Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Vilket var anledningen till att jag skrev som jag skrev. Svaret måste sättas i relation till frågan. Du tog mitt svar och satte det i relation till en annan fråga (effektiva marknadshypotesen) och tyckte sen att jag hade fel.
I sådana fall har du rätt, och jag tolkar dig som att du då också håller med mig om att daytrading (som ju iofs inte hade något med din utsago att göra) inte är tur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Huffensfuffens
Hur blir man en duktig daytrader? Är total nybörjare så behöver alla råd jag kan få. Finns det någon sida där framgångsrika traders ger tips osv? Kanske en traderdagbok eller liknande?
Precis som med allt annat där den motiverade individen vinner: hård disciplin, en omättlig vilja att lära sig och ett driv att ständigt utveckla sig själv och sina metoder. Det finns hur mycket information som helst, det gäller bara att lägga ner tid och energi på att anamma sig den kunskap som finns där ute.
Det snabbaste och bästa sättet, som även jag lever efter, är nog att trada samtidigt som man studerar sig själv, marknaden och allehanda olika metoder och lärdomar. Att kunna leva på sin trading betyder ju rent krasst att man är ett finansiellt proffs, en av den finansiella marknadens bästa spelare - och precis som fotbollens bästa spelare har lagt tusentals timmar av sitt liv på hårt slit måste även den aspirerande tradern göra samma sak.
Ha ett professionellt förhållningssätt till din trading och var beredd på att lägga flera timmar per dag på det i flera år. Gör man inte det kommer man bli slaktad där ute, för det finns alltid någon annan som är villig att göra uppoffringarna som krävs, och därför måste man - ganska så logiskt - göra minst samma sak. Varje gång man loggar in på sin handelsterminal så tävlar man mot världens skarpaste sinnen - de bästa av de bästa - och de har vigt tusentals timmar på att lära sig konsten om hur man tar dina pengar ifrån dig. För att du ska ha någon chans måste du göra samma sak, att tro något annat är att lura sig själv.