Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Hon skriver ordagrant: ”Att bränna heliga skrifter är förkastligt men inte olagligt”. Det får du till att hon stolt har försvarat koranbränningarna och att hon är stolt att personer bränner koranen offentligt.
Sen skriver hon att ”Sverige inte kröker rygg för islamism”. Det omtolkar du till att hon ”bekämper” islamism.
Det är svårt att tänka sig att någon annan skulle lyckas med så många vantolkningar som du, det måste vara din starkaste förmåga.
Tänk för en gångs skull tycker jag och Ebba samma sak. Undrens tid är inte förbi skulle man oxå kunna utrycka det som.
Jag tycker oxå att det är förkastligt att bränna koraner, dock är yttrandefriheten så viktig att dennas principer går före att det finns individer som missbrukar den.
Själv hade jag nog dock inte sagt att Sverige inte kröker rygg för islamister. Detta för att väldigt många muslimer har reagerat hårt på att man får bränna koranen i Sverige. Och att kalla alladesda människor för islamister är ganska onödigt kan jag tycka.
Jag tänker att man istället kunde svara med att kritisera piskrapp, att kasta sten på kvinnor som blivet våldtagna, att fängsla homosexuella, eller andra inhuman saker som är tillåtet i många muslimska stater. Jag inser självklart att ett sådant uttalade oxå skulle reta upp många muslimer. Men det sättet saker i bättre perspektiv tycker jag.