Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-28, 15:57
  #745
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Bra inlägg allihop. Har följt tråden från början, av orsaker som inte är intressanta för er. Tycker era inlägg är relevanta utifrån orsak till skjutningen, dvs att det var Kemal som var den primära måltavlan.

skriv relevant till.....de kriminella har vid det här laget postat här i tråden x antal ggr.?
Citera
2015-02-28, 16:18
  #746
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recyclamera
skriv relevant till.....de kriminella har vid det här laget postat här i tråden x antal ggr.?
Okej. Då ska jag vara lite mer tydlig. Så att alla eller de flesta kan förstå. Jag hoppas att du också hänger med nu
Deras inlägg är relevanta till ämnet, skottlossningen i Majorna, relevant också för att det rubriceras som ett brotts- och kriminalfall
Jättebra att "de kriminella" också postar. Tror ofta de har mer känning många ggr om vad saker och ting eg handlar om. Kanske de ibland postar av fel orsak, men den information som lämnas är rätt ofta alltid intressant, och relevant, om man har förmågan att s.a.s pussla lite..
Citera
2015-02-28, 16:23
  #747
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recyclamera
skriv relevant till.....de kriminella har vid det här laget postat här i tråden x antal ggr.?

Språk- och grammatikdiskussioner roar mig och kan vara intressanta men kanske inte just nu - och definitivt inte i den här tråden. Jag känner mig helt bekväm med att använda uttrycket "relevanta utifrån".
Citera
2015-02-28, 16:25
  #748
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Språk- och grammatikdiskussioner roar mig och kan vara intressanta men kanske inte just nu - och definitivt inte i den här tråden. Jag känner mig helt bekväm med att använda uttrycket "relevanta utifrån".

det var din slutsatts av tråden jag skojade om.
Citera
2015-02-28, 16:28
  #749
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recyclamera
det var din slutsatts av tråden jag skojade om.
Så du tror inte Kemal var den som skulle skjutas?
Citera
2015-02-28, 16:52
  #750
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recyclamera
det var din slutsatts av tråden jag skojade om.
Jag känner varken Oliver eller Kemal och känner inte heller till så mycket om det liv de lever. Därför är mina eventuella slutsatser säkert uppåt väggarna men jag tycker om att säga vad jag tänker även om det är galet fel kanske.
Jag tycker det är sorgligt att sånt här händer och beklagar det, även trots att jag i tidigare inlägg i tråden skrivit 'är man med i leken så får man leken tåla. Jag är av den fasta åsikten att alla vi har val att göra - där det är ytterst individuellt vad man i slutändan väljer. Det liv de valt, eller kanske 'tvingats välja', har lett till att de var på den platsen och i den situationen i Majorna för några veckor sedan.

Det är ledsamt men inte oförklarerligt att det hände.
Jag försöker själv att följa devisen att man inte ska skylla på andra när man hamnar i situationer i livet - men man ska inte heller alltid lägga skulden på sig själv. Ofta, oftast, är det ens eget fel. Men ibland är det så att Shit happens.
Man ska alltid försöka göra det bästa man kan utifrån det man har att utgå från, dvs sina förutsättningar. Om man inte ens försöker göra det man kan för att förbättra ens liv tycker i alla fall jag att livet torde kännas ganska meningslöst och förutsättningslöst.
__________________
Senast redigerad av nilam30 2015-02-28 kl. 17:07.
Citera
2015-03-03, 14:57
  #751
Medlem
Ojoj
Vad mycket skit och elakheter det finns här inne. K blev skjuten av en anledning och gick igenom honom och träffade o. O är en go kille sysslar med lite av varje (småkriminell), han har ett varmt hjärta omtänksam. K är mer belastad i brottsregistret.

Så visst många tycker dom förtjänar det? Vad vet jag.

Men hur vore det att tänka lite utanför och lite längre.
Citera
2015-03-04, 19:04
  #752
Medlem
Vad är status på dom skjutna nu? Återhämtar man sig ? Vaknat? osv
Citera
2015-03-08, 21:37
  #753
Medlem
ja är det någon som vet hur det är med dem?
Citera
2015-03-08, 23:45
  #754
Medlem
Ja, vi är många som vet deras tillstånd men vi väljer att tiga. Ni har inget med det att göra så mod får gärna låsa tråden. Så jävla mycket skit lögner och spekulationer haha. Vill inte skriva något egentligen men till dig som undrade om K.K kan se, ja han kan se. På båda ögonen. Så det får räcka fråga inget mer och gå vidare med era liv. Tack o hej
Citera
2015-03-09, 07:40
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslinn76
Ojoj
Vad mycket skit och elakheter det finns här inne. K blev skjuten av en anledning och gick igenom honom och träffade o. O är en go kille sysslar med lite av varje (småkriminell), han har ett varmt hjärta omtänksam. K är mer belastad i brottsregistret.

Så visst många tycker dom förtjänar det? Vad vet jag.

Men hur vore det att tänka lite utanför och lite längre.

Du säger själv att O är småkriminell, ja då är han kriminell och då kan sådant här hända.
Citera
2015-03-09, 09:44
  #756
Medlem
Lite lustigt att alla som hade någon som helst anknytning till schimpanserna hållt på och bökat utanför och inne på sjukhuset. Allt för att visa sin "respekt" och att när apdjuren vaknar upp kunna säga " brooor, jag satt vid din siiiidaa".

Nu har det gått ett par veckor och skocken av idioter har skingrat sig, inte lika kul att sitta å häcka en längre tid va? Trött på kexchoklad ur automat? Var inte respekten värd mer än så?

Jävla låtsasfolk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback