Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-10, 15:58
  #13
Medlem
Bertil85s avatar
Du lever i en illusion och förstår inte att den riktar sig emot dig?

Så lever jag och flera andra.. Men jag tror att du är ett troll...
Citera
2015-02-10, 16:09
  #14
Medlem
--- Edit -< postat i fel tråd.
__________________
Senast redigerad av peertop 2015-02-10 kl. 16:17.
Citera
2015-02-11, 04:45
  #15
Avstängd
Jegoooooos avatar
Det finns något inom poker som heter "variance" så visst fan kan man ha "otur" länge men jag håller med de flesta i tråden att du verkar leva i en slags förnekelse.
Citera
2015-02-15, 14:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Det är något ganska allvarligt fel på dig helt klart.

Är du korkad på riktigt? Fan va gött, fanns en ignorfunktion.
__________________
Senast redigerad av tomtensfarfar 2015-02-15 kl. 14:41.
Citera
2015-02-15, 14:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Det finns något inom poker som heter "variance" så visst fan kan man ha "otur" länge men jag håller med de flesta i tråden att du verkar leva i en slags förnekelse.

Men vad bra att du kan erkänna att det finns "otur", och du verkar jävligt duktig på att diagnostisera på nätet, utan att ens känna människan.

Bara för att en orsak är mer trolig än en annan, betyder det inte att den mest troliga är den rätta. Fattar du?
Citera
2015-02-15, 14:48
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
Så fort någon håller med dig i någon måtta så omfamnar du denna person. Patetiskt.
Praktexempel på ren förnekelse.

Jag vet inte mycket om poker, men det är en väldigt lukrativ branch och att jämföra det med ett spel som i princip slumpmässigt samlar ihop spelare med samma rank är ett riktigt dåligt exempel. Det finns ingen jädra chans att du har haft otur som inte jämnat ut sig efter dessa 2000 matcher. Gå och lägg dig din tomte.

Vad som dock är möjligt är att de senaste, kanske 100 matcherna, så har du blivit mycket bättre. Eftersom att du då exempelvis spelat dåligt i 95% av matcherna så blir det svårare att få högre ranking. Detta skulle innebära att din rankning konstant ökar för tilfället -- men långsamt. Då får du bara spela mer eller helt enkelt skapa ett nytt konto.

Just nu tycker jag att denna tråd bör flyttas över till psykologidelforumet för att diskutera försvarmekanismer & förnekelse. Jag hade ingen aning om att chalmerister var såpass dumma...

AHAHAH, säger personen som inte ens kan stava till 'bransch'. Bara för man går på Chalmers är man inte smart, dom flesta som går där är korkade, så du skulle passa in jävligt bra där.
Du borde lära dig lite mer om matte innan du uttalar dig, pappskalle. Du kan börja med att gå in på denna sidan: http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/
Citera
2015-02-16, 22:29
  #19
Medlem
terrieterries avatar
Jag känner igen mig i din upplevelse! Jag har alltid upplevt att jag har otur i spel och även när det gäller lotter och dylikt. Därav köper jag sedan årtionden tillbaka aldrig lotter eller spelar spel som handlar om att ha tur. Jag ägnar mig åt spel som framförallt handlar om skicklighet och även om det nog i alla spel handlar i viss mån om tur, så kan skicklighet överbrygga oturen i sådana spel.

Jag har också en vän (min bästa vän sedan många år) som alltid har en otrolig tur i spel... Vad vi än spelar så vinner hon. Hon har också oftast tur när hon köper lotter och har en obeskrivlig tur när det gäller att alltid hitta bra parkeringsplatser.

Det är bara att gilla läget. Byt spelform!

Mvh

tt
Citera
2015-02-16, 23:17
  #20
Medlem
Hej tomtensfarfar,

Jag tror du kommer må bättre när du väl inser att 5v5 och solo belönar inte exakt samma skillset.

Att vara duktig i solo kräver att du kan skapa bra teamplay med helt okända spelare. Du spelar bra med vänner som du vet backar upp dig, men du kan inte få det mesta ur ett team där du inte känner några av spelarna. Du vet hur dina vänner kommer spela, men alla okända spelare....

Medan att spela med duktiga vänner är en fördel så är det även ibland en nackdel då du inte får samma möjlighet att göra misstag och dra egna slutsatser. Du har lärt dig ett mönster, men du vet kanske inte orsaken till varför du gör som du gör.

Med så många matcher som du spelat tror jag helt enkelt att du inte varit tillräckligt uppmärksam eller ens intresserad av att veta varför du förlorar (eftersom du tror det handlar om tur).

Du kanske spelmekaniskt är lika duktig som dina vänner och kan haka på ett bra lag, men när det kommer till en djupare förståelse för metan så kanske du inte riktigt är där. Laget finns liksom alltid där som en krycka när du inte vet vad du ska göra, men i solo så är du på egen hand och då håller det inte riktigt.

Jag tror det är det är detta som skiljer dig från dina vänner, att anpassa sig och förstå andra spelare och en djupare förståelse för beslutsfattandet i spelet.

Jag förstår att det är frustrerande, men ärligt talat, du måste väl ändå veta innerst inne att det är mer än tur?
Citera
2015-02-17, 10:16
  #21
Medlem
Apathess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
AHAHAH, säger personen som inte ens kan stava till 'bransch'.
Jag kan mycket väl stava till bransch. Jag skriver snabbt och har inte tiden för att leta efter små fel på ett internetforum. Du hamnar återigen i ett logiskt felslut: Vad har stavingen på ett ord för relevens när det gäller poängen av ett argument? Inte något -- förutsatt att det jag skrev inte blir misstolkat. Om det skulle vara aktuellt så skulle ditt argument kunna jämföras med intelligensen av en toarulle.
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Bara för man går på Chalmers är man inte smart
Det var min poäng, som du bevisade... Du behöver inte återinföra min poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av tomtensfarfar
Du borde lära dig lite mer om matte innan du uttalar dig, pappskalle. Du kan börja med att gå in på denna sidan: http://pokerdope.com/poker-variance-calculator/
Hur jävla fjantig måste man vara för att hålla kvar denna illusion? Jag behöver inte gå in på någon sida om poker, jag kan använda logik (till skillnad från dig). Vad är denna logik, frågar du? Jag kan förklara. Det gör inget, jag har inget mot dumma människor. Det är inte ditt fel att du inte kan tänka, du bör dock växa upp.

Vad vi vet:
* I detta spel så hamnar man slumpmässigt med personer i någorlunda liknande rank:ing när man söker matcher.
* Du har spelat 3000 spel.
* Du är besatt av grov förnekelse, alternativt mentalt handikappad.

När man kollar över på dessa punkter så finns det en väldigt logiskt slutsats att dra. Om detta inte får dig att förstå denna enkla sak, så är du hopplös. Det är som att försöka övertyga en religös person att deras gud inte existerar. Meningslöst. Du får väl stanna blåst.
__________________
Senast redigerad av Apathes 2015-02-17 kl. 10:29.
Citera
2015-02-17, 14:40
  #22
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Skitsnack. Om du är så bra att du bör ligga på 5000+ ska du kunna carrya varje match, från valfri position av 1-3 till i varje fall drygt 4000.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback