2023-07-04, 18:17
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Oavsett storlek så är utseendet en fördel i politiken. Demirokk vinner inga poäng på utseendet.

Skrämmande men det gör de gågna åren mer förstående när "paradise hotel" människor ska rösta om Sveriges framtid (man röstar på den som pratar utan att lyssna på sakfrågor). Kanske inte är så lustigt när vi är inne i tiktok-tiden då människor inte orkar sitta och lyssna på en klipp längre än 10 min och utan effekter.
Citera
2023-07-04, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag menar att den stora frågan idag är kriget i Ukraina. Beroende på vad som händer i Ukraina kommer detta påverka våra samhällen lång tid framöver. Ebba har varit tydlig och tagit kraftfull ställning i frågan vilket jag uppskattar i tider då det till och med finns vissa partier i Sveriges riksdag soyem inte vill stödja Ukrainas försvar. Ebba har hamnat fel många gånger, men här har hon helt rätt.
Vilka svenska partier menar du inte har fördömt Rysslands krig mot Ukraina och inte vill stötta Ukraina? Ebba pratar om detta bara för att slippa prata om annat, t.ex . om det som hon kraftfullt viftande med falukorv lovade svenska medborgare före valet. Men också om allt annat som hon och hennes regering aldrig kommer kommer att kunna genomföra trots Tidöavtalet. Egentligen skiter Ebba fullständigt i Ukraina. Det enda som hon bryr sig om är hon själv.
Citera
2023-07-04, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilka svenska partier menar du inte har fördömt Rysslands krig mot Ukraina och inte vill stötta Ukraina? Ebba pratar om detta bara för att slippa prata om annat, t.ex . om det som hon kraftfullt viftande med falukorv lovade svenska medborgare före valet. Men också om allt annat som hon och hennes regering aldrig kommer kommer att kunna genomföra trots Tidöavtalet. Egentligen skiter Ebba fullständigt i Ukraina. Det enda som hon bryr sig om är hon själv.

Du kanske har rätt om Ebba, det vet inte jag. Det jag menar är att frågan om Ukrainas rätt till självständighet och Europas framtid överskuggar alla andra frågor just nu.
Miljöpartiet och Vänsterpartiet ville inte skicka försvarsvapen till Ukraina! Exakt DET menar jag!
Citera
2023-07-06, 14:52
Medlem
Citat:
Dagens nyhet 6/7 Ebba kommer säkert att kommentera detta.
" Fröer och kärnor har minskat mest i pris tillsammans med nötter och nötkött. I andra änden av skalan är kaffe, falukorv, korv och färska grönsaker de varor som ökat mest i pris.
Citera
2023-07-07, 17:26
Medlem
Nu har Ebba på twitter stolt försvarat att koranbränningarna måste få ske. Detta pga att Sverige är ett land med yttrandefrihet och att Sverige bekämpar islamism. Vet hon ens vad hon yrar om? Varför skriver hon om detta, med tanke på att hon ska hålla sig inom ramen av sin egen ministerpost och att hennes regering är svag. Vill hon utmana M?
Citera
2023-07-08, 11:44
Medlem
Citat:
Nu har Ebba på twitter stolt försvarat att koranbränningarna måste få ske. Detta pga att Sverige är ett land med yttrandefrihet och att Sverige bekämpar islamism. Vet hon ens vad hon yrar om? Varför skriver hon om detta, med tanke på att hon ska hålla sig inom ramen av sin egen ministerpost och att hennes regering är svag. Vill hon utmana M?
Varför sprider du lögner, något sådant påstående finns absolut inte?
Citera
2023-07-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför sprider du lögner, något sådant påstående finns absolut inte?
Då har du inte läst Ebbas tweets.
Citera
2023-07-08, 16:20
Medlem
Citat:
Då har du inte läst Ebbas tweets.
Givetvis har jag det, det är därför jag med gott samvete kan hävda att du ljuger. Hon ”försvarar” inte stolt med en enda rad att koranbränningar måste få ske. Du fabulerar och hittar på.
Citera
2023-07-08, 17:59
Medlem
Citat:
Givetvis har jag det, det är därför jag med gott samvete kan hävda att du ljuger. Hon ”försvarar” inte stolt med en enda rad att koranbränningar måste få ske. Du fabulerar och hittar på.
Hon är stolt över det som hon anser vara yttrandfrihet dvs att personer bränner koranen offentligt, med polisskydd. Men i samma mening bekämper hon också islamism. Som om det skullle ha med saken att göra. De som protesterar mot koranbränninga är inte islamister. Merparten av dem är som jag som vill ha religionsfrid. M har börjat vakna upp och tänka över sätt att fördjuda offentliga koranbränningar. Ebba är för korkad att förstå att det inte handlar om yttrandefrihet.
Citera
2023-07-08, 20:15
Medlem
Citat:
Hon är stolt över det som hon anser vara yttrandfrihet dvs att personer bränner koranen offentligt, med polisskydd. Men i samma mening bekämper hon också islamism. Som om det skullle ha med saken att göra. De som protesterar mot koranbränninga är inte islamister. Merparten av dem är som jag som vill ha religionsfrid. M har börjat vakna upp och tänka över sätt att fördjuda offentliga koranbränningar. Ebba är för korkad att förstå att det inte handlar om yttrandefrihet.
Hon skriver ordagrant: ”Att bränna heliga skrifter är förkastligt men inte olagligt”. Det får du till att hon stolt har försvarat koranbränningarna och att hon är stolt att personer bränner koranen offentligt.

Sen skriver hon att ”Sverige inte kröker rygg för islamism”. Det omtolkar du till att hon ”bekämper” islamism.

Det är svårt att tänka sig att någon annan skulle lyckas med så många vantolkningar som du, det måste vara din starkaste förmåga.
Citera
2023-07-08, 20:24
Medlem
Citat:
Hon skriver ordagrant: ”Att bränna heliga skrifter är förkastligt men inte olagligt”. Det får du till att hon stolt har försvarat koranbränningarna och att hon är stolt att personer bränner koranen offentligt.

Sen skriver hon att ”Sverige inte kröker rygg för islamism”. Det omtolkar du till att hon ”bekämper” islamism.

Det är svårt att tänka sig att någon annan skulle lyckas med så många vantolkningar som du, det måste vara din starkaste förmåga.
Men vad har islamism med detta att göra?
Citera
2023-07-09, 13:17
Medlem
Merrybums avatar
Citat:

Tänk för en gångs skull tycker jag och Ebba samma sak. Undrens tid är inte förbi skulle man oxå kunna utrycka det som.

Jag tycker oxå att det är förkastligt att bränna koraner, dock är yttrandefriheten så viktig att dennas principer går före att det finns individer som missbrukar den.

Själv hade jag nog dock inte sagt att Sverige inte kröker rygg för islamister. Detta för att väldigt många muslimer har reagerat hårt på att man får bränna koranen i Sverige. Och att kalla alladesda människor för islamister är ganska onödigt kan jag tycka.

Jag tänker att man istället kunde svara med att kritisera piskrapp, att kasta sten på kvinnor som blivet våldtagna, att fängsla homosexuella, eller andra inhuman saker som är tillåtet i många muslimska stater. Jag inser självklart att ett sådant uttalade oxå skulle reta upp många muslimer. Men det sättet saker i bättre perspektiv tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in