Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-04, 21:17
  #1
Medlem
FnurrHas avatar
När man kommer till Stockholm går det ej att undvika alla dessa människor som går runt med NK-kassar.
Finns det en outtalad rangordning på vilka plastkassar som man bör nyttja?
Citera
2015-02-04, 21:26
  #2
Avstängd
nathaaaliees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
När man kommer till Stockholm går det ej att undvika alla dessa människor som går runt med NK-kassar.
Finns det en outtalad rangordning på vilka plastkassar som man bör nyttja?
Jag handlar alltid med min MK-påse. Speciellt när jag handlat på H&M. Inga konstigheter?! Måste skryta lite ju*lol*.
Citera
2015-02-04, 21:29
  #3
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaaaliee
Jag handlar alltid med min MK-påse. Speciellt när jag handlat på H&M. Inga konstigheter?! Måste skryta lite ju*lol*.
Är det således status att inneha en plastkasse från NK?
Hur står sig en sliten NK-kassa mot en fräsch tygkasse?
Citera
2015-02-04, 21:38
  #4
Medlem
SebbieBobis avatar
Personligen skulle jag nog gå runt med en nk påse pga. den kanske är lite mer diskret till skillnad från t.ex. en ica påse, du nämnde att man kunde gå runt i en tyg kase istället men jag antar att det anses lite gubbigt eller till och med lite hipster (vilket är för övrigt något jag inte skulle påstå att jag själv är). NK påsar används kanske också för att skryta lite och visa att man handlar dyra kläder.
Citera
2015-02-04, 21:38
  #5
Avstängd
nathaaaliees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Är det således status att inneha en plastkasse från NK?
Hur står sig en sliten NK-kassa mot en fräsch tygkasse?
MK Michael Kors!! Inte NK. Haha det var ironi, om du inte förstod. Tror det beror på att man av en speciell anledning vill ge sken om att man har råd att handla där? Väldigt patetiskt enligt mig. Vad grundar jag detta på? Mjo, ponera att jag har handlat på diverse butiker, varav ett är väldigt exklusivt, då kan jag få för mig att packa ihop de billigare kassarna och lägga dem i en den exklusivare kassen. Väldigt fånigt dock, men ligger väl någon psykologi bakom.. vem vet
Citera
2015-02-04, 22:05
  #6
Medlem
Kitharods avatar
Det är klart att man tar en NK-kasse framför LIDLs dito när man ska visa sig bland människor, av samma anledning som man lämnar mjukisbyxorna och den urtvättade t-shirten hemma och drar på sig märkeskläder. Någon form av smak och värdighet måste man ju ändå försöka visa.
__________________
Senast redigerad av Kitharod 2015-02-04 kl. 22:07.
Citera
2015-02-04, 23:01
  #7
Medlem
kaptentus avatar
Det är sant att det är väldigt många som gör det. Men när jag är på besök i storstaden och bär en NK kasse är det endast för att jag har handlat något där. Jag skulle kunna tänka mig att andra gör det för att det finns "status" att göra så.
Citera
2015-02-04, 23:01
  #8
Medlem
Porsennas avatar
Rolig tråd. Jag har en plastpåse från Monaco Grand Prix, kan det vara kreddigt att gå runt med?
Citera
2015-02-04, 23:02
  #9
Medlem
Slints avatar
Har aldrig sett någon gå runt med NK kasse förutom de som precis har handlat där. Du är från landet, du förstår inte sånt. Åk tillbaks till dina kossor bonde.
Citera
2015-02-04, 23:14
  #10
Medlem
Det borde väl vara fattigt överlag att använda sig av plastkassar som huvudsakligt förvaringmedel på stan? Har man inte råd med en jävla väska eller?
Citera
2015-02-04, 23:25
  #11
Medlem
Någon psykologi ligger det nog allt i det. Om jag skulle handla på exempelvis Claes Ohlsson och Bang Olufsen vid samma tillfälle så skulle jag garanterat hålla BO-påsen ytterst så att det är den som syns. Vetesjutton varför egentligen.
Citera
2015-02-04, 23:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Någon psykologi ligger det nog allt i det. Om jag skulle handla på exempelvis Claes Ohlsson och Bang Olufsen vid samma tillfälle så skulle jag garanterat hålla BO-påsen ytterst så att det är den som syns. Vetesjutton varför egentligen.

För att du är en av alla i mängden som söker uppmärksamhet och vill visa upp dig som en rik och modern individ.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback