Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-09, 21:28
  #13
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Svara: Jag mår bra. Hur mår du själv?

Kanske talar jag mot de råd du läst men det är bra att se till att få en tightare relation. Inte stöta på henne men börja bygga vi-känsla igen omärkligt. Fråga om fika eller vilken kompissak som helst. Hennes reaktion på -10 kg lär bli intressant...

Har du kollat upp råden från t.ex. Lee Baucom och Laim Naden på nätet? Finns mycket bra därute. En del gratis en del får man betala för. Önskar att jag letat upp dessa direkt istället för att kasta bort nära två månader på att må kasst och vara förtvivlad.

Aldrig hört talas om dem, haha. Men jag misstänker att det kan vara en del matnyttigt Länka gärna om du kan!
Citera
2015-02-09, 21:31
  #14
Medlem
TS, vad har du svarat nu då om du har svarat på hennes fråga?
Citera
2015-02-09, 21:33
  #15
Medlem
bigpetes avatar
Har inte svarat än. Låter henne svettas lite till

Tar gärna emot fler förslag
Citera
2015-02-09, 21:34
  #16
Medlem
tzjs avatar
Ligg lågt som fan nu!! Håll henne på halster, och det säger jag inte för "spelets skull" utan att jag vet vad berättat innan om situationen!

Påbörja inget du inte orkar hantera om det skiter sig för tillfället. På allvar.
Citera
2015-02-09, 21:34
  #17
Medlem
Herrtrosas avatar
Behandla frågan på samma vis som du behandlat tidigare SMS. Svara när du har lust. Varför avvika från ditt tidigare mönster?
Citera
2015-02-09, 21:40
  #18
Medlem
bigpetes avatar
Ja, det är väl ingen tidsbegränsning direkt. Jag ska ut i vedboden, lägga in ved i huset, skita, raka mig, o duscha innan jag plockar upp telefonen igen. Kanske lira lite Hearthstone med

Är mest att jag vill vara tvärsäker på vad jag ska svara när jag väl bestämmer mig för det.

Hon har ADHD fö, om det kan påverka. Hon är spontan och går fort framåt.
Citera
2015-02-09, 21:52
  #19
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcfgh
Det felstilta, de gör du definitivt, talar emot de allmänt kända råden.
Tvärt om, det sista han ska göra är att fiska. Det var hon som dumpade honom, det är ALLDELES för tidigt för TS att fråga ut henne på en fika. Hon vill känna tryggeten som hon förmodligen kände när ni var ett par. Hon vill veta att du kan, om så är nödvändigt, vara hennes andraval. Du ska inte spela hennes kort. Om hon nu inser att TS vill gå på fika, ses, stup i kvarten så är hon hemma och du är rökt.

TS, gör som du vill men lyssna på den här snubben.
Man måste ju se till att det finns en kontakt och att den går åt rätt håll. Att bara sitta stilla och hoppas är ett genomuselt råd. Självklart ska man inte fiska tydligt. Frågan ska vara av typen. "Jag tänkte gå och ta en fika ska du följa med?" Blir det nej så går man och tar fikat själv. Helt raka kompisgrejer och tydligt för den andra att man ändå gör grejerna så att det inte framstår som en dejt.
Citera
2015-02-09, 21:57
  #20
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Aldrig hört talas om dem, haha. Men jag misstänker att det kan vara en del matnyttigt Länka gärna om du kan!
Varning! Svulstigt amerikansk hemsida med massa försäljningstips. Bra råd från dr. Lee Baucom: http://savethemarriage.com/

Köpte Baucoms E-bok. Mycket bra! Hade jag hittat den för ett år sedan så hade jag inte kämpat att försök vända en skilsmässa tror jag. Bra Podcast också.

Liam Naden verkar däremot vara nyazelendare. Inte för att han försöker kränga mindre saker men ändå. Bra Podcast!

http://liamnaden.com/
Citera
2015-02-09, 22:11
  #21
Medlem
Svara inte och låt henne starta nästa konversation också, vilket hon garanterat kommer att göra. Ditt värde ökar och hon kommer bli mer angelägen om att träffas igen.
Citera
2015-02-09, 22:47
  #22
Medlem
bigpetes avatar
Svarade nu, och skrev bara att det var varmt och skönt i huset

Tror hon jobbar inatt så jag kommer inte att svara mer när hon skriver. Finns ju ingen mening med att sitta o underhålla henne när hon är på jobb
Citera
2015-02-10, 00:26
  #23
Avstängd
therefores avatar
"det är riktigt bra faktiskt, hände något ruskigt random idag som kommer göra min framtid lättare ett tag framöver Hur är det själv?"

Sen när hon frågar vad för något? Så säger du "Det kan jag inte berätta riktigt än, men du lär ju få höra det om några månader. Folk brukar ju snacka rätt bra häromkring ".
Citera
2015-02-10, 00:59
  #24
Medlem
McHammereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
"det är riktigt bra faktiskt, hände något ruskigt random idag som kommer göra min framtid lättare ett tag framöver Hur är det själv?"

Sen när hon frågar vad för något? Så säger du "Det kan jag inte berätta riktigt än, men du lär ju få höra det om några månader. Folk brukar ju snacka rätt bra häromkring ".

Corny som fan och bäddat för problem ju. Ditt förslag får det ju att låta som att han antingen ska komma ut ur garderoben eller ställa upp i idol eller nåt.

Det han ska säga är att han mår bra, kort och rakt utan att spela Allan och påstå sig själv att må bättre än aldrig förr, kvinnor är inte dumma och kan se igenom falska fasader ganska bra.

En eloge till TS btw, du tar detta förvånadsvärt bra. Bättre än vad man normalt får läsa i alla dessa snyft-poster som görs titt som tätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback