Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-07, 18:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
PP är egentligen mycket viktigt för samhället men tyvärr förstörde Anna Troberg partiet totalt genom att driva sina personliga frågor som inte var PPs kärnfrågor.

"Viktiga" för vem och hur?
Citera
2015-02-07, 19:41
  #14
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
"Viktiga" för vem och hur?

En gång i tiden så var de intresserade av integritetsfrågor och emot övervakningssamhället som byggs upp genom signalspaning och skit. Det är en viktig fråga.
Citera
2015-02-07, 19:51
  #15
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Nej, knappast.

Jo de finns här. Användarna mab och teirdes skriver öppet här.
Citera
2015-02-07, 19:58
  #16
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
"Viktiga" för vem och hur?

Övervakningssamhället är mycket skadligt och farligt, ett rent hot mot demokratin. Det är mycket viktigt att bekämpa detta men det motståndet föll tyvärr.
Citera
2015-02-08, 11:14
  #17
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu har jag inte koll exakt på vilka personer som gjort vad i de här historien men som vanligt gäller att inte blanda ihop enskilda personer med ett parti.

Det rör sig alltså om ungdomsförbundets ledare och 3:e namnet på partiets riksdagslista i förra valet. Alltså ingen enskild medlem utan förtroendeuppdrag.

Artikeln är också uttalat skriven just som förbundsordförande för Piratpartiets ungdomsförbund.
Citera
2015-02-08, 11:30
  #18
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Så PajasPartiet ska börja övervaka motståndare till ISlam som innehåller rent vidriga lagar och regler för hur man ska leva, tycka och tro? Kvinnor och barn som blir Stenade, våldtagna, misshandlade, könsstympade, bortgifta mot sin vilja m.m ska ingen få skydda genom att säga sanningen om vad som pågår i ISlams namn?

Citera
2015-02-08, 12:05
  #19
Medlem
Ghibellinos avatar
Äh, var inte så negativa, se det istället från den positiva sidan:

Detta kommer att göra ett antal PK-fjantar lite fattigare och kommer inte att motverka Pegida det minsta.

Om ni tror att detta är så negativt för Pegida, varför inte göra samma sak när vänstern demonstrerar och skänk pengarna till valfri nationell organisation? Svar: Därför att det är helt döfött. De som vill skänka pengar till Expo gör det redan.
Citera
2015-02-08, 12:54
  #20
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det rör sig alltså om ungdomsförbundets ledare och 3:e namnet på partiets riksdagslista i förra valet. Alltså ingen enskild medlem utan förtroendeuppdrag.

Artikeln är också uttalat skriven just som förbundsordförande för Piratpartiets ungdomsförbund.

Nu har inte jag läst det här så noga men så vitt jag kan se är det underskrivet av: Peter Sunde Kolmisoppi Gustav Nipe

Peter Sunde är inte Piratpartist så vitt jag vet och Gustav Nipe har inte skrivit under det som ordförande för ungdomsförbundet. Ungdomsförbund är heller inte detsamma som moderpartiet.

Kritisera gärna agerandet men kritisera de som bör kritiseras.
Citera
2015-02-08, 13:04
  #21
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu har inte jag läst det här så noga men så vitt jag kan se är det underskrivet av: Peter Sunde Kolmisoppi Gustav Nipe

Peter Sunde är inte Piratpartist så vitt jag vet och Gustav Nipe har inte skrivit under det som ordförande för ungdomsförbundet. Ungdomsförbund är heller inte detsamma som moderpartiet.

Kritisera gärna agerandet men kritisera de som bör kritiseras.

Ja, jag har svårt att tro att PP eller dess ungdomsförbund skulle stå bakom detta. Tog inte PP avstånd från Researchgruppens metoder?
Citera
2015-02-08, 17:33
  #22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
En gång i tiden så var de intresserade av integritetsfrågor och emot övervakningssamhället som byggs upp genom signalspaning och skit. Det är en viktig fråga.
Precis.
Snacka om höjden av ironi. PP är stendött och de har sig själva att skylla.
Citera
2015-02-08, 17:50
  #23
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
En gång i tiden så var de intresserade av integritetsfrågor och emot övervakningssamhället som byggs upp genom signalspaning och skit. Det är en viktig fråga.

Det är korrekt. Det är tråkigt att se vad som hänt partiet. Det är som om att de har blivit det de själva fruktade. De har tappat sitt fokus och har blivit ett annat v/mp parti med teknisk tvist. Det bästa SD kan göra är att anamma den ledande kunskap som PP en gång höll i med stolthet.
Citera
2015-02-09, 01:51
  #24
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu har inte jag läst det här så noga men så vitt jag kan se är det underskrivet av: Peter Sunde Kolmisoppi Gustav Nipe

Peter Sunde är inte Piratpartist så vitt jag vet och Gustav Nipe har inte skrivit under det som ordförande för ungdomsförbundet. Ungdomsförbund är heller inte detsamma som moderpartiet.

Kritisera gärna agerandet men kritisera de som bör kritiseras.

Han presenterar sig som ordförande för ung pirat redan i ingressen.

Edit: Om ordföranden i MUF skulle gå ut med att han ville avskaffa äganderätten och var supertydlig med att det var en privat grej skulle det fortfarande vara en skandal för MUF. Det här är om möjligt än värre.
__________________
Senast redigerad av Morgonrodnad 2015-02-09 kl. 01:59.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback