• 1
  • 2
2015-02-07, 15:33
Medlem
Morgonrodnads avatar
http://www.sydsvenskan.se/opinion/ak...-och-ickevald/

Gustav Nipe, förbundsordförande för Piratpartiets ungdomsförbund går i en debattartikel ut och kampanjar för att samla ihop pengar till övervakningsorganet Expo.

Expo grundades av Tobias Hübinette som ett antifascistiskt kampblad som skulle hålla de olika AFA-grupperna uppdaterade om nydemokrater, sverigedemokrater och moderater.

Expo har av Jan Gulliou som bjudits in till den hemliga redaktionen beskrivits som en modern underrättelsetjänst för övervakning av högerextremister.

Är Piratpartiets syfte att skrämma tillbaka sina kärnväljare som nästa alla gått till SD?
Senast redigerad av Morgonrodnad 2015-02-07 kl. 16:04.
Citera
2015-02-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
http://www.sydsvenskan.se/opinion/ak...-och-ickevald/

Gustav Nipe, förbundsordförande för Piratpartiets ungdomsförbund går i en debattartikel ut och kampanjar för att samla ihop pengar till övervakningsorganet Expo.

Expo grundades av Tobias Hübinette som ett antifascistiskt kampblad som skulle hålla de olika AFA-grupperna uppdaterade om nydemokrater, sverigedemokrater och moderater.

Expo har av Jan Gulliou som bjudits in till den hemliga redaktionen beskrivits som en modern underrättelsetjänst för övervakning av högerextremister.

Är Piratpartiets syfte att skrämma tillbaka sina kärnväljare som nästa alla gått till SD?

Piratpartiets sista dödsryckningar. Kommer att bli saknade av få.
Senast redigerad av lottaberg 2015-02-07 kl. 15:45.
Citera
2015-02-07, 16:23
Medlem
Vänta nu? De är ju själva emot avlyssning. Men nu vill de avlyssna Islamkritiker? Jag kan inte förstå vilka idioter det är som väljer att lägga en röst på detta parti.
Citera
2015-02-07, 17:07
Medlem
OM det nu ska finnas avlyssning, så ska det iaf vara statlig, inte nån privat organisation, oavsett om den heter Expo eller piratbyrån. Den där idioten har gått till fel parti.

Sen var det iofs rätt många i det partiets ledning på sistone som hamnat i fel parti. Och partiet är döende hur som helst.
Citera
2015-02-07, 17:14
Medlem
Jag skulle välja höra vad piratpartisterna säger om det här. För det finns väl några här på forumet?
Citera
2015-02-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Jag skulle välja höra vad piratpartisterna säger om det här. För det finns väl några här på forumet?

Nej, knappast.
Citera
2015-02-07, 17:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Vänta nu? De är ju själva emot avlyssning. Men nu vill de avlyssna Islamkritiker? Jag kan inte förstå vilka idioter det är som väljer att lägga en röst på detta parti.

Nu har jag inte koll exakt på vilka personer som gjort vad i de här historien men som vanligt gäller att inte blanda ihop enskilda personer med ett parti.
Citera
2015-02-07, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu har jag inte koll exakt på vilka personer som gjort vad i de här historien men som vanligt gäller att inte blanda ihop enskilda personer med ett parti.

Självklart. Men detta är en extremt viktig fråga i partiet så jag antog nästan att alla bör ha den ståndpunkten. Annars är det en vidrig dubbelmoral.
Citera
2015-02-07, 18:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Självklart. Men detta är en extremt viktig fråga i partiet så jag antog nästan att alla bör ha den ståndpunkten. Annars är det en vidrig dubbelmoral.

Dubbelmoral hos den personen möjligen men inte hos partiet om inte partiet förespråkar detta.

För övrigt har PP alltid varit emot att individer övervakas av samhället men de är inte emot insyn i hur samhällets företrädare agerar, snarare tvärtom.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-02-07 kl. 18:34.
Citera
2015-02-07, 18:35
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Piratpartiet är på väg käpprätt ut i glömskan, ett pajasparti i stil med Kalle Anka-partiet och EAP.
Citera
2015-02-07, 18:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Piratpartiet är på väg käpprätt ut i glömskan, ett pajasparti i stil med Kalle Anka-partiet och EAP.

PP är egentligen mycket viktigt för samhället men tyvärr förstörde Anna Troberg partiet totalt genom att driva sina personliga frågor som inte var PPs kärnfrågor.
Citera
2015-02-07, 18:42
Avstängd
Man vill alltså övervaka alla sina tidigare väljare? Alla dom som gick över till SD 2014.

Så ironiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback