Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 14:18
  #1
Medlem
Hej på er!

Jag har en Macbook Pro 13" retina som är köpt i december 2013. Jag har enbart använt min dator till skolarbeten (studerar på högskola) och den är i väldigt gott skick.
Utöver skolarbeten så har jag på senare tid (fyra månader tillbaka) börjar lira cs igen efter ett uppehåll på ca 4 år.

Jag har dock ett problem....
När jag vill spela 1.6 så "hackar" jag fram i spelet. När jag rör datamusen så hackar det sönder, det flyter liksom inte på alls. Det konstiga är att när jag spelar CZ och GO så fungerar det felfritt, inget hackar och allt flyter på exakt som det ska.
Är det någon som vet vad det kan bero på? Har ställt in inställningarna på 1.6 så som jag har dem på CZ och GO, har stängt av vertical sync osv på 1.6... Men trots det så hackar det otroligt mycket.

Någon som har haft liknande problem? Någon som vet vad det kan bero på? Någon som vet vad jag ska göra?
Och snälla.. jag vet att Macbook inte är någon speldator, men jag är inte ute efter en ny dator utan jag spelar CS på min fritid för att varva ner efter plugg eller så. Så tips på nya datorer undanbedes. Haha, tack!
Citera
2015-02-06, 14:54
  #2
Medlem
Jag trodde inte man skulle släppa 1.6 till mac, bara CS:GO och CS:S. Använder du dig av Steams officiella klient eller någon annan?
Citera
2015-02-06, 15:12
  #3
Medlem
C8H11Ns avatar
Kör du i OpenGL eller Direct3d?

Skriv -gl eller -d3d i launch options beroende på vad du inte har, se om det blir bättre.
Citera
2015-02-06, 15:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavsso
Jag trodde inte man skulle släppa 1.6 till mac, bara CS:GO och CS:S. Använder du dig av Steams officiella klient eller någon annan?

Jag använder mig av Steams officiella klient. Och när jag köpte 1.6, CZ och GO på Steam så var ju ändå 1.6 kompatibelt med IOS? Det står på spelen ifall de är kompatibla eller inte med IOS... Så det är därför jag blir lite ledsen.
Citera
2015-02-06, 15:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Kör du i OpenGL eller Direct3d?

Skriv -gl eller -d3d i launch options beroende på vad du inte har, se om det blir bättre.


Tack! Jag skall prova detta och återkommer!
Citera
2015-02-06, 15:25
  #6
Medlem
Blev inget bättre....

Det sjuka är när jag försöker styra med datamusen så hackar det sönder. Men om jag pekplattan på datorn så flyter det på?
Citera
2015-02-06, 15:38
  #7
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen92
Blev inget bättre....

Det sjuka är när jag försöker styra med datamusen så hackar det sönder. Men om jag pekplattan på datorn så flyter det på?
Skumt... Testa m_rawinput 1 i consolen.

Vad ligger din fps på när det laggar?
Citera
2015-02-06, 16:03
  #8
Medlem
Det sjuka är att jag har 100 fps och jag ligger på 8 i ping (precis som i cz och go).
Jag ska prova skriva in det kommando du angav när jag kommer hem.

Så sjukt frustrerande att inte kunna spela 1.6 då det liksom var min första kärlek... Haha
Citera
2015-02-06, 16:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Skumt... Testa m_rawinput 1 i consolen.

Vad ligger din fps på när det laggar?

Äntligen! M_rawinput 1 fungerade!! Tack som fan!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback