Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 12:39
  #1
Medlem
mikroulas avatar
Har haft min toshiba i kanske 6 år. Funkat utmärkt, även om batteriet är dött och där man kopplar in laddar sladden har gått sönder så jag har fått tejpa och pilla. Super dator tror det var en satelite.

Min nu gick den helt sönder då den inte längre får kontakt med laddar sladden (Den funkar men den inkopplad bra) och jag måste köpa en ny. På 6 år har man hunnit spara en del bilder, dokument och mycekt annat..

Så vad fan gör jag nu? Datan funkar ju så kan jag spara allt på datorn för att köpa en ny och överföra allt till den?
Och vilken billig laptop rekomenderar ni? såg en ace för 2500 på elgiganten, är den bra?
Citera
2015-02-06, 12:51
  #2
Medlem
Vitalrepuss avatar
Jag skulle rekommendera denna dator, http://www.elgiganten.se/product/dat...ar-dator-svart

Enligt mig väldigt prisvärd.
Citera
2015-02-07, 07:45
  #3
Medlem
EckiEckis avatar


Köpråd - PC: Bärbart --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2015-02-07, 12:57
  #4
Medlem
x12s avatar
Rekommenderar sony, dell, lenovo, hp (men inte HP-compaq), undvik de allra billigaste. För 2500 får man knappast nåt som är bra, får nog dubbla det priset och lite till.
Bör ha 8 GB minne eller mer, intel i3 eller i5 processor, windows 7 (de flesta hatar windows 8 pga det är för alltför annorlunda).

Hårddisken ur den gamla datorn går ta ur och köra som extern disk via USB, men om det går få start på datorn länge nog att flytta över filerna via nätverkskabel är det kanske bäst så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback