Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-02-07, 21:43
  #37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Jaha, uppfattningslära. Övertygad att du har koll på hur det är, det är jag med, i min värld. Förutsätter inte att människan är en psykopatisk sökare, katt och råtta-leken pågår likaså, inte en käft fri att stå och slänga tjack på gatan, till skillnad från att självförvållande skador som det är "fritt flöde" på...
Va? Jag förstår ärligt talat inte vad fan du försöker säga. Du får gärna ha dina egna uppfattningar om saker och ting men nu är det så att knarkhandeln helt jävla objektivt är oreglerad. Det slängs bokstavligt talat tjack på gatorna i detta nu, helt utan någon reglering. Droger flödar in över gränserna utan någon kontroll. Om det inte är ett fritt flöde så vet jag inte vad som är det.
Citera
2015-02-08, 08:01
  #38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
I min värld är fritt flöde inte en reglerad distribution...
Påstår du att någon vill släppa knarket fritt så kom du med argument för det. Självmord är lagligt då det inte finns en lag som motsätter dig att begå självmord, däremot beivras det i normen, som varken är lag eller en absolut sanning...
Om man reglerar en substans, så är det just REGLERAD.

Knarket är fritt idag, finns inget du säger som kommer ändra detta.
Det finns i obegränsad mängd för konsument och vem som helst kan köpa knark mer eller mindre dygnet runt.
Det blir så när staten har lämnat över knarkförsäljningen till kriminellanätverk.
Sen är det inget frivilligt överlämnande, som att de skulle ha sagt "ja, vi vill inte sälja droger, så nu får ni göra det istället".
Dock i praktiken är det exakt så det gått till.

Ja, självmord är lagligt, jag vet.
Varför berättar du detta för mig, finner noll logik i detta.
Citera
2015-02-08, 08:05
  #39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Jaha, uppfattningslära. Övertygad att du har koll på hur det är, det är jag med, i min värld. Förutsätter inte att människan är en psykopatisk sökare, katt och råtta-leken pågår likaså, inte en käft fri att stå och slänga tjack på gatan, till skillnad från att självförvållande skador som det är "fritt flöde" på...
Att du börjar svamla, tar inte bort faktumet att droger finns i obegränsad mängd för konsumenterna.
Bor du i de tre större städerna, så kan du köpa droger med enkelhet dygnet runt.
tom kan vara svårt att röra sig i vissa områden utan att bli erbjuden att köpa.
Internet säljer mer droger än någonsin.

Du verkar vara helt clueless i hur världen ser ut, när det kommer till tillgång till droger.
Och faktumet att det kan inte vara mer fritt än vad det är idag.
Citera
2015-02-08, 08:10
  #40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Va? Jag förstår ärligt talat inte vad fan du försöker säga. Du får gärna ha dina egna uppfattningar om saker och ting men nu är det så att knarkhandeln helt jävla objektivt är oreglerad. Det slängs bokstavligt talat tjack på gatorna i detta nu, helt utan någon reglering. Droger flödar in över gränserna utan någon kontroll. Om det inte är ett fritt flöde så vet jag inte vad som är det.
Glöm inte internet också, som seglar upp som en större distributör av droger nu.
Även om de försöker stänga ner de olika ställena, så poppar bara nya upp hela tiden
Roligt när han säger en reglering inte är en reglering.
Hur kan det inte vara en reglering om man sätter åldersgräns, kvalitetskontroll och kanske tom krav på utbildning för att få ta vissa droger.
Tror han svamlar för att dölja sin idioti.
Citera
2015-02-08, 11:26
  #41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Glöm inte internet också, som seglar upp som en större distributör av droger nu.
Även om de försöker stänga ner de olika ställena, så poppar bara nya upp hela tiden
Roligt när han säger en reglering inte är en reglering.
Hur kan det inte vara en reglering om man sätter åldersgräns, kvalitetskontroll och kanske tom krav på utbildning för att få ta vissa droger.
Tror han svamlar för att dölja sin idioti.
Nej, det är ju sant. Droghandeln som den ser ut idag är ju ren och skär marknadsekonomi där tillgång och efterfrågan styr och det leder ju bara till gängkrig och fanskap.

Citera
2015-02-08, 13:16
  #42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det är ju sant. Droghandeln som den ser ut idag är ju ren och skär marknadsekonomi där tillgång och efterfrågan styr och det leder ju bara till gängkrig och fanskap.

Jo, eskalerat våld ser vi bland gängen, tyvärr så tas detta sällan upp i en diskussion om droger.
Då man helst bara jämför med nedgångna heroinisten, som enda referens till droger.
Gud förbjude om någon pratar om en välanpassad arbetare, då är man den värsta drogliberalen(det har jag lärt mig efter antal avstängningar på familjeliv )
Citera
2015-02-08, 13:40
  #43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, eskalerat våld ser vi bland gängen, tyvärr så tas detta sällan upp i en diskussion om droger.
Då man helst bara jämför med nedgångna heroinisten, som enda referens till droger.
Gud förbjude om någon pratar om en välanpassad arbetare, då är man den värsta drogliberalen(det har jag lärt mig efter antal avstängningar på familjeliv )
En vän till mig sa en gång att det bara är dom misslyckade knarkarna man ser och så är det ju. Vanliga weekend warriors och gräsrökare bor det ju i precis vartenda bostadsområde i hela västvärlden.
Citera
2015-02-08, 15:02
  #44
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att du börjar svamla, tar inte bort faktumet att droger finns i obegränsad mängd för konsumenterna.
Bor du i de tre större städerna, så kan du köpa droger med enkelhet dygnet runt.
tom kan vara svårt att röra sig i vissa områden utan att bli erbjuden att köpa.
Internet säljer mer droger än någonsin.
Fritt flöde för att det finns dygnet runt i Malmö, Göteborg & Stockholm betyder inte fritt flöde, efterfrågan och mättnad kommer alltid fyllas men det är inte fritt flöde, bara för att jag kan röra mig fritt i mitt hus så betyder inte det att jag är helt fri i hela Sverige...
Pajkastningstråd, drogerna flödar, men det är inte ett fritt flöde...
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Va? Jag förstår ärligt talat inte vad fan du försöker säga. Du får gärna ha dina egna uppfattningar om saker och ting men nu är det så att knarkhandeln helt jävla objektivt är oreglerad.
Du har koll du, jag har koll jag. Svårare än så är det inte, jag vet hur tjackets väg rört sig, drogernas vägar är formbara, det gör dem inte oreglerade.
mvh!
Citera
2015-02-08, 15:13
  #45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Fritt flöde för att det finns dygnet runt i Malmö, Göteborg & Stockholm betyder inte fritt flöde, efterfrågan och mättnad kommer alltid fyllas men det är inte fritt flöde, bara för att jag kan röra mig fritt i mitt hus så betyder inte det att jag är helt fri i hela Sverige...
Pajkastningstråd, drogerna flödar, men det är inte ett fritt flöde...

Du har koll du, jag har koll jag. Svårare än så är det inte, jag vet hur tjackets väg rört sig, drogernas vägar är formbara, det gör dem inte oreglerade.
mvh!
Skulle tänka mig i de 10 största städerna, så har man dygnet runt försäljning av droger idag.
Bara i de andra 7 städerna, så får man engagera sig lite.
Då det är bara vissa områden som upprätthåller denna service.
Du har redan berättat för oss, i hur lite kännedom du har av droghandel och dess nuvarande regleringar.
Vidare diskussion om detta ter sig meningslöst, innan du uppdaterar dina kunskaper om denna handel.
Det är faktiskt så att du har rätt, vi kan inte röra oss fritt i Sverige(överallt).
Men drogerna spirar i hela landet, även fängelser
Om det inte fysiskt lokalt, så finns internet med många försäljare inom landets gränser.

Det som gör dom oreglerade, vet du vad det är?
Jo, det ska jag snabbt förklara för dig.
Varför droger är oreglerade idag, är av enkla anledningen att det inte finns en reglerad försäljning.
Vi har en illusion om att det är reglerat, men hade det varit sant.
Så hade ju det inte varit fritt flöde för konsumenten av droger, då hade det varit noll droger.
Men nu vet alla att så är det inte.

Vet antagligen vilken nästa du nu kommer hoppa till, du nuvarande näckrosblad sjunker i en rasande hastighet.
Tänk efter innan du postar, då det kommer krävas av dig.
Och inbilla dig inte att vi kommer falla för ett svart och vitt argument, så bespara oss några sådana.
Citera
2015-02-19, 14:24
  #46
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle

Inte dödstraff men kanske fängelse.

Haha jag var sarkastisk. Är ju bara så efterblivet att straffa självmord. Vem ska man straffa?
Eller menar du att om man inte avlider ska man bli straffad? Isåfall borde det rubriceras som självmordsförsök

Jag tycker att det är bra som det är, försöker man ta livet av sig får man vård. Jag tycker det är förjävligt att sparka på folk som redan ligger. Hur anser du att dessa människor skulle skyddas av att få ett straff? Själv tror jag att de skulle må sämre. Hur skulle andra skyddas av att den självmordsbenägne straffas? För det är väl därför vi har lagar, För att skydda samhällets individer?
Tyvärr är det inte så nuförtiden men det är det lagar skall vara till för.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback