Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-23, 01:16
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Därför måste jag fortsätta med att fråga åklagarna:
E-post nr 452 har idag (2015-02-23) gått till ICA, överåklagaren, Polisen, grävande journalister…
http://sno.bravehost.com/fascist/akla2.html

Det är bättre om lagfarna, här på Flashback, ger mig ett svar. Vi kan inte avsluta tråden så här, utan svar.

Du har fått många svar, men du väljer att inte lyssna på alla åsikter som strider mot din egen.
2015-02-23, 12:24
  #110
Medlem
Emerains avatar
Raggning osv är fortfarande off topic, och som vi sagt tidigare så sluta. Toleransen är minimal.

/mod
2015-02-27, 00:26
  #111
Medlem
wh0res avatar
Och där raderade jag nästan tjugo inlägg om hermafroditer, olaga hot, återpostande av samma länkar och upprepningar av samma skit som finns i tidigare inlägg.

När Emerain skrev att toleransen är minimal, så var det inget skämt...

//Moderator
2015-02-27, 11:23
  #112
Medlem
Justitiemords avatar
Svar på fråga

"Jag har ännu inte fått svar varför svenska domstolar litar inte på en invandrare, uppfinnare. Istället litar man på ett vittne som uppenbart begår mened i Stockholms tingsrätt."
Då det är du som påstår att ICA gjort sig skyldig till patentintrång, har du också bevisbördan för detta. Uppenbarligen lyckades du inte styrka ditt påstående.

Ingenstans i domen framgår att domstolen inte skulle "lita" på dig. Istället har rätten gjort en samlad bedömning - utifrån allt som åberopats - att patentintrång inte föreligger.

För allmän kännedom skall även tilläggas att TS hade viss framgång i målet; ICA hade nämligen genstämningsvis yrkat att tingsrätten måtte förklara DB:s patent ogiltigt, vilket tingsrätten lämnade utan bifall.
2015-02-27, 15:23
  #113
Medlem
Allvardankos avatar
Gänstämning

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
För allmän kännedom skall även tilläggas att TS hade viss framgång i målet; ICA hade nämligen genstämningsvis yrkat att tingsrätten måtte förklara DB:s patent ogiltigt, vilket tingsrätten lämnade utan bifall.

Det fanns inga omständigheter vilka kunde leda till ogiltigförklaring av patentet. Genstämning var ett av ICA´s manipulativa försök att göra sig fri från brottet: PATENTINTRÅNG MED UPPSÅT.
På det viset har ICA manipulerat sig själv till ett ytterligare brott: MENED I TINGSRÄTTEN.
Du har sannolikt missat att läsa detta: http://sno.bravehost.com/fascist/rasistsvin.html
Kom inte och prata om en samlad bedömning!

Om inte ICA använde patenterad alster, vad var meningen med ogiltigförklaring av patentet.

Prata inte om DOMSTOLENS SAMLAD BEDÖMNING!
__________________
Senast redigerad av Allvardanko 2015-02-27 kl. 15:33.
2015-02-27, 17:15
  #114
Medlem
Emerains avatar
Vad man tycker om Flashbacks ledning och moderatorer är verkligen inte topic i denna tråd.

/mod
2015-02-27, 19:54
  #115
Medlem
Allvardankos avatar
Du kan fortsätta på det viset hur länge som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Då det är du som påstår att ICA gjort sig skyldig till patentintrång, har du också bevisbördan för detta. Uppenbarligen lyckades du inte styrka ditt påstående.
Ingenstans i domen framgår att domstolen inte skulle "lita" på dig. Istället har rätten gjort en samlad bedömning - utifrån allt som åberopats - att patentintrång inte föreligger.

Du menar att min bevisning inte var bra och därför måste ICA´s vittne ljuga under sanningsförsäkran.

Du kan fortsätta på det viset hur länge som helst utan att kunna intala mig i något absurt.
Domstolen har uppenbarligen inte gjort en SAMLAD BEDÖMNING. Detta har förstått alla som har läst tråden. Och det handlar om några tusen hittills. Dina kommentarer påminner om ”LAND SKALL MED LAG BYGGAS” Alltså allt som händer i svenska domstolar är en ”SAMLAD BEDÖMNING”

I SVENSKA DOMSTOLAR SITTER EN SAMLING AV NAZISTER, där man protokollför, endast, det vad man vill protokollföra under förhandlingar och där efter gör en ”samlad bedömning”.

Det har aldrig funnits ett avtal mellan mig och ICA eller någon annan att mina uppfinningar skall användas av någon annan utan licens. Sålunda är patentintrång uppenbart.

Domstolen har gjort en falsk bedömning, långt ifrån en samlad.
Min fråga är hur detta kan vara möjligt i en rättsstat, därför går frågan vidare till ”rättsstaten”. Se länken: http://sno.bravehost.com/fascist/akla.html

Du är tydligen insatt i målen. Har du blivit anlitad av ICA för att vilseleda följarna av den här tråden.

Jag tror att det handlar om justitiemord på grund av att jag avslöjat hur nazistiska nätverk i Sverige använder invandrare för medicinska experiment.
2015-02-27, 22:27
  #116
Medlem
Allvardankos avatar
Är det svårt att förstå

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Då det är du som påstår att ICA gjort sig skyldig till patentintrång, har du också bevisbördan för detta. Uppenbarligen lyckades du inte styrka ditt påstående.
Är det svårt att förstå att ICA hade förlorat målet om inte ICA´s vittne ljög under sanningsförsäkran.

Jag har yrkat under (patentets giltighetstid) att ICA skall upphöra med patentintrång och ta bort konstruktioner enligt patentkravet, från sina anläggningar, vilket skulle medföra förluster, per kvartal, räknat i miljarder.

Är det då, svårt att förstå att ICA´s vittne avsiktligt ljög i tingsrätten.
2015-02-27, 22:41
  #117
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Är det svårt att förstå att ICA hade förlorat målet om inte ICA´s vittne ljög under sanningsförsäkran.

Jag har yrkat under (patentets giltighetstid) att ICA skall upphöra med patentintrång och ta bort konstruktioner enligt patentkravet, från sina anläggningar, vilket skulle medföra förluster, per kvartal, räknat i miljarder.

Är det då, svårt att förstå att ICA´s vittne avsiktligt ljög i tingsrätten.
Om det nu är så solklart så har du inte några problem att bevisa det i rätten, så varför sitter du på FB?
2015-02-27, 23:46
  #118
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Är det svårt att förstå att ICA hade förlorat målet om inte ICA´s vittne ljög under sanningsförsäkran.

Jag har yrkat under (patentets giltighetstid) att ICA skall upphöra med patentintrång och ta bort konstruktioner enligt patentkravet, från sina anläggningar, vilket skulle medföra förluster, per kvartal, räknat i miljarder.

Är det då, svårt att förstå att ICA´s vittne avsiktligt ljög i tingsrätten.

ICA har en omsättning på 71 miljarder.
I en av länkarna dillar du om 60 miljarder. Hur bra är du egentligen på matematik? Hur får du ihop att ICA tjänat 60 miljarder på din uppfinning när ICA under ett år bara är i närheten av 71 miljarder, varav majoriteten av dessa pengar går direkt till varuinköp...
ICA har inte ens en vinst på 60 miljoner, och för att ens få ihop en vinst på 60 miljoner så måste man räkna ihop vinsterna sen mer än 20 år tillbaka, och jag har svårt att se att ICA för 20 år sedan var i närheten av vinster i den klassen.
Vad är din källa på att de har tjänat 60 miljarder på din uppfinning?
Det du tror att ICA tjänat på din uppfinning är 60 000 000 000 kr... Kolla på siffran och fundera på om det är realistiskt.

Det största skadeståndet som dömts ut som jag känner till är 890 000 000 kr...

Och det i sig är skandalöst stort. De siffrorna du slänger dig med är fantasisiffror. Det framställer dig knappast som vettig eller som en person med ett realistiskt mål. Det framställer dig bara mer som en galning utan verklighetsförankring, något som du visar prov på gång på gång på gång i den här tråden.

För att sätta siffran i perspektiv kan man också nämna att det enligt wikipedia finns tre svenskar med en förmögenhet på mer än den summan, det är Ingvar Kamprad, Stefan Persson och Hans Rausing.
2015-02-28, 00:17
  #119
Medlem
Allvardankos avatar
Avancerat justitiemord

Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Om det nu är så solklart så har du inte några problem att bevisa det i rätten, så varför sitter du på FB?
Det finns en dom i tvisten med ICA. Där står att transportörerna i användning hos ICA inte är konstruerade enligt patentkravet. Om jag nu skulle igen stämma ICA för patentintrång, ICA behöver bara visa upp den gamla domen och tingsrätten skulle ogilla min stämningsansökan.

Så som det fås förstå i rättsstaten Sverige, det finns bara ett sätt att reda ut det här. Åklagare måste åtala ICA´s vittne för mened. Om domstolen fastställer mened, ICA´s vittne blir dömd och efter att domen vunnit laga kraft, då kan jag på nytt stämma ICA. Jag har uppmärksammat åklagarna… och bevisat att ICA´s vittne begick mened, vilket är känt även för ICA. Jag är övertygad om att ICA´s advokater sitter och läser den här tråden. Mened är ett allvarligt brott i ”rättsstaten” och faller under allmän åtalsplikt. Jag har redan angivit brottet till åtal och åklagarna måste väcka åtal innan brottet preskriberas. Tiden går ut i maj i år, se http://sno.bravehost.com/fascist/akla.html

Ju längre tiden går ICA sjunker i skiten mer och mer medveten om att det har kommit till allmänhetens kännedom att deras vittne har ljugit i tingsrätten och det hela tillstyrker ytterliggare brott, ”patentintrång med uppsåt”. Där är straffpåföljd, fängelse, något lägre än i fallet mened och kommer att drabba några av ICA´s beslutfattare. När åklagarna kallat in kavalleriet och igen, startar förundersökningen, finns ingen räddning för ICA. ICA känner till att jag från början yrkat hela vinsten man förverkligat med hjälp av patentet. ICA har gjort klokt i att starta ICA Banken och förhoppningsvis, där, sparat hela vinsten i frågan, annars KK.

Det enda som kan rädda ICA (från fängelse) är att ringa mig, be mig om ursäkt, förklara att allt var ett missförstånd och föreslå en förlikning. Om detta äger rum under nästa vecka, kan hända att jag går med på det.

Fortsättning följer här på, respektabla, invandrarvänliga, debattforum Flashback.
2015-02-28, 00:32
  #120
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvardanko
Det finns en dom i tvisten med ICA. Där står att transportörerna i användning hos ICA inte är konstruerade enligt patentkravet. Om jag nu skulle igen stämma ICA för patentintrång, ICA behöver bara visa upp den gamla domen och tingsrätten skulle ogilla min stämningsansökan.
Om du inte planerar att göra en rättssak av detta, varför tar du då ens upp ev. brott begågna? Hela din TS är oklar och stinker rättshaverism. Sedan är det ett jävla trams att hävda att någons död beror på patenttvisten. Skrattretande. Småroande faktiskt.

Vidare är det oklart varför staten måste blanda sig i din tvist, när du kan stämma in vittnet om du anser dig kunna visa på att brott begåtts. Men det kan du ju inte utanför din fantasi. Det är ju trams.

Sedan får du gärna utveckla hur ICA skulle sättas i fängelse, då det inte går att fängsla en juridisk person, hur skulle det se ut?
__________________
Senast redigerad av eXtremo 2015-02-28 kl. 00:34.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback