Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-27, 16:37
  #13
Avstängd
Fugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Ja då så fick man lära sig nå't nytt...helt jä**a otroligt... efter en googling visar det sig att det tydligen är skillnad på även silverpaketfettet, eftersom AlbaDalby tydligen har en variant som inte är härdad...medan UniLevers blåsilvriga är härdat...det är en djungel med info. att gräva sig fram igenom om man har begränsat med pengar att spendera på hälsa, minsann...
http://forum.kostdoktorn.se/topic/17...igt-kokosfett/

Ja det är väldigt olika kvalitet på just kokosfett. Jag själv orkar inte chansa (för min framtida hälsa) så jag använder bara ekologiska kallpressade för det mesta men när jag bara ska gurgla eller smörja in kroppen tar jag biofoods som jag antar inte är kallpressad eftersom smaken är borta, eko den också däremot. Biofoods är väldigt billig och räcker länge tycker jag, 49 för en burk på 400g på Coop och 36 (rea just nu) på bodystore http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/kokosfett-400-g

Köper hellre en halv hm-tröja mindre än att köpa skräpfett så det handlar väl mest om prioriteringar, jag har en väldigt liten budget men köper i princip allt som ska förtäras eko ändå och drar in på annat.
Citera
2015-02-27, 17:07
  #14
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Ja det är väldigt olika kvalitet på just kokosfett.
Good thinking...och tack för info....nu har jag lärt mig nå't nytt idag som jag inte glömmer...
Citera
2015-02-27, 22:46
  #15
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
nej, ont om mygg just nu, men de är på väg, juni brukar de komma och stickas.
Vi har en jävla massa flashbackare i Thailand just nu och även i andra varma länder där mygg härjar, tänkte du inte ens på det din lille spjuver? Aja, jag ska testa om några veckor själv om ingen annan jävel bemödar sig att testa eller svara, så återkommer jag!
Citera
2015-02-27, 23:54
  #16
Avstängd
Fugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vi har en jävla massa flashbackare i Thailand just nu och även i andra varma länder där mygg härjar, tänkte du inte ens på det din lille spjuver? Aja, jag ska testa om några veckor själv om ingen annan jävel bemödar sig att testa eller svara, så återkommer jag!

Oavsett vad den lilla spjuvern tycker så skulle iallafall jag bli glad om du testade och återkom, kanske flyttar till myggigare breddgrader och vill vara lite förberedd
Citera
2015-05-09, 19:00
  #17
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Oavsett vad den lilla spjuvern tycker så skulle iallafall jag bli glad om du testade och återkom, kanske flyttar till myggigare breddgrader och vill vara lite förberedd
Befinner mig vid Karibiska havet nu och det finns mycket mygg. Kokosolja har jag inte använt men Tiamin däremot funkar mycket bra, det är en B1 vitamin som trollar med kroppen och gör att myggen håller sig borta.
Citera
2015-05-10, 11:06
  #18
Medlem
15minFames avatar
Jag har också börjat med kokosolja. En väninna rekommenderade det så jag köpte hem in burk Kung Markatta som är kallpressad och ekologisk. Jag använde lite i håret och det blev jättemjukt och fint, bättre än inpackningen jag brukar använda. Har lagt till det i mellanmålet med.
Läser om alla områden man kan använda kokosolja så jag kommer utöka användandet.
Citera
2016-07-27, 15:47
  #19
Medlem
Kokosolja - http://bit.ly/2axd3Vh Jag använder kokosolja och har gjort i ett år. Är helt frälst. Använder mest på kroppen efter att jag kört peeling eller i ansiktet under ögonen främst då. Det har tagit bort massor av mina bristningar (blekt). Så fortsätt, det har hjälpt mig jättemycket.
Citera
2016-07-28, 17:48
  #20
Medlem
lovegbgs avatar
Kokosolja är perfekt till kroppen! Det enda som hjälpt mig faktiskt mot bristningar.
Dock har jag aldrig fattat grejen med att smörja in ansiktet med det. Väldigt många har som argument att afrikanska kvinnor har så bra hud just för kokosoljan som de använder men det måste jag säga är en väldigt stor myt. För det första har hudkonditionen med gener att göra. För det andra producerar en afrikansk hud mycket mer talg vilket tjänar som en grym insmorning inifrån. Och för det tredje har jag sett många mörkhyade med väldigt taskig hy så kokosoljan hjälpte alltså inte i de fallen.
Men som sagt, att smörja in kroppen med kokosfett/olja är grymt! (den innehåller väldigt stor mängd av E-vitamin som tar bort torrhet och stärker collagenet i vårt nästsista hudlager)
Citera
2017-07-08, 08:39
  #21
Medlem
Är det skillnad på kokosolja och kokosnötsolja?
Citera
2017-07-17, 09:41
  #22
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Kokosolja. Jag vet inte hur jag skulle kunna leva utan det ens. Det är PERFEKT för såväl hår som hud.
Citera
2017-08-04, 17:27
  #23
Medlem
Lys avatar
Anvande ekologisk kokosolja ratt lange och fick fin hy av det. Aven bra som sminkborttagning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback