Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-02-06, 15:38
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterskink
Jag är Gud - ställ era frågor
Kommer människan (som både art och individ här på denna planet) att för alltid vara (lika) egocentrisk?
Citera
2015-02-15, 13:25
  #74
Avstängd
jeanclaudevandammes avatar
Hur många Gudar finns det egentligen?
Jag är också Gud ju..
Citera
2015-02-15, 13:55
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagesnyggast
Kommer människan (som både art och individ här på denna planet) att för alltid vara (lika) egocentrisk?
nu drar du alla över en kam. finns gott om folk som offrar sig för andra och prioriterar mänskligheten före individen.
Citera
2015-02-28, 09:01
  #76
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColacX
nu drar du alla över en kam. finns gott om folk som offrar sig för andra och prioriterar mänskligheten före individen.
Den där är lite lurig, undersökningar visar väl att goda handlingar är ett sätt att försäkra sig om andras stöd när man själv hamnar i knipa. Och därmed en viktig pusselbit i samhällsbygget. Samma sak när vi ger bort gåvor och presenter. Drivkraften är inte mottagarens glädje i första hand, utan egokicken i att JAG gjorde detta möjligt. Allt naturligtvis klätt i godhetens skinande kaftan. Titta på de som ger pengar till tiggande romer, hur nöjda de är, över sin egen godhet.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback