Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 16:43
  #1
Medlem
meatballrains avatar
Hallå gubbar, jag laddade hem betan till Hardline häromdagen för att testa. Problemet är bara att det såklart ska krångla. Jag kommer in på battlelog och allt är frid och fröjd men när jag håller på att ladda själva mappen så kommer detta meddelande upp:

"Game disconnected: Client closed down connection. Check your network connection and make sure that port 3659 (UDP) is open."

Jag har försökt att öppna porten genom en ny regel i Windows brandvägg men det hjälpte inte. Jag försökte också öppna porten i routern (Thompson) men då får jag istället upp detta meddelande:

"Spelets eller programmets portkonfiguration står i strid med ett redan tilldelat spel & program. Tilldelning av spelet eller programmet är inte möjlig."

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till?
Citera
2015-02-06, 19:58
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Jag får liknande i BF om jag inte kör portforward som beskrivs i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=QMB4FTqziqw

Vet inte om det är samma, men kan vara det, hur som haver så kan jag inte lira BF4 om jag inte har Portforwarding installerat på burken oavsett router inställningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback