Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-01, 20:39
  #1
Medlem
anarchykids avatar
Hej!

Köpte mig en ny skärm idag, en 144hz'are.
Tyvärr är det så att jag inte får någon bild, hade en annan 144hz för drygt en månad sen och den fick jag signal med och allt funkade bra en timma eller två, sen slockna det och fick ingen bild igen, grejen är att jag får bild när jag startar datorn, jag ser Asus + Windows loggorna sen innan jag ser skrivbordet så blir det svart och "No signal".

Frågat lite överallt men ingen tycks ha en direkt lösning på detta, känns ju otroligt att jag skulle vara den enda som har detta problemet.

Har GTX 980 om det har någon betydelse också, tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2015-02-02, 02:07
  #2
Medlem
x12s avatar
Gissning: Fel kabeltyp används.

Titta noga i kontakten både på grafikkortet och monitorn.
Om både grafikkort och monitor har de 4 analoga anslutningarna (vid plattstiftet), då kan du ansluta såväl DVI-I som DVI-D, men om de 4 analoga anslutningarna saknas i ena eller båda kontakterna kan du endast använda DVI-D.

Titta nu i kabelns kontakter och jämför med den här bilden:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Types.svg.png

Ser någon kontakt på kabel/grafikkort/monitor, ut som exempel 1, 3 eller 5 i den där bilden, då har du orsaken där till varför det inte funkar. Du behöver en fullkopplad kabel (exempel 2 eller 4).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback