2019-03-15, 17:07
Medlem
Rektangels avatar
Förr var huvudregeln att barn födda inom ett äktenskap fick faderns medborgarskap i annat fall moderns såvida inte föräldrarna aktivt gjorde ett val.
Citera
2019-03-15, 17:57
Medlem
Nu är han död enligt pressen
Citera
2019-03-15, 18:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Eftersom jag själv har barn med en kvinna född i ett annat nordiskt land så vet jag vilka regler som gäller. Före 2015 kunde vi välja medborgarskap fritt även om vi inte var gifta. Men det är lite opraktiskt att ha olika pass för barnen när man skall förnya dem så numera är alla svenska medborgare (det är inga problem att byta medborgarskap).
Då sker det efter ansökan - inte per automatik.
För pappor som fick barn i annat land har fram till 2015 barnet inte fått svenskt medborgarskap per automatik ... för mammor som fött barn i annat land har barnet fått svenskt medborgarskap per automatik.

Barn som fötts innan 1 april 2015 men efter 1 juli 2001 är svenska medborgare från födelsen om mamman är svensk medborgare. Detsamma gäller om pappan är svensk medborgare och barnet fötts i Sverige. Har barnet fötts utomlands är barnet svensk medborgare om pappan var svensk vid barnets födsel och gift med barnets mamma.
https://www.migrationsverket.se/Priv...-for-barn.html
Senast redigerad av micro113 2019-03-15 kl. 18:17.
Citera
2019-03-15, 18:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Förr var huvudregeln att barn födda inom ett äktenskap fick faderns medborgarskap i annat fall moderns såvida inte föräldrarna aktivt gjorde ett val.
Det stämmer. Jag har en anhörig som är född som statslös trots att mamman var svensk medborgare, de bodde i Sverige och hon är född i Sverige.
Hon fick svenskt medborgarskap först när pappan blev svensk medborgare --- gällde på 70-talet
Citera
2019-03-15, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nastsistaforsoket

Vi får hoppas att det är sant. Den jävla skithögen ska fan inte tillbaka hit annat än som död kropp som vi kan återvinna till biogas.
Citera
2019-03-15, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Man måste ju vara rätt skadad när man skriver onliners om att det är så glädjande att han är död osv.
Han kom väldigt billigt undan, och förtjänade väl ett riktigt straff kan man tycka.
Nu är barnen helt föräldralösa, dock kan man fråga sig hur de hade varit för dom att växa upp men en sån dåre.
Det är knappast någon förlust för barnens del, utan möjligen/förhoppningsvis en chans för dem att få en vettig fostran och uppväxt så att de slipper mynna ut i indoktrinerade monster.
Citera
2019-03-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Han kom väldigt billigt undan, och förtjänade väl ett riktigt straff kan man tycka.

Nej, att komma billigt undan är vad han hade blivit om man skickats tillbaks till masochistiska cuckold-Sverige.

Det hade kanske inte ens blivit fängelse, men även om det skulle, så hade det inte blivit tortyr för honom direkt. Nåt år i finkan där han antagligen hade varit omtyckt och respekterad bland de många sunnimuslimska fångarna. Tiden hade spenderats på att "radikalisera" andra. Frugan och barnen hade besökt regelbundet.

Sen släpps han. Och får sin livsstil försörjd med skattepengar.
Citera
2019-03-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Nej, att komma billigt undan är vad han hade blivit om man skickats tillbaks till masochistiska cuckold-Sverige.

Det hade kanske inte ens blivit fängelse, men även om det skulle, så hade det inte blivit tortyr för honom direkt. Nåt år i finkan där han antagligen hade varit omtyckt och respekterad bland de många sunnimuslimska fångarna. Tiden hade spenderats på att "radikalisera" andra. Frugan och barnen hade besökt regelbundet.

Sen släpps han. Och får sin livsstil försörjd med skattepengar.
Han borde inte fått komma till Sverige, men låt säga att det skett. Då hade han haft ett rent helvete och inte kunnat visa sig ute. Han skulle i princip vara fast likt Julian Assange, då han annars blivit lynchad vid minsta uppenbarelse.
Citera
2019-03-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nastsistaforsoket

Källan är Amanda Gonzales (mormor till barnen) och en syster till Mikael Skråmo. Så trovärdigheten är låg, för de vill ha hit barnen. Så kan "jihadkrigaren" Skråmo i ett senare skede dyka upp igen och kräva att få ansluta till sina barn.

Hans död måste konfirmeras till 100% genom bild på liket, DNA-test och rättsläkarintyg om dödsorsak. Sen kan mormor och faster börja ordna med resor för sig och sina sju små släktingar.
Citera
2019-03-15, 20:01
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Källan är Amanda Gonzales (mormor till barnen)

Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte barnens mormor som även hon var islamist? Hur lämpligt är det isåfall att hon ska ta hand om dom?
Citera
2019-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Rätta mig gärna om jag har fel, men var det inte barnens mormor som även hon var islamist? Hur lämpligt är det isåfall att hon ska ta hand om dom?

Jag kan varken rätta eller hålla med, men någon mer än Mikael och Amanda har yttrat sig "tveksamt". Jag vet inte. Men finns det islamistiska tendenser så får vi hoppas att Norge hittar bra fosterfamiljer till alla sju barnen.
Citera
2019-03-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Källan är Amanda Gonzales (mormor till barnen) och en syster till Mikael Skråmo. Så trovärdigheten är låg, för de vill ha hit barnen. Så kan "jihadkrigaren" Skråmo i ett senare skede dyka upp igen och kräva att få ansluta till sina barn.

Hans död måste konfirmeras till 100% genom bild på liket, DNA-test och rättsläkarintyg om dödsorsak. Sen kan mormor och faster börja ordna med resor för sig och sina sju små släktingar.

Källa är farmor och syster ( inte IS-rekryteraren, dvs mormor Pape/Umm Hamza ). Att faster skulle vara radikal är ytterst tveksamt.

Citat:
ITV rapporterar att Skråmos mamma och syster fått beskedet
https://www.expressen.se/tv/nyheter/...skramo-ar-dod/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in