Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-06, 06:16
  #1
Medlem
Man kan tycka att det låter snällt av Expressen att bjuda på ett antal appar till telefonen men riktigt så lätt är det nog inte, läser man deras villkor ser man följande:

Citat:

Allmänna villkor för tjänsten

Vid beställning samtycker jag till att mina personuppgifter, inklusive e-postadress, mobiltelefonnummer för samtal och sms-meddelanden och eventuella andra digitala adresser, får lagras och användas inom Bonnier för digitala tjänster, marknadsföring, samt för statistik- och analysändamål. Uppgifter som jag direkt eller indirekt lämnar genom att använda Bonniers digitala tjänster och erbjudanden kan tillsammans med övriga kunduppgifter användas inom Bonnier för marknadsföringsändamål och för att anpassa innehåll, tjäsnter och annonsering till mig, samt för utveckling av nya tjänster. Information om min användning av digitala tjänster inhämtas med hjälp av bland annat cookies.

Samtycket är giltigt till dess jag själv säger upp det, och upphör inte om tjänsten inte nyttjas och samtycket är heller inte beroende av eventuella köp av produkter.

Jag har rätt att återkalla samtycket vilket jag gör genom att kontakta Bonnier via respektive bolags kundtjänst

För ytterligare information om behandling av personuppgifter, se http://www.kunddata.bonnier.se.

Vad tror ni, är Expressen bara snälla, eller har dom andra saker i görningen?
Citera
2015-02-06, 06:27
  #2
Medlem
"Bara snälla".. Är något gratis är du produkten.

För det första får du snällt räkna med samtal från Bonniers äckliga telemarketing där du erbjuds fantastiska priser på en Illustrerad Vetenskap/Vår Historia/whatever-prenumeration som är hart närt omöjlig att avbeställa för svagbegåvade och äldre, deras naturliga målgrupp.

Andrahandsmotivet du förmodligen söker är också realistiskt - du kommenterar fel åsikter på fel artikel, du registrerade samma email på Flashback som i appen, det vidarebefordras kvickt till Expo om du av någon anledning gjort dig själv intressant genom kommentarer eller politiskt engagemang.



Låt bli.
Citera
2015-02-06, 07:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xoxxooxo
Man kan tycka att det låter snällt av Expressen att bjuda på ett antal appar till telefonen men riktigt så lätt är det nog inte, läser man deras villkor ser man följande:



Vad tror ni, är Expressen bara snälla, eller har dom andra saker i görningen?

Skall du skriva en app för IPhone så är du tvungen att skriva den så att den samlar in denna information, vare sig du vill eller ej,
Citera
2015-02-06, 07:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Skall du skriva en app för IPhone så är du tvungen att skriva den så att den samlar in denna information, vare sig du vill eller ej,

Att samla in data för marknadsföringsändamål är något helt annat den åsiktsregistrering och uthängning av medborgare som Expressen och Researchgruppen håller på med. Håll isär begreppen tack.
Citera
2015-02-06, 09:15
  #5
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2015-02-06, 09:26
  #6
Medlem
Sqeptisks avatar
Gratisapp? Sällan! Som tidigare påpekats men tål att upprepas.......Folk verkar inte fatta att det är dom själva som är handelsvaran i dessa "gratiserbjudanden" Men det är väl kanske vad man kan vänta av folk som "läser" Expressen.
__________________
Senast redigerad av Sqeptisk 2015-02-06 kl. 09:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback