Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-08, 20:00
  #1
Medlem
Efter att jag kört Spyboot nu så fick jag 24st Object som tydligen kan vara Maleware.
Det är videoklipp och word-dokument och mappar. Alla har ändelsen .attributes:$DATA
Men det står gul flagg Unknown ADS efter alla och inget på Action taken. Så det kanske inte är maleware... Någon som vet ? Behöver man ta bort filerna? Jag hoppas inte
Citera
2015-02-08, 21:10
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yvalami
Efter att jag kört Spyboot nu så fick jag 24st Object som tydligen kan vara Maleware.
Det är videoklipp och word-dokument och mappar. Alla har ändelsen .attributes:$DATA
Men det står gul flagg Unknown ADS efter alla och inget på Action taken. Så det kanske inte är maleware... Någon som vet ? Behöver man ta bort filerna? Jag hoppas inte

Spybot har för länge sedan passerat bäst före datum så personligen skulle jag inte lita på det programmet . MBAM är bland det bästa om inte det bästa numera så kolla vad det säger om din dator - https://www.malwarebytes.org/
Citera
2015-02-09, 10:46
  #3
Medlem
Esteems avatar
Programvara - Windows --> IT-säkerhet: datorvirus och skadlig kod
/Moderator
Citera
2015-02-09, 10:50
  #4
Avstängd
AAE32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yvalami
Efter att jag kört Spyboot nu så fick jag 24st Object som tydligen kan vara Maleware.
Det är videoklipp och word-dokument och mappar. Alla har ändelsen .attributes:$DATA
Men det står gul flagg Unknown ADS efter alla och inget på Action taken. Så det kanske inte är maleware... Någon som vet ? Behöver man ta bort filerna? Jag hoppas inte
Kör MalwareBytes-AntiMalware uppdatera databasen till den senaste versionen och kör en threat scan. När det är klart, Kopiera och Klistra in loggarna här.
Citera
2015-02-10, 18:56
  #5
Medlem
Är inte Spyboot rätt så gamalt nu? Kör Hitman Pro, eller Malware Bytes!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback