Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-20, 00:25
  #361
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Anton maiden

Känner till, han var ganska känd under 00-talet om jag inte missminner mig. Tog väl livet av sig?
Citera
2016-01-20, 23:44
  #362
Medlem
Minijota, med träskor förstås oberoende av årstid
Snaggebagge
Alle man på däck, hoppa i en säck osv
Bandtrassel
Sist och röstkung
Puckstång
Dappe
Pungkross
Stenmarksmössa
Rocketstyre
Limpa
Citera
2016-01-21, 21:37
  #363
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Limpa

Jag hade det ballaste man kunde ha, en blå limpa med kristaller som gnistrade i solen. Då var den dessutom stekhet. Det var inte skönt att sjunka ned på den blågnistrande limpan för att hoja iväg. Men vilka sommarlov
Citera
2016-01-22, 07:42
  #364
Avstängd
53280s avatar
Chockland Zingo - Läsken som alla älskade på 70 talet.

Fanta black Orange - Se reklam här : http://images-7.svd-cdn.se/v2/images...w=625&4e2d7250

Kpist m/40
Kpist m/45b
__________________
Senast redigerad av 53280 2016-01-22 kl. 07:49.
Citera
2016-02-06, 01:02
  #365
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Konsten att föra en konversation utan att inkludera 3 st ba i varje mening.

Ber om ursäkt är väldigt duktig på använda denna bokstavskombination
Citera
2016-02-06, 01:33
  #366
Medlem
dovAkins avatar
Nu är det ju väldigt stor skillnad om man är född 90-91-92 eller 98-99

Jag är född 91. Många listar saker här som

Tamagochi,
VHS filmer,
Nintendo 64, - Disneydags och klassiska korta disneyfilmer
- Barnprogram på tv3
- Ringa in och spela Hugo, tv4 morgon
- Mufasas död som satte sina spår i en hel generation
Freestyle
Betamax,
Uthyrning av VHS filmer
Att dom inte förstår sambandet mellan en blyertspenna och ett kassettband.

Att dom inte behövt ringa till en kompis och först prata med föräldrarna, för det var dom som svarade i hemtelefonen.

Att om ett tv-spel inte startar tar min ut det, blåser på det och sätter tillbaka det.

Tror nog alla födda tidigt 90tal upplevt detta. Att man kopplade upp sig via telefon när man skulle surfa och lira Unreal Tournament
Citera
2016-02-07, 04:45
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geting
Arbetsmoral
Självrespekt
Disciplin
Integritet

This
Citera
2016-02-08, 09:20
  #368
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Nu är det ju väldigt stor skillnad om man är född 90-91-92 eller 98-99

Jag är född 91. Många listar saker här som

Tamagochi,
VHS filmer,
Nintendo 64, - Disneydags och klassiska korta disneyfilmer
- Barnprogram på tv3
- Ringa in och spela Hugo, tv4 morgon
- Mufasas död som satte sina spår i en hel generation
Freestyle
Betamax,
Uthyrning av VHS filmer
Att dom inte förstår sambandet mellan en blyertspenna och ett kassettband.

Att dom inte behövt ringa till en kompis och först prata med föräldrarna, för det var dom som svarade i hemtelefonen.

Att om ett tv-spel inte startar tar min ut det, blåser på det och sätter tillbaka det.

Tror nog alla födda tidigt 90tal upplevt detta. Att man kopplade upp sig via telefon när man skulle surfa och lira Unreal Tournament
Betamax dog väl ut i början av 80-talet, du säger dej vara född på 90 talet.
Citera
2016-02-12, 09:16
  #369
Avstängd
TripZones avatar
Många skriver saker som egentligen fortfarande finns, sen får ni även tänka på att flera av tingen från 60, 70 och 80 talet idag sälj som rätt heta saker på retrobutiker, och säg vad man vill om ynglingarna men få tag på information kan dem.

tycker att kvinnlig könsbehåring var bäst, då flera unga idag inte kan ha sex med en tjej som har en hårbetäckt labia,

bonbon godiset (dem där sura disktrasor etc) var ju väldigt 80 tal kanske 90 tal even.

Mer relevant är väl ting som fanns men inte finns, som exempelvis Minidisc, fan hände med det egentligen, tror jag har en minidisc spelare kvar ngngtans,

här är ngt som ynglingarna inte vet vad det är

"vacker handstil"

Sen har vi den dära dansen som vi dansade på alla högstadiediscon där man stod mittemot sin danspartner och rörde sig på sin plats med att ta ut ena benet och sen ihop och sen andra ut,

svårt att förklara men alla 80 talister vet nog mycket väl vad jag menar

tryckare var ju ngt coolt också

Lyskompisarna, atari och commondore64
__________________
Senast redigerad av TripZone 2016-02-12 kl. 09:20.
Citera
2016-02-12, 12:23
  #370
Medlem
Doktorphils avatar
en anställd hos mig visste inte vem David Bowie var , han är 91:a
Citera
2016-02-12, 12:36
  #371
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Många faktafel från en snorunge....
Det du kallar tecknad film var stillbilder och inget annat! Vi som var barn i slutet av 60 och på 70 talet hade som bäst kommunistisk dockfilm och annat trams att titta på!
Du skulle bara se lördagskvällarna för barn då ett par tok-kommunister satt och spelade på instrument som dom tillverkar av diverse skrot....Såklart klädda i någon form av myskläder. minns tiden med rysning!
Någon sa att VPK och MP ville förbjuda paraboler, det ville dom säkert. Men! Det var kulturminister Bengt Göransson (S) som kom med förlaget på 80-talet.

Var det inspirerat av tjeckisk dockteater? En lärare i grundskolan brukade visa dockteater och blev sur att ingen käft inkluderat mig uppskattade det. Tramsade om att vi skulle vara tacksamma och att det var det han växte upp med.

Allt var inte bättre förr
Citera
2016-03-04, 14:48
  #372
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Nu är det ju väldigt stor skillnad om man är född 90-91-92 eller 98-99

Jag är född 91. Många listar saker här som

Tamagochi,
VHS filmer,
Nintendo 64, - Disneydags och klassiska korta disneyfilmer
- Barnprogram på tv3
- Ringa in och spela Hugo, tv4 morgon
- Mufasas död som satte sina spår i en hel generation
Freestyle
Betamax,
Uthyrning av VHS filmer
Att dom inte förstår sambandet mellan en blyertspenna och ett kassettband.

Att dom inte behövt ringa till en kompis och först prata med föräldrarna, för det var dom som svarade i hemtelefonen.

Att om ett tv-spel inte startar tar min ut det, blåser på det och sätter tillbaka det.

Tror nog alla födda tidigt 90tal upplevt detta. Att man kopplade upp sig via telefon när man skulle surfa och lira Unreal Tournament

Jag är född 1997 och har ganska bra koll på allt det där du nämner, samma sak med mycket av det de andra radar upp i denna tråd. Har jag inte upplevt scenariorna/programmen/spelen/musiken/whatever som beskrivs, så vet jag iallafall ofta vad det är och har hört talas om det. Men det är väl kanske en fråga om allmänbildning också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback