Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-11-20, 09:22
  #73
Medlem
William Hainess avatar
Sedan denna flyttade kanal så har det blivit så mycket bättre!

Ska summera allt som inte handlar om Tyler Hoechlins röv. Har ni sett hans röv?
Citera
2017-03-26, 23:00
  #74
Medlem
Såg första avsnittet för jag gillar denna sortens serier men tröttnade direkt när bruden i huvudrollen skulle springa runt och säga att tjejer kan göra allt och så skulle de tvunget se till så att alla män i den (skurkar, chefer) skulle uttrycka sig negativt om henne bara för att hon är en tjej.
Jag personligen hatar när man ska göra att skit handlar om kön och det kändes som att de höll på så här varenda scen en man var med i.

Kan någon berätta om det fortfarande är så? Vill gärna se den men skiter i det om de fortsätter så här i varje avsnitt..



//Siegestor
Citera
2017-03-27, 15:09
  #75
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Såg första avsnittet för jag gillar denna sortens serier men tröttnade direkt när bruden i huvudrollen skulle springa runt och säga att tjejer kan göra allt och så skulle de tvunget se till så att alla män i den (skurkar, chefer) skulle uttrycka sig negativt om henne bara för att hon är en tjej.
Jag personligen hatar när man ska göra att skit handlar om kön och det kändes som att de höll på så här varenda scen en man var med i.

Kan någon berätta om det fortfarande är så? Vill gärna se den men skiter i det om de fortsätter så här i varje avsnitt..



//Siegestor

Förstår vad du menar, hatar också när allt ska handla om jämställdhet.
Men svaret på din fråga är nej, jag tycker inte att serien handlar allt för mycket om det.

Ett tag sedan jag såg första avsnittet så vet inte i detalj vad du pratar om men jag tycker inte att det är något som märks senare i serien.
Citera
2017-03-27, 15:42
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Förstår vad du menar, hatar också när allt ska handla om jämställdhet.
Men svaret på din fråga är nej, jag tycker inte att serien handlar allt för mycket om det.

Ett tag sedan jag såg första avsnittet så vet inte i detalj vad du pratar om men jag tycker inte att det är något som märks senare i serien.



Ok, jag kände att det var mycket fokus på just kön och att ingen tog henne på allvar för att hon var tjej. Jag orkade knappt se hela avsnittet men det är skönt att de inte lägger någon större fokus på kön under seriens gång!
Det kanske inte är mycket för vissa andra men det är den första serien där jag verkligen märkte det och det var tydligt.



//Siegestor
Citera
2017-03-31, 05:16
  #77
Medlem
Så när det är en Supergirl så ska hon göra bort sig och är anmärkningsvärt klenare än Superman. På jobbet så är hon heller ingen höjdare med jönsig attityd. Frågan om det är en Supergirl när hennes karriär går som en bergochdalbana inte så genomsiktlig trovärdig eller?
Citera
2018-11-12, 16:08
  #78
Medlem
Oj då, vad mycket bättre Supergirl blivit! Hatade s01, började kolla s04 och den är ju suverän =)
Kan varmt rek denna serie nu till folk som hatade den i början.
Citera
2020-10-31, 12:37
  #79
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Sista säsongen av Supergirl, säsong 6 börjar spelas in i Januari och börjas sändas i maj, på netflix eller HBO. Säsong 4 och 5 får man importera om man vill ha på DVD. Ingen svensk text alltså.

Melissa Benoist (Supergirl) har alldeles nyligen fått en unge med Chris Wood som spelar Moon El i Supergirl. Moon El var en väldigt rolig och galen karaktär i början av serien innan han (i serien) blev en supertönt som ska spela herr präktigpelle och pleasa alla omkring sig.

Därför fördröjs inspelningen rejält. Också p.g.a av Corona.

Säsong fem fick bara 19 avsnitt p.g.a av Corona. Dåligt avslut också. Något de förmodligen hoppas ta igen i the final season 6.
__________________
Senast redigerad av FnatteTjatteBlatte 2020-10-31 kl. 12:41.
Citera
2021-03-17, 22:09
  #80
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Supergirl final season 6 har (efter mycket förseningar) premiär 30 Mars!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback