Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-07, 12:41
  #13
Medlem
illerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillan08
Spökgården Örnsnäs, ligger längst med "gamla" vägen till Skänninge.

Där förekommer massivis med fenomen som exempelvis, vålnader visar sig, märkliga vrål, föremål som flyttar på sig. Ett av de mer märkligare fenomenen är ett stort klot med skiftande färger och efter följs av ett kraftigt vindrag så man tillfälligt tappar andan. Detta fenomen har upplevts i gårdens stora ladugård, den syns från vägen. Ett annat fenomen som förekommer i samma byggnad är skuggspöken. Det mest påtagliga exemplet är skuggan från hängd man. bostadshusen är inget undantag, där förkommer mycket aktivitet också, till exempel tunga andetag, steg från någon man inte ser hörs, kraftiga smällar som gör att man tror att rummet ligger i spillror men det visar sig att allt är normalt.


Vet du vem som äger huset, är det bebott eller står det tomt?

Du kan skicka PM med info annars, är seriöst intresserad av att ev. göra en undersökning där.

Mvh.
Citera
2015-04-12, 16:11
  #14
Medlem
frillan08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerkid
Vet du vem som äger huset, är det bebott eller står det tomt?

Du kan skicka PM med info annars, är seriöst intresserad av att ev. göra en undersökning där.

Mvh.

Har inte varit där på länge, men då stod det obebott...
Citera
2015-04-12, 16:12
  #15
Medlem
frillan08s avatar
Om någon är sugen på att åka till Bona så har jag en grej som kan vara bra att ha! PMa för mer info, ????
Citera
2015-04-18, 19:29
  #16
Medlem
rebirth5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillan08
Skriver allt huller om buller, men dessa platser är de jag kommer på just nu..
1, Björnhammar (En övergiven stad, i Hallsbergslän)
2, Ödehus utanför Tjällmo, (sägs att Mamman hängde sig på övervåningen)
3, Bona mentalsjukhus (Ligger ute i Bona)
4, Boxholm omformarstation ( kom till under andra världskriget, ligger i Strålsnäs)
5,Barnmördarkorset (Ödeshög)
6, Medevibrunn, (gamla badhuset står tomt, om de är så skoj vetifan)
7, Gammalt sågverk i Karlsby
8, Elektrolux (Motala, rätt trashat men ändå)
9, Gamla folketspark (Långskogen, står helt tomt)
10, Håleberget (Bunker/bergrum)
11, K4, mentalsjukhus (Vadstena)
12, Öde skytteklubb (Vadstena)
13, Mast , där folk sägs ha hängt sig förr? (Mjölby)
14, Motalas egna ölbryggeri, osäkert om det är helt övergivet dock..

Hoppas att dessa var till någon hjälp

Hej! Skulle behöva hjälp med att hitta till omformarstationen i strålsnäs! Tacksam för snabbt PM
Citera
2015-04-20, 08:24
  #17
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebirth5
Hej! Skulle behöva hjälp med att hitta till omformarstationen i strålsnäs! Tacksam för snabbt PM

Du har namnet där den ska ligga, använd satellitbilderna från google och du hittar lätt om du har något uns intresse i ue!. Handlar om att upptäcka och hitta saker, inte få allt på silverfat.
Citera
2015-04-20, 20:49
  #18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Kanske läge att skärpa upp distinktionen UE/spökjakt.
Citera
2015-05-03, 20:17
  #19
Medlem
illerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillan08
Har inte varit där på länge, men då stod det obebott...

Har du nån vägbeskrivning från t.ex Motala?
Citera
2015-06-29, 04:55
  #20
Medlem
EmWaLi90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillan08
Har inte varit där på länge, men då stod det obebott...


Vi var där omkring och leta men fann inte, om du vill får du mer än gärna lämna närmare vägbeskrivning i om eller nått så vi kan hitta nästa tur ner
Citera
2015-08-02, 16:18
  #21
Medlem
illerkids avatar
Har försökt skicka pm till dig frillan08.
Citera
2015-08-15, 14:04
  #22
Medlem
InternetExplorers avatar
Gamla Electroluxbyggnaden brann för någon månad sedan, men bara på övervåningen. Att gå in där är nog förenat med fara, då rasrisken troligtvis är rätt hög.
I övrigt så ser det väldigt skabbigt ut, med gamla husvagnar och annan bråte överallt.

Ett annat UE-objekt på sitt sätt är ju det gamla industrispåret som går från Motala C till Electrolux och bortåt Vedemö till. Kan vara intressant om man gillar järnvägshistoria.

Bortåt Knäppaviken ska det det även finnas några övergivna villor. Var där med mor och far och andra släktingar och promenerade en julhelg för kanske 8-9 år sedan, fanns bland annat ett ganska stort hus vill jag minnas, och även några mindre intill en grusväg som går där. Om de finns kvar vet jag inte, men de var ganska intressanta. Har inte varit där sedan dess.
__________________
Senast redigerad av InternetExplorer 2015-08-15 kl. 14:20.
Citera
2015-08-16, 15:40
  #23
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Gamla Electroluxbyggnaden brann för någon månad sedan, men bara på övervåningen. Att gå in där är nog förenat med fara, då rasrisken troligtvis är rätt hög.
I övrigt så ser det väldigt skabbigt ut, med gamla husvagnar och annan bråte överallt.

Ett annat UE-objekt på sitt sätt är ju det gamla industrispåret som går från Motala C till Electrolux och bortåt Vedemö till. Kan vara intressant om man gillar järnvägshistoria.

Bortåt Knäppaviken ska det det även finnas några övergivna villor. Var där med mor och far och andra släktingar och promenerade en julhelg för kanske 8-9 år sedan, fanns bland annat ett ganska stort hus vill jag minnas, och även några mindre intill en grusväg som går där. Om de finns kvar vet jag inte, men de var ganska intressanta. Har inte varit där sedan dess.

Minns att det fanns två Carlsbergvagnar där för 10 år sedan som var öppnade. Jag var lite ung då, men skulle de stått kvar där idag hade jag fan tagit en

Järnvägsspåret mellan C - Elux - Vedemö är nog inget att se. Det är bara en nergången järnväg som borde plockats bort för länge sedan.

Knäppaviken var länge sedan man var vid. Enligt Google Maps är det väldigt lite hus i närheten.
Citera
2015-08-16, 17:59
  #24
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Knäppaviken var länge sedan man var vid. Enligt Google Maps är det väldigt lite hus i närheten.

Fanns iallafall 2-3 torp då jag var där sist, mycket är igenväxt så kan hända att det inte syns så bra från maps.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback