• 42 415 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 044 312 inlägg
  • 1
  • 2
2015-02-09, 21:13
Medlem
bigpetes avatar
Lång historia kort (finns en tråd i Psykisk Hälsa som förklarar allt i detalj):

Blev dumpad för några veckor sedan av personen jag vill vara med för alltid och bilda familj med. Hon sade att hon älskade mig men att känslorna var borta (det vanliga mao). Jag har bestämt för att jag SKA ha tillbaka henne. På gott eller ont, haha

Hon kontaktade inte mig alls på två veckor och jag gjorde inga försök till kontakt heller. Sedan började hon skicka SMS. Jag bestämde mig för den metoden som verkar funkat bra för andra och som jag inte vet om den har nåt särskilt namn, hehe. Jag dröjde länge med mina svar och skrev bara kort och känslolöst. Detta för att inte fylla hennes behov, vad de nu kan vara, och för att inte verka villig att fylla de behoven eller ställa upp i samma sekund hon skrev något.

Hon har skrivit mer och mer den senaste veckan, frågat om hon ska sluta höra av sig, vad jag gör osv. Det enda konkreta jag har gett henne är att hon får skriva om hon vill och att jag svarar om/när jag har tid.

Så ikväll skruvade hon upp tempot ytterligare och har skrivit hela tiden i ett par timmar nu. Inget särskilt, bara kallprat typ. Och så helt plötsligt kommer frågan jag hade hoppats på att undvika ett tag till: "Hur mår du? Hur är det annars?"

Shit pommes. Vad fan gör jag nu? Haha. Har ju värsta långsiktiga planen för att få tillbaka henne; väcka känslorna långsamt, bjuda på en fika efter ett tag, hela den biten. Plus att jag jobbar med mig själv också och försöker gå ner i vikt (-10 kg på ett par veckor ), o lite annat.

Så kommer hon och ställer den frågan... Jag är oförskämt ärlig som person också så det känns inte bekvämt att ljuga för henne och säga att allt är frid o fröjd, aldrig mått bättre osv. O jag kan förmodligen inte vräka ur mig allt jag känner för henne och att jag vill ha tillbaka henne bara sådär, för det är ju dömt att misslyckas o då skrämmer jag väl bort henne med...

Förslag på vad fan jag ska svara?
Citera
2015-02-09, 21:14
Medlem
Adam211s avatar
svara inte på sms:et.
Citera
2015-02-09, 21:15
Medlem
Svara inte alls.
Citera
2015-02-09, 21:16
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Lång historia kort (finns en tråd i Psykisk Hälsa som förklarar allt i detalj):

Blev dumpad för några veckor sedan av personen jag vill vara med för alltid och bilda familj med. Hon sade att hon älskade mig men att känslorna var borta (det vanliga mao). Jag har bestämt för att jag SKA ha tillbaka henne. På gott eller ont, haha

Hon kontaktade inte mig alls på två veckor och jag gjorde inga försök till kontakt heller. Sedan började hon skicka SMS. Jag bestämde mig för den metoden som verkar funkat bra för andra och som jag inte vet om den har nåt särskilt namn, hehe. Jag dröjde länge med mina svar och skrev bara kort och känslolöst. Detta för att inte fylla hennes behov, vad de nu kan vara, och för att inte verka villig att fylla de behoven eller ställa upp i samma sekund hon skrev något.

Hon har skrivit mer och mer den senaste veckan, frågat om hon ska sluta höra av sig, vad jag gör osv. Det enda konkreta jag har gett henne är att hon får skriva om hon vill och att jag svarar om/när jag har tid.

Så ikväll skruvade hon upp tempot ytterligare och har skrivit hela tiden i ett par timmar nu. Inget särskilt, bara kallprat typ. Och så helt plötsligt kommer frågan jag hade hoppats på att undvika ett tag till: "Hur mår du? Hur är det annars?"

Shit pommes. Vad fan gör jag nu? Haha. Har ju värsta långsiktiga planen för att få tillbaka henne; väcka känslorna långsamt, bjuda på en fika efter ett tag, hela den biten. Plus att jag jobbar med mig själv också och försöker gå ner i vikt (-10 kg på ett par veckor ), o lite annat.

Så kommer hon och ställer den frågan... Jag är oförskämt ärlig som person också så det känns inte bekvämt att ljuga för henne och säga att allt är frid o fröjd, aldrig mått bättre osv. O jag kan förmodligen inte vräka ur mig allt jag känner för henne och att jag vill ha tillbaka henne bara sådär, för det är ju dömt att misslyckas o då skrämmer jag väl bort henne med...

Förslag på vad fan jag ska svara?

"Har aldrig mått bättre."
Citera
2015-02-09, 21:19
Medlem
Svara inte!
Citera
2015-02-09, 21:21
Medlem
Katzyns avatar
Du skulle ju kunna svara något som är ärligt men vardagligt och inte berör er/livet i stort.

Alltså typ "jo tack trött efter en kul dag på jobbet." Som om livet har gått vidare, men inte direkt en lögn.
Citera
2015-02-09, 21:22
Medlem
bigpetes avatar
Okej, och varför ska jag inte svara? Vill veta resonemanget bakom det om möjligt
Citera
2015-02-09, 21:23
Medlem
Svara: Jag mår bra. Hur mår du själv?

Kanske talar jag mot de råd du läst men det är bra att se till att få en tightare relation. Inte stöta på henne men börja bygga vi-känsla igen omärkligt. Fråga om fika eller vilken kompissak som helst. Hennes reaktion på -10 kg lär bli intressant...

Har du kollat upp råden från t.ex. Lee Baucom och Laim Naden på nätet? Finns mycket bra därute. En del gratis en del får man betala för. Önskar att jag letat upp dessa direkt istället för att kasta bort nära två månader på att må kasst och vara förtvivlad.
Citera
2015-02-09, 21:24
Medlem
Eftersom du har svarat på det tidigare så framstår du bara som en martyr om du inte svarar.
Svara att allt är bra efter omständigheterna och sedan i framtiden, ge henne all vagare och vagare signaler, svara på vartannat eller var tredje sms. Det är detta som är din plan, right? Men du är rädd att du ska vara så pass "off" så hon helt plötsligt struntar i dig?

Där har du fel, fortsätt jobba med dig själv, gå ner i vikt, köp lite kläder (du kanske redan klär dig snyggt?) och sträva efter en vältränad kropp och det i synnerhet för att boosta ditt eget ego, ingen annans. När du väl är där så kanske du inser att när man älskar sig själv och har ett gott självförtroende och ett någorlunda välslipat munläder så kan man tamefan välja och vraka bäst fan man vill från sliddjurssläktet.
Citera
2015-02-09, 21:26
Medlem
Jag tycker du ska vara lite mystisk i dina svar till henne, hade jag varit du hade jag skrivit, "hur vill du jag ska må?" hon kommer givetvis att skriva något med i " jag vill du ska må bra, du är en fin kille" bla bla bla.

Därefter tycker jag du ska svara med ett självsäkert "det är precis så jag mår " glöm inte den är mycket viktig.

= No fucks given
Citera
2015-02-09, 21:27
Medlem
bigpetes avatar
Nope. Har inte svarat på hur jag mår innan eftersom hon inte har frågat det tidigare.
Citera
2015-02-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Svara: Jag mår bra. Hur mår du själv?

Kanske talar jag mot de råd du läst men det är bra att se till att få en tightare relation. Inte stöta på henne men börja bygga vi-känsla igen omärkligt. Fråga om fika eller vilken kompissak som helst. Hennes reaktion på -10 kg lär bli intressant...

Har du kollat upp råden från t.ex. Lee Baucom och Laim Naden på nätet? Finns mycket bra därute. En del gratis en del får man betala för. Önskar att jag letat upp dessa direkt istället för att kasta bort nära två månader på att må kasst och vara förtvivlad.

Det felstilta, de gör du definitivt, talar emot de allmänt kända råden.
Tvärt om, det sista han ska göra är att fiska. Det var hon som dumpade honom, det är ALLDELES för tidigt för TS att fråga ut henne på en fika. Hon vill känna tryggeten som hon förmodligen kände när ni var ett par. Hon vill veta att du kan, om så är nödvändigt, vara hennes andraval. Du ska inte spela hennes kort. Om hon nu inser att TS vill gå på fika, ses, stup i kvarten så är hon hemma och du är rökt.

TS, gör som du vill men lyssna på den här snubben.
Citera
  • 1
  • 2