Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-12-02, 18:16
Medlem
Elin Krantz gillade olika. Kolla vart det tog henne.

Ändå vill majoriteten inte beblanda er med "hat"sighter.
Vi som läser "hat"sidor skulle aldrig gå i en mörk skogsdunge med en neger bakom oss som tidigare raggat på en
Citera
2015-12-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Har svensk media överhuvudtaget rapporterat om det här ganska utstuderat grymma och spektakulära mordet?

Nej, bara "hat"media fick jag veta i den förra tråden. Så ingen ville läsa.

Tänk vad man går "miste" om, vad man ska undervika för personer, bara för att man stirrar sig blind på att ljug-media kallat politiskt inkorrekta sidor för "Hat"media
Senast redigerad av framtidsoro 2015-12-02 kl. 18:22.
Citera
2015-12-02, 19:24
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Nej, bara "hat"media fick jag veta i den förra tråden. Så ingen ville läsa.

Tänk vad man går "miste" om, vad man ska undervika för personer, bara för att man stirrar sig blind på att ljug-media kallat politiskt inkorrekta sidor för "Hat"media

Du vill inte släppa det där med hat-media, jag lovar, det är jobbigare för dig än för mig
vanlig svensk media lägger nog inte så mycket krut på nyheten eftersom händelsen utspelade sig i Finland, hade det hänt på Grönland eller i Polen hade det inte heller rönt några större rubriker i svensk media.
Brottet i sig är avskyvärt och kanske det tråden borde handla om snarare än ditt mässande om att jag frågade efter något annat än ensidig rapportering, du verkar föredra ensidig rapportering så för dig passar det säkert fint.
I den andra tråden kallade du mig fitta, vad skall du kalla mig i denna tråden?
Citera
2016-03-01, 11:23
Medlem
Det verkar knappt vara en slump att detta bestialiska mord begicks just av en Afghan. I Afghanistan är kvinnan inget värd och när som helst kan tydligen en pöbel av unga Afghanska män få för sig att lyncha och bränna en ung kvinna som enligt dessa självutnämnda bödlar inte uppträtt på rätt sätt.

Lynchningen och bränningen av den unga kvinnan Farkhunda på öppen gata i Khabul visar på den Afghanska synen på kvinnor. Inte att förvåna sig över att män därifrån utför liknande dåd när de kommer hit.

http://www.cnsnews.com/blog/michael-...alsely-accused
Citera
2016-08-31, 20:26
Medlem
Ördögs avatar
Det blev livstid också i hovrätten.

https://www.hbl.fi/artikel/livstid-f...ggande-flicka/

Citat:
Hovrätten i Vasa har gett en dom i fallet där en 17-årig flicka från Björneborg mördades i början av 2015.

Den 27-åriga Ramin Azimi dömdes till livstids fängelse för mord och grov våldtäkt, skriver Helsingin Sanomat.
---
Ramin Azim misshandlade och våldtog först flickan, som var på joggingtur. Efter det transporterade han henne i bil till en förrådsbyggnade i Kumo. Där hällde han bensin på och brände henne levande.

Tingsrätten i Satakunta dömde mannen för mord och grov våldtäkt i november i fjol, men han överklagade domen till hovrätten. I samband med tingsrättens behandling av fallet sinnesundersöktes mannen, och man konstaterade att han var tillräknelig vid tiden för dådet.
Citera
2016-09-01, 22:07
Medlem
Ördögs avatar
Igår fick vi veta att den somaliske våldtäktsmannen och mördaren Abdiqadir Osman Hussein misshandlat Ramin Azimi i fängelset, och att utvisningen av den förre därför kommer att skjutas upp eftersom han först ska ställas inför rätta ...

(FB) Somalier knivmördade 15-åriga Tuuli Ikonen (Tammerfors, Finland, 1995)
Citera
2016-09-02, 02:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2016-09-29, 14:16
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Igår fick vi veta att den somaliske våldtäktsmannen och mördaren Abdiqadir Osman Hussein misshandlat Ramin Azimi i fängelset, och att utvisningen av den förre därför kommer att skjutas upp eftersom han först ska ställas inför rätta ...

Hussein dömdes till 300 euro i böter för misshandeln, och till att betala ytterligare 300 euro i skadestånd till Azimi.

Citera
2017-11-30, 14:26
Medlem
Utopiantoss avatar
Ny tråd om fallet, fast i ett mer medialt perspektiv.
(FB) Varför presenterar Samnytt ett två år gammal kriminalfall som nytt? (Rubrik ändrad)
Citera
2017-12-21, 15:52
Medlem
Ördögs avatar
Ramin Alizi ansökte om besvärstillstånd hos Högsta domstolen, men idag på fick han ett nekande svar därifrån. Domen förblir alltså oförändrad.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005497910.html
https://yle.fi/uutiset/3-9988293
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här