Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-05, 22:39
  #1
Avstängd
Vad är SD:s syn på detta? Vad beror det på och hur kommer man till bukt med det egentligen?
Citera
2015-02-05, 22:44
  #2
Medlem
GeneralPoops avatar
Förhoppningsvis så skiter dom fullständigt i det, eftersom politikers jobb är att styra ett land och inte lägga sig i invånarnas vardagliga liv och relationer.
Citera
2015-02-05, 22:49
  #3
Avstängd
Tror inte ens SD skulle våga framställa skilsmässor som något negativt. Det vore politiskt självmord.
Citera
2015-02-05, 23:13
  #4
Medlem
Vad har skilsmässor med politik att göra? Eller är idiot Sverige igång och ska bry sig på den punkten också?
Citera
2015-02-05, 23:38
  #5
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Vad har skilsmässor med politik att göra? Eller är idiot Sverige igång och ska bry sig på den punkten också?


Nää 35-inläggstrollen är på hugget igen. Vad skilsmässor har med politik att göra? Jo absolut i en muslimsk teokrati.
Citera
2015-02-05, 23:53
  #6
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Förhoppningsvis så skiter dom fullständigt i det, eftersom politikers jobb är att styra ett land och inte lägga sig i invånarnas vardagliga liv och relationer.

Nja, invånarnas vardagliga liv och relationer påverkar det allmännas utgifter och intäkter samt övriga invånares livskvalitet. Dessutom anser sig staten ha ett uppdrag att skydda människor från att skada sig själva och andra, och att höja eller åtminstone bevara invånarnas livskvalitet.

Det finns knappt något område där staten inte är inne och styr och ställer med lagstiftning, bidrag, subventioner, skatter och avgifter.
Citera
2015-02-09, 21:32
  #7
Medlem
SD hyllar ju svenska kyrkan så man borde ju tycka att det är en skam att människor bryeter ett heligt band med gud
Citera
2015-02-09, 21:36
  #8
Medlem
ExecuteTraitorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
SD hyllar ju svenska kyrkan så man borde ju tycka att det är en skam att människor bryeter ett heligt band med gud

Har du någon källa på att SD hyllar svenska kyrka? Syftar du då på institutionen Svenska Kyrkan eller på något annat? Kristendomen i allmänhet kanske? Vad jag förstår lyfter man fram kristendomen då den gjort avtryck i den svenska kulturen och då anses vara en del av sagda kultur. Vad jag förstår är det bara enskilda företrädare som hyllar religiöst nonsense, men jag kanske har fel.
Citera
2015-02-10, 02:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
SD hyllar ju svenska kyrkan så man borde ju tycka att det är en skam att människor bryeter ett heligt band med gud
Snarare tvärt om. Det jag vet om SDs kyrkopolitik är att det är starkt kritiska till hur kyrkan bedrivs idag. De menar att den kristna läran ska stå i centrum för kyrkans arbete! Svenska kyrkan idag hyllar ju massinvandring och islamisering.
Citera
2015-02-14, 20:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
SD hyllar ju svenska kyrkan så man borde ju tycka att det är en skam att människor bryeter ett heligt band med gud
Känns ju en aning komplext med tanke på att de allra flesta svenskar är ateister.
Vill minnas att jag läste en undersökning i den kristna tidskriften Dagen, där det framkom att Sverigedemokraterna faktiskt kom på sista plats bland kristna svenskar. Först var Kristdemokraterna, följt efter Miljöpartiet och Socialdemokraterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback