Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-31, 20:52
  #1
Medlem
Saxat från göteborgsposten:
Citat:
En person blev under lördagskvällen nedskjuten av polismän på Brunnsbotorget på Hisingen. Kvinnan hade, enligt vittnen, dessförinnan attackerat polismän med någon typ av stickvapen.

Enligt flera av varandra oberoende vittnen på platsen hade kvinnan, i samband med gripandet, dragit upp två större knivar och därefter gjort ett utfall mot poliserna.

- Hon sprang mot dem i hög hastighet, berättar en man som kom till platsen ungefär samtidigt som händelsen.

Ett skott ska först ha skjutits mot kvinnans ben.
Länk: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ten-av-polisen

Utdrag från aftonbladet:
Citat:
”Hot mot allmänheten”
Ett vittne som bor precis ovanför torget beskriver hur kvinnan sprang mot poliserna och hur minst ett skott sedan hördes.

– Sen sprang många därifrån och jag sprang in jag med. Efteråt gick jag ner och frågade polisen som förklarade att kvinnan var ett hot mot allmänheten då hon hade knivar på sig, säger vittnet.
Han beskriver hur det kort efteråt kom två ambulanser, två civila polisbilar och flera målade. Området beskriver han som lugnt.

– Jag har bott här i fyra år och har inte hört eller sett något liknande tidigare.
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20249521.ab

Utdrag från expressen:
Citat:
Hur ser polisen på händelsen?
– Det är en ren nödvärnsskjutning. Det blir en utredning av det hela för att ta reda på hur patrullen har agerat, säger Robert Edh.

Hörde tre skott
Gabriella Koning, boende precis vid torget, hörde hur det uppstod tumult utanför på gatan – och sprang ut på ballkongen precis efter att polisen avlossat sina skott.

– Vi hörde hur det bråkades där ute innan. Det lät som att poliserna ropade på henne, och sen kom tre skott. Vi gick ut på balkongen och då såg vi hur en kvinna blödde kraftigt på marken. Det var flera poliser runtomkring. Det verkade som att de försökte hjälpa henne samtidigt som de försökte hålla på plats, säger hon.
Länk: http://www.expressen.se/gt/en-kvinna...en-i-goteborg/

Hur kommer detta utveckla sig?
__________________
Senast redigerad av lwapimm 2015-01-31 kl. 21:38.
Citera
2015-01-31, 20:53
  #2
Medlem
Parongatans avatar
Kvinna skjuten av polisen på Brunnsbotorget i Göteborg 150131

"En kvinna sköts ned på Brunnsbotorget av polis. Enligt vittnen ska kvinnan attackerat polismännen med någon typ av stickföremål."

http://www.expressen.se/gt/en-kvinna...en-i-goteborg/
Citera
2015-01-31, 20:54
  #3
Medlem
Baalzamons avatar
Skjuten i benet så hon lär överleva.
Citera
2015-01-31, 20:54
  #4
Medlem
barnets avatar
Hon ska ha ropat kränkande ord till polisen strax innan.
Citera
2015-01-31, 20:58
  #5
Medlem
Vad skulle en vanlig person gjort om en sån kvinna fått för sig att slänga upp 2 knivar och börja jaga en. Förhoppningsvis är det ingen som har skoskav som skulle bli utsatt i så fall.

Känns som att polisskjutningarna har ökat en hel del det senaste? Undrar om det kommer uppifrån eller ifall poliserna helt enkelt varit mer utsatta för såna här grejer än tidigare.
Citera
2015-01-31, 21:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Vad skulle en vanlig person gjort om en sån kvinna fått för sig att slänga upp 2 knivar och börja jaga en. Förhoppningsvis är det ingen som har skoskav som skulle bli utsatt i så fall.

Känns som att polisskjutningarna har ökat en hel del det senaste? Undrar om det kommer uppifrån eller ifall poliserna helt enkelt varit mer utsatta för såna här grejer än tidigare.
Ingen rädsla som håller polisen tillbaks? Större användande av auktoritet?
Citera
2015-01-31, 21:03
  #7
Medlem
AussieRedMans avatar
En kvinna med kniv o snuten skjuter henne med flera skott för att avbeväpna, låter som övervåld i mina ögon.
Citera
2015-01-31, 21:04
  #8
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
En kvinna med kniv o snuten skjuter henne med flera skott för att avbeväpna, låter som övervåld i mina ögon.

Hur långt ifrån poliserna var hon när dom sköt? Hör du med ögonen?
Citera
2015-01-31, 21:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
En kvinna med kniv o snuten skjuter henne med flera skott för att avbeväpna, låter som övervåld i mina ögon.
Vore intressant att veta anledningen till kvinnans aggressivitet till att börja med.
Citera
2015-01-31, 21:08
  #10
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur långt ifrån poliserna var hon när dom sköt? Hör du med ögonen?
En vältränad snut avväpnar en kvinna med kniv utan ngt vapen alls om man nu vill.
Citera
2015-01-31, 21:08
  #11
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2015-01-31, 21:10
  #12
Medlem
EU-DYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lwapimm
Saxat från göteborgsposten:

Länk: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ten-av-polisen

Hur kommer detta utveckla sig?

5 skott, jävlaranamma! Det lät verkligen som en nödvändighet, kan dom inte skuta eller får dom panik och skjuter hej vilt??
Ingen aning, antagligen kommer snutarna vara ÄNNU fegare ute på Hisingen, dom kanske till och med lägger ner snutstationen och sticker hem till stan igen.
Och jag har en känsla av att folket här ute LITE mer hatiska mot snuten nu. Jag menar, det är lilla Hisingen och inte L.A. ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback