av dem kommer att vinna. Om Eric Saade skickas till Wien kommer Sverige att vara i top 5, men inte vinna.

Var hittade du oddsen, mannen? Har letat men ej funnit nån bettingsajt som erbjuder spel än.
2015-03-02, 16:01
  #43
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Var hittade du oddsen, mannen? Har letat men ej funnit nån bettingsajt som erbjuder spel än.

Den var tämligen svårt att hitta odds, men jag hittade de här: http://www.nicerodds.co.uk/eurovisio...st-odds-2#3083
2015-03-02, 16:01
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
ICA-Jerry på trummor, hur har Finland tänkt i år? Denna låt överlever inte Semin i år heller tyvärr.
Haha, förstår verkligen inte hur människor kan snacka ner ett band bestående av funktionsnersatta människor, där de beskriver i låten hur det är att måste leva på andras villkor, att aldrig få uppleva den frihet som en normal människa har. Se filmen om bandet så vet du historian bakom bandet. Finns bara en sak man kan säga om PKN. Det är respekt. Man kan inte på något sätt nedvärdera killarnas passion till musiken, speciellt med alla ytliga clichelåtar som sverige ställt upp med. Tillsätter ännu att jag skiter i hur det slutar, dessa killar är redan vinnare, de har vunnit det finska folkets hjärta redan och blir bara större och större utomlands, är en så pass ny grej att det är mera av ett fenomen än ett band.
__________________
Senast redigerad av KiimaKooma 2015-03-02 kl. 16:10.
2015-03-02, 17:02
  #45
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Haha, förstår verkligen inte hur människor kan snacka ner ett band bestående av funktionsnersatta människor, där de beskriver i låten hur det är att måste leva på andras villkor, att aldrig få uppleva den frihet som en normal människa har. Se filmen om bandet så vet du historian bakom bandet. Finns bara en sak man kan säga om PKN. Det är respekt. Man kan inte på något sätt nedvärdera killarnas passion till musiken, speciellt med alla ytliga clichelåtar som sverige ställt upp med. Tillsätter ännu att jag skiter i hur det slutar, dessa killar är redan vinnare, de har vunnit det finska folkets hjärta redan och blir bara större och större utomlands, är en så pass ny grej att det är mera av ett fenomen än ett band.
Du skriver det jag vill uttrycka. Ett stort +1
2015-03-02, 17:54
  #46
Medlem
Tycker bara att det verkar extremt coolt med ett punkband i "Melodifestivalen".
Och ja, man gapar och skriker när det gäller punkrock. Spelar ingen större roll
hur det går för dom i melodifestivalen, bara att det uppmärksammas och skrivs
om dom redan nu är en seger...
2015-03-02, 18:09
  #47
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
vitun idiootti saatana!

Hhmmm... Är du arg för att du inte platsade i bandet?

Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Och by the way.. om det här budskapet vi pratar om. Du vet väl om att dom gapar och skriker om att dom inte får dricka alkohol ens. Vilket fint budskap.. ööö.. not!

Tror du missat budskapet lite.
__________________
Senast redigerad av JerryCotton 2015-03-02 kl. 18:11.
2015-03-02, 18:15
  #48
Medlem
Eurovision Song Contest är mer än en musiktävling och självklart har PKN en plats att fylla i evenemanget.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback