Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-02, 23:10
  #1
Medlem
Ambyzs avatar
Hej!
Har sökt och hittar bara några trådar som är ett par år gamla.
Får crew på Dreamhack lön? Någon som vet? Berätta i så fall!
Funderar nämligen på att söka in som crew.
Citera
2015-02-02, 23:15
  #2
Medlem
tror inte det
Citera
2015-02-02, 23:20
  #3
Avstängd
link71s avatar
Tror int man för betalt för att vara med i crew, man ansöker själv och om jag minns rätt så gör man det gratis.
Citera
2015-02-02, 23:21
  #4
Medlem
FookenWizards avatar
Nej, men man får gratis käk, fika & lite annat skit.

Sen beror det ju på vad du gör.
Citera
2015-02-02, 23:23
  #5
Medlem
När jag va crew 2009 så fick jag biljetten gratis
Citera
2015-02-05, 23:00
  #6
Medlem
Ambyzs avatar
Har sökt till Security, om jag kommer in där så ska jag söka till construction
Citera
2015-02-06, 09:17
  #7
Medlem
Vem0ths avatar
Man får ingen lön direkt utan lite småprylar och gratis mat, kaffe och dricka. Fick även en datormus och musmatta(värde ca 600kr).
__________________
Senast redigerad av Vem0th 2015-02-06 kl. 09:19.
Citera
2015-02-06, 09:48
  #8
Medlem
Det är som vem0th säger ^. Folk jobbar där bara för dem tycker det är kul. Men om du skulle jobba som städ då får du betalt.
Citera
2015-02-06, 13:27
  #9
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Det är som vem0th säger ^. Folk jobbar där bara för dem tycker det är kul. Men om du skulle jobba som städ då får du betalt.

Städ, kiosk, nätverksassistent och diverse som hjälper till sponsorerna får lön. Som crew(iaf vad jag gjorde) går man bara runt och hjälper till folk få sina platser i ordning, ta bilder på gästerna med deras kameror, informerar om lokalen och aktiviteter samt ser till att gästerna inte knuffas för mycket vid proffssignering/-möten.

Det är självklart kul med tanke på att stämningen är så pass god, man har ingen direkt som kontrollerar crewn så man får en del frihet att pröva demon och dylikt.
Citera
2015-02-06, 16:01
  #10
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Vet inte om det funkar likadant som på festivaler men då är det volontärarbete där man jobbar några pass i utbyte mot entré, lite käk och dricka plus en och annan förmån (t.ex. VIP eller backstage). Sen finns det några jobb du får betalt för men då brukar det krävas utbildning/erfarenhet/kompetens och då får du inte direkt nån fritid att dricka öl och gå på konserter.
Citera
2015-02-16, 13:04
  #11
Medlem
De enda som får betalt där är väl ordningsvakterna.
Citera
2015-04-17, 16:01
  #12
Medlem
Guys. På eventen så får ingen i Crew betalt i pengar, det kallas ideellt arbete. Däremot så får man mat, dryck och sovplats under själva eventet. Oftast så får man väl typ en T-shirt att använda under själva eventet, som man sedan får efteråt.

Det finns ju Dreamhack HQ med personer som arbetar med Dreamhack AB året runt, de får såklart lön som vem som helst. DH har blivit så mycket mer än LAN två gånger om året.

Utöver crew; ordningsvakter (Securitas), matvagnar, utställare, programledare, artister. Ja, ni kan nog räkna ut att de får lön av sina respektive företag.

För er som funderar på att söka till Crew så GÖR DET! I år kommer jag att hjälpa till under uppbyggnaden och sedan stå i entrén.
__________________
Senast redigerad av vaniljsmak 2015-04-17 kl. 16:04. Anledning: katt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback