Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-05, 01:40
Medlem
baraettnamns avatar
Hejsan

Har massa skulder ca 35 tusen , ca 20 av de är blanco lån och resterande att 3 månader hyror , grejen är allt har gått till inkasso och snart hamnar dem hos kronofogden , min fråga är kommer jag få betalning-prick nu eller får man ytterligare en räkning ? Farsan har lovar mig att låna mig pengar för att betala hela skulden men jag måste vänta tills 24e denna månaden till löningen , hur hade ni gjort ?
Tacksam för snabba svar
Citera
2015-02-05, 01:49
Medlem
kinesarsles avatar
Jag hade pratat med inkassoföretaget och bett om att få uppskov till 24:e.

Ja, du får en betalningsanmärkning hos kfm. Man hamnar inte normalt inte hos kfm om man sköter sig.
Citera
2015-02-05, 01:56
Medlem
Om en skall vara korrekt så får ingen prickar hos kfm utan hos upplysningscentralen.
Citera
2015-02-05, 02:00
Medlem
EvilGuys avatar
Nu har jag aldrig varit kund hos KF men visst uppkommer väl "pricken" först när man inte gör rätt för sig vad gäller betalningar till KF? Så vitt jag vet så får man ingen prick om man betalar de pengar KF initialt kräver dig på innan förfallodagen.

Men som sagt har jag inga egna erfarenheter av KF så jag kan ha fel.
Citera
2015-02-05, 02:03
Medlem
baraettnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag hade pratat med inkassoföretaget och bett om att få uppskov till 24:e.

Ja, du får en betalningsanmärkning hos kfm. Man hamnar inte normalt inte hos kfm om man sköter sig.
Jag har redan prata med inkassobolagen och fick uppskov bara 5 dagar de kunde inte förlänga mer ...
Citera
2015-02-05, 02:04
Medlem
Varför har du skulder?
Varför har du tagit BL?
Varför har du inte betalat hyran?
Tycker du att det är rätt att din pappa ska ta sin lön för att lösa dina lån?
Citera
2015-02-05, 02:04
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraettnamn
Jag har redan prata med inkassobolagen och fick uppskov bara 5 dagar de kunde inte förlänga mer ...
Då är det inte så mycket du kan göra, förutom att ringa och tjata.
Citera
2015-02-05, 02:10
Medlem
Antivalents avatar
3 månadshyror? Fan skumt att du inte blivit vräkt, måste vara en sjysst värd.
Citera
2015-02-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraettnamn
Hejsan

Har massa skulder ca 35 tusen , ca 20 av de är blanco lån och resterande att 3 månader hyror , grejen är allt har gått till inkasso och snart hamnar dem hos kronofogden , min fråga är kommer jag få betalning-prick nu eller får man ytterligare en räkning ? Farsan har lovar mig att låna mig pengar för att betala hela skulden men jag måste vänta tills 24e denna månaden till löningen , hur hade ni gjort ?
Tacksam för snabba svar

Såhär är normalgången vid de flesta räkningar.

Räkning, påminnelse, inkasso, inkassopåminnelse, kronofogden, påminnelse kronofogden. Efter detta kommer handräckning och sen kungörelse. De två sista punkterna har jag inte full koll på så jag kan ha fel där.

När du får brevet från fogden så ska du skriva på ett delgivningskvitto. Det datumet som du anger där är det som är viktigt. Du har 10 dagar på dig att betala räkningen från det datumet du skrivit på delgivningskvittot samt meddela fogden om att den är betald.
Betalar du inom dessa 10 dagar avskrivs ärendet och du får ingen betalningsanmärkning.

Hoppas detta hjälper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in