Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-26, 23:57
  #121
Medlem
bigpetes avatar
Ja det är det verkligen Att lyckas släppa lite på mina bekymmer har hjälpt. De ligger ju i bakhuvudet o surrar hela tiden men det känns mer kontrollbart nu liksom
Citera
2015-02-28, 20:25
  #122
Medlem
bigpetes avatar
Ledig idag, köpt lite nya kläder o rensat upp en del i trädgården samt startat upp en kompost Jag lyckas hålla mig sysselsatt iaf Det känns som om det är det viktigaste just nu.
Citera
2015-03-01, 10:57
  #123
Medlem
bigpetes avatar
Kvällen fortsatte med fullt ös skulle träffat en polare för att dricka öl men han ställde in, så det slutade med att jag träffade exet istället o umgicks med henne en stund istället till råga på allt så träffade jag på en rattfyllerist på vägen hem o jagade henne samtidigt som jag pratade med polisen! Tur i oturen så kvaddade hon sin bil mot en vägskylt inne i ett villaområde, utan att skada sig själv eller någon annan. Jag kollade så hon var ok o höll henne kvar på plats tills polisen kom, o så fick jag lämna vittnesmål osv. så jag var inte hemma förrän mitt i natten. Gissa vem som var helt utmattad o sov väldigt gott?
Citera
2015-03-01, 11:26
  #124
Medlem
Ennummerillas avatar
Ojoj! Galen kväll! Och bra gjort av dig!


Man ska inte underskatta den helande effekten av att verkligen känna att man lever! En gång var jag väldigt nere och kände bara hopplöshet. Det var snöstorm ute och jag bestämde mig för att gå ut i skogen. (I efterhand så var det nog ett lite dumdristigt beslut men men) och det var helt otroligt! Snön bara rasade ner och det var helt tyst ute förutom ljudet av vinden, och allt blev helt inklätt i snö. Jag fick kämpa för att ta mig fram och det var ett äventyr Jag blev helt uppfylld av ett stort lugn och en känsla av att mitt eget lidande inte var så verkligt som den verkliga verkligheten. Det var stort!

Kanske lite orelaterat haha... men som sagt, att uppleva saker som är utanför en själv är bra för själen.


Hur kändes det att träffa exet? Har du några planer för dagen?
Citera
2015-03-01, 11:45
  #125
Medlem
bigpetes avatar
Jag hade tänkt fortsätta i trädgården men det snöar... Jag kommer säkert på något

Det kändes bra att träffa exet. Lite nervöst såklart! Jag blev mer säker på att det är hon jag vill vara med. Fjärilar i magen o allt Men jag tar det lugnt o fortsätter fokusera på att hela mig själv

Jag gjorde dock ett bra intryck tror jag! Jag skulle varit med en polare som sagt, så jag var uppklädd med nya kläder o grejer
Citera
2015-03-01, 22:27
  #126
Medlem
bigpetes avatar
Väldigt mycket kontakt med exet idag. Hon har tagit initiativet hela tiden med, o vi har snackat, skickat bilder, retat varandra och haft rätt roligt Känns bra än så länge! Men jag tar det fortfarande lugnt

Nu är det dags för jobb imorgon bitti och sen hälsa på min syster efter det. Sen fyller jag år på tisdag och får väl sitta ensam som vanligt. Hatar att fylla år. Brorsan har iaf sagt att han ska komma o titta på huset på torsdag, och då ska jag även träffa läkaren. Så det händer ju grejer iaf

Önskar bara att jag inte fyllde år så snart. DET är ångest om något. Tror inte jag har fått en present på tre-fyra år nu, och jag känner mig aldrig så ensam och ouppskattad som jag gör på min födelsedag :/
Citera
2015-03-02, 18:55
  #127
Medlem
bigpetes avatar
Så idag fick jag hem en Kaoss Pad 3, hittad på Blocket för en billig peng Har även en Kaossilator Pro + på väg från Tyskland tack vare en investering från en polare

Annars händer inte mycket för tillfället. Chefen tvärvägrar att låta mig jobba enbart kvällspass så jag ska faktiskt maila alla mina kollegor och försöka byta så många pass som möjligt, o sen kan chefen säga vad fan hon vill.

Läkaren på torsdag morgon som sagt, o brorsan kommer o hälsar på senare samma dag. Sedan kuratorn nästa måndag. Ska försöka lära mig hur Kaoss Paden fungerar under tiden, o eventuellt börja täta lite golvspringor i dagarna här nu.

Fortfarande en enorm ensamhetskänsla, men det har lättat en aning sen exet började kontakta mig igen. Får se om någon gratulerar mig imorgon.

Har inte gått ner mer i vikt på ett par dagar nu, så jag får ta itu med det igen.
Citera
2015-03-03, 07:18
  #128
Medlem
Ennummerillas avatar
Grattis på födelsedagen Pete!

Låter som att du har fått tag på sköna musikprylar! Hoppas du får en fin dag idag!
Citera
2015-03-03, 08:32
  #129
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Grattis på födelsedagen och tack för god läsning samt stort mod för att du vågar dela med dig av ditt liv så öppet.

Det får oss andra som också drabbas av depressioner och ensamhet att se på sina egna problem med lite andra ögon.

Önskar dig lycka till i framtiden och en fin dag!
Citera
2015-03-03, 09:46
  #130
Medlem
Grattis!!! Hoppas du får en fin dag
Citera
2015-03-03, 10:17
  #131
Medlem
bigpetes avatar
Tack ska ni ha!

Det blir till att fira i ensamhet sen efter jobb; dvs hem o underhålla mig själv framför datorn. Känns inget vidare alls faktiskt. Sämsta födelsedagen på länge. Inte ens farsan kommer för att gratulera mig sen och han är ändå pensionär och har inget att göra om dagarna.

Jag klädde upp mig lite inför jobb iaf med jeans, skjorta, o västen jag köpte i helgen. Tog en selfie och såg på bilden att jag faktiskt ser smalare ut. Det får väl vara min födelsedagspresent till mig själv.
Citera
2015-03-03, 10:29
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Tack ska ni ha!

Det blir till att fira i ensamhet sen efter jobb; dvs hem o underhålla mig själv framför datorn. Känns inget vidare alls faktiskt. Sämsta födelsedagen på länge. Inte ens farsan kommer för att gratulera mig sen och han är ändå pensionär och har inget att göra om dagarna.

Jag klädde upp mig lite inför jobb iaf med jeans, skjorta, o västen jag köpte i helgen. Tog en selfie och såg på bilden att jag faktiskt ser smalare ut. Det får väl vara min födelsedagspresent till mig själv.

Vet inte dina arbetskamrater om att du fyller år? Sånt dyker ju upp på facebook och om du jobbar inom vården är min fördom att de mer än gärna påminner dig. Därför undrar jag om du är tillräckligt exponerad för att andra ska se när du fyller år?

Vore det inte för facebook, skype eller andra som påminner mig om datum hade andras födelsedagar passerat mig obemärkt.

Grattis.

Brukar själv inte göra så stort väsen av mina egna födelsedagar; har dock inte blivit helt bortglömd ännu så som du beskriver det. Men det beror mest på att jag står så nära min släkt.

Du säger att du har ekonomiska problem även om du verkar klara dig, det låter även som du inte får jobba heltid - har du funderat på att söka extrajobb?
__________________
Senast redigerad av tago 2015-03-03 kl. 10:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback