Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 18:52
  #601
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Vilka är de andra?

USA och England har sagt att de vet vem det är men att de inte vill offentliggöra det, om jag minns rätt. Varför inte?
Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Jihadi_John är de huvudmisstänkta, varav den förste inte är de andra utan just rapparen:

Abdel-Majed Abdel Bary, 23, a rapper from West London
Abu Hussain Al-Britani, 20, a computer hacker from Birmingham
Abu Abdullah al-Britani, in his 20s from Portsmouth

De är kanske inte helt 100 % säkra och då är det dumt att gå ut med namn.
Citera
2015-11-03, 18:15
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Detta var väl något latinamerikanska gäng sysselsatte sig med? Hade nog hellre gått pilotens öde tillmötes i så fall. Om jag var tvungen att välja alltså.

Vet inte om eller huruvida latinamerikanska gäng pysslade med necklacing, men det har framförallt praktiserats av sub-sahariska folk, exempelvis i Sydafrika samt på Haiti, som är ett helt och hållet sub-sahariskt land fast i Karibien.
Citera
2016-05-24, 16:25
  #603
Medlem
många undrar hur personerna kan vara så lugna när huvudet ska skäras av dem eller som när den jordanska piloten skulle sättas eld på. Man måste då tänka på att dessa personer utsatts för tortyr som gjort att de blivit rätt så apatiska. Döden är troligen välkommet. och man kan inget göra. därför är det ingen ide att ställa till med bråk. DVS gör inte dom vad terroristerna vill så blir det värre med tortyr eller nåt. Därav välkomnas döden.
Citera
2016-06-17, 13:00
  #604
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag skulle nog hellre välja att bli dränkt i bensin och fjuttas på än att få halsen avskuren. Hellre 10 sekunder av galen plåga än att någon ska karva i min hals.

Precis vad jag också tänkte!

Det är säkert inte kul att brinna upp men man dör ändå riktigt fort. När man tittar på videon hör man hur han skriker men frågan är hur mycket smärta han egentligen känner? Nervsystemet måste vara så kraftigt överbelastat så frågan är om han känner någonting överhuvudtaget eller om inte skriken snarare beror på vetskapen om att han brinner?

Jag blev riktigt ordentligt misshandlar för många år sedan. Sparkad i huvudet två gånger, tänder gick sönder, ansiktsskelettet sprack. Näsan blev sned. Jag kände absolut ingenting fören dagen efter.

Att brinna upp som den här piloten är säkert mer humant än vad det är att dö i sjukdom.
Citera
2016-06-17, 18:43
  #605
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Jag skulle nog hellre välja att bli dränkt i bensin och fjuttas på än att få halsen avskuren. Hellre 10 sekunder av galen plåga än att någon ska karva i min hals.

Det är väl bara icke-muslimer som får halsen avskuren? Så bli muslim så slipper du riskera att någon karvar i din hals.
Citera
2016-06-17, 21:09
  #606
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är väl bara icke-muslimer som får halsen avskuren? Så bli muslim så slipper du riskera att någon karvar i din hals.

Allt i enlighet med den 47e suran.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-06-17 kl. 21:15.
Citera
2018-07-06, 21:35
  #607
Medlem
Ördögs avatar
En (hö hö hö) svensk, närmare bestämt den i många andra TB-trådar nämnde Osama Krayem, kan ha medverkat vid den helvetiska ceremonin.

Svensk terrormisstänkt kan ha koppling till brutalt IS-mord

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...jordansk-pilot
https://petterssonsblogg.se/2018/07/...e/#more-258798
Citat:
SVT har tidigare rapporterat om hur svenske Osama Krayem vid 22 års ålder försvann från sitt hem i Malmö. Sedan april 2016 har han suttit i belgiskt häkte, misstänkt för att ta deltagit i terrordådet i Bryssel 22 mars 2016.

Han är även formellt misstänkt för att ha kopplingar till terrordådet i Paris den 13 november 2015, men det är fortfarande oklart hur dessa kopplingar skulle ha sett ut.
Kopplas till brutal avrättning

Nu misstänker belgisk polis att Osama Krayem varit en av de aktiva bakom mordet på den jordanske piloten Moaz al Kasasbeh i februari 2015, det rapporterar den belgiska tidningen La Libre.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2018-07-06 kl. 21:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback