Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-09, 20:01
  #1
Medlem
mnmexplorerers avatar
hej fick hem denna Box idag, går det att sätta i en egen HD i den, eller måste man beställa från BBB?
Citera
2015-04-04, 11:22
  #2
Medlem
Hej jag har precis fått hem en arris box jag med. dock utan HDD men enligt support på BBB går det att monetra in en disk och det har jag gjort men får det inte att fungera. Supporten var inte så pigg på att tala om hur man skulle konfigurera den. Men är det någon annan som har lyckats är jag väldig nyfiken på hur??? Mvh
Citera
2015-04-08, 22:59
  #3
Medlem
Går det att montera i en disk internt eller via USB?

Om det är internt kan det vara så att dom bara stödjer vissa hårddiskar, finns det en lista på kompatibla? Är den extern kan det vara bra att se att det är rätt format på hårddisken. Ofta är det Microsofts NTFS-filsystem som gäller. Därefter FAT32 och sedan förbättringen exFAT. Testa att formatera mellan dessa om det inte står utskrivet. Tänk på att allting på disken försvinner.
Citera
2015-04-13, 18:55
  #4
Medlem
går att montera internt under boxen. vet dock att disken är full med skit för jag har tagit den ifrån en dator. hur ska man kunna formatera den, går ju inte vad jag vet när den sitter i datorn just för att man måste ha windows kvar på den tips ?
Citera
2015-04-13, 20:17
  #5
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simzy
går att montera internt under boxen. vet dock att disken är full med skit för jag har tagit den ifrån en dator. hur ska man kunna formatera den, går ju inte vad jag vet när den sitter i datorn just för att man måste ha windows kvar på den tips ?

Men du måste väl ha en annan disk i datorn nu? annars kan du ju inte använda den. Har du en annan disk så är det bara sätta tillbaka den så du har två och sen formatera om.
Citera
2015-04-13, 22:42
  #6
Medlem
hazzos avatar
Nätverk knappast / mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback