Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-06-30, 11:39
  #25
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Skulle vara så sjukt mkt bättre om de kunde lägga till fler/alla banor i rotationen.. Irriterande att köra samma flera ggr i rad!

Håller med.
Ytterligare ett plus hade varit om man själv fick välja/rösta på den bana man önskar spela, samt möjlighet att byta vapen efter varje runda utan att behöva trycka på "Quit".
De har ju sålt över en miljon kopior av spelet, så det är ju ingen risk att de som väljer en ickepopulär bana blir utan medspelare.
Citera
2015-06-30, 17:18
  #26
Medlem
Fridfullts avatar
Då så, i morgon kommer äntligen ytterligare ett nytt mode i Ranked Battle kallat Tower Control.

Citat:
Hop aboard the tower placed in the middle of the map, and ride it to your opponent’s goal. stay sharp—you’ll have to protect whoever’s riding the tower from enemy attacks!

Once someone jumps onto the tower, it starts moving along a set path toward the other team’s goal.
If the tower doesn’t arrive at either goal before time runs out, the team that’s moved it closest toward their opponent’s goal wins.
Ride the tower all the way into the other team’s goal though, and you’ll get a decisive knockout victory.
Källa
Citera
2015-08-01, 07:12
  #27
Medlem
grupp/klan matcher introduceras nästa vecka. någon b rank som är sugen på att gå ihop till ett casual team? vi är 2st behöver 2 till.
Citera
2015-09-26, 02:56
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omnibious
grupp/klan matcher introduceras nästa vecka. någon b rank som är sugen på att gå ihop till ett casual team? vi är 2st behöver 2 till.

Jag är sugen. Har dock ingen tillgång till Skype eller liknande. Är level 30 och 50+ -B. Spelar, kollar på och läser om Splatoon dagligen.

Btw. Vilken gear/abillities använder ni då ni spelar rankad battles?
Citera
2015-10-07, 20:11
  #29
Medlem
Snuskklubbans avatar
Åååh, Splatoon som är så kul! <3
Själv ser jag mig själv använda Sploosh-o-Matic väldigt ofta. Några av mina polare brukar klaga på att den suger för att den knappt har nån range, fast de slutade klaga när jag förstörde dem med mina stealth skills.
Det är skitkul med Rainmaker-läget i ranked också, det är sådär mysigt kaotiskt som bara ett multiplayerspel av Nintendo kan vara.
Citera
2015-10-10, 18:55
  #30
Medlem
MentalIstids avatar
Splatoon är ett ruskigt välgjort spel som är väldigt beroendeframkallande. Verkar dock inte som vi i Sverige hängt med där, man ser mest amerikaner och japaner online. För oss som följt Nintendo sedan 8-bitars tiden så känns det skönt att de är på banan igen.
Citera
2016-03-09, 21:19
  #31
Medlem
Elementarts avatar
Splatoon har nu sålt över 4 miljoner exemplar. Har ingen Wii U själv men det känns lite som ett sånt spel som jag skulle tycka var riktigt roligt, så jag hoppas att det kommer en uppföljare till Nintendo NX.
Citera
2016-03-20, 12:43
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Splatoon är ett ruskigt välgjort spel som är väldigt beroendeframkallande. Verkar dock inte som vi i Sverige hängt med där, man ser mest amerikaner och japaner online. För oss som följt Nintendo sedan 8-bitars tiden så känns det skönt att de är på banan igen.

I Finland så har vi ett par av världens bästa Splatoon spelare. Men det du säger stämmer, men det är ganska stort här i norden också.

Någon flashbackare som är rank A - S som vill köra ranked?


Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Splatoon har nu sålt över 4 miljoner exemplar. Har ingen Wii U själv men det känns lite som ett sånt spel som jag skulle tycka var riktigt roligt, så jag hoppas att det kommer en uppföljare till Nintendo NX.


Aldrig varit ett jätte stort FPS-fan men nu har jag lagt ner hundratals timmar för första gången. Tror en 2:a är givet till Nintendo NX!



Waluigi
Citera
2016-03-21, 01:18
  #33
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Någon flashbackare som är rank A - S som vill köra ranked?


Aldrig varit ett jätte stort FPS-fan men nu har jag lagt ner hundratals timmar för första gången. Tror en 2:a är givet till Nintendo NX!

Jag är S Rank men jag spelar inte så mycket längre. blir då och då. Finns annars en facebookgrupp som heter Splatoon Sverige som anordnar spelkvällar, oftast tisdagar med private battles och sånt.
Där finns det folk du kan lira Ranked med också.

Jag är inte heller något fan av FPS (inte för att splatoon är ett FPS) men splatoon fastnade jag för
Citera
2016-04-14, 15:05
  #34
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Någon flashbackare som är rank A - S som vill köra ranked?

Jag brukar spela några gånger i veckan, halkar runt mellan S och S+ i rank.
Adda mig gärna så kan vi spela Squad!

Mitt NNID: Johan.Holmberg
Nickname i spelet: Shooba
Citera
2017-03-12, 22:46
  #35
Avstängd
Sakrasontos avatar
Köpte spelet för någon vecka sedan och det är allt lika kul som tråden har sagt, dock till min stora förvåning så var Splatfest borta sedan Juni förra året

Förmodligen återkommande i tvåan istället, men jag förvarnar andra här som har ettanköp i tanke.
Citera
2017-03-13, 13:59
  #36
Medlem
Spelar ett par gånger i veckan.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback