Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-31, 12:59
  #1
Medlem
Ozgoods avatar
Jag försöker spela BF4 men kan av någon anledning inte komma åt mitt Originkonto.
Det står att jag ska kolla internetuppkopplingen. Trodde först att det var antivirusprogrammet som spökade men har nu avaktiverat det och problemet kvarstår.
Spelade senast igår kväll. Är det problem hos EA-servrarna eller har någon varit med om liknande.

Ja, jag kan lösenordet.
Citera
2015-01-31, 13:01
  #2
Medlem
Ozgoods avatar
Jag ser nu att jag kan logga in på origin.com. Men när jag är i battlelog och försöker gå in på en multiplayerserver så lägger det ner och säger att det inte finns någon uppkoppling.
Citera
2015-01-31, 13:42
  #3
Medlem
Ozgoods avatar
Installerade om origin och startade om datorn. Kollade brandväggen.
Nu säger Origin: "Kunde inte kontakta servern. Försök igen om några minuter."

Så det är alltså hos Origin problemet ligger?

Någon annan som haft samma problem?
Citera
2015-02-01, 15:07
  #4
Medlem
För mig står det att origin inte funkar i online läget. Jag kan inte heller lira Fifa på ps4 för spelet säger att jag måste skapa/länka ett origin konto innan jag kan ansluta. Detta har jag dock gjort innan då jag har spelat fifa väldigt mycket innan. Detta har varit så för mig i 2 dagar nu
Citera
2015-02-01, 15:11
  #5
Medlem
Fungerar det nu TS?
Igår hade jag själv problem med "Friends" i klienten. Men idag fungerar allt felfritt.
Citera
2015-02-02, 22:29
  #6
Medlem
Ozgoods avatar
Det har inte funkat sedan fredag. Idag lyckades jag logga in, komma in på en server och spela i tio minuter. Sen slängdes jag ut och nu kommer jag inte in på några servrar. Däremot är jag inloggad på origin.
Så jävla frustrerande.
Har testat allt känns det som. Det måste ligga hos dem.

Update:
Nu kan jag inte logga in på originkontot igen.
Jävla företag!
__________________
Senast redigerad av Ozgood 2015-02-02 kl. 22:34.
Citera
2015-02-03, 19:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iTAKE1337
För mig står det att origin inte funkar i online läget. Jag kan inte heller lira Fifa på ps4 för spelet säger att jag måste skapa/länka ett origin konto innan jag kan ansluta. Detta har jag dock gjort innan då jag har spelat fifa väldigt mycket innan. Detta har varit så för mig i 2 dagar nu

Är exakt likadant för mig. kan logga in på Fut appen på telefonen om jag har 4g men om jag är hemma och ansluten till wifi (samma wifi som till ps4an) så kan jag inte ens ansluta till fut appen.
Citera
2015-02-04, 07:34
  #8
Medlem
WeAreAlls avatar
Skumt, har samma problem. Kunde inte logga in igår, och funkar inte nu heller. Satans skit klient de där!!!
Citera
2015-02-04, 18:31
  #9
Medlem
WeAreAlls avatar
http://help.ea.com/se/article/player...ct-to-servers/
Citera
2015-02-04, 21:20
  #10
Avstängd
Jag har haft samma problem sen i måndags, ville testa Battlefield Hardline, jag får fortfarande inte komma in.. Någon som har en lösning. Länken ovan fungerar icke.
Citera
2015-02-05, 14:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Jag har haft samma problem sen i måndags, ville testa Battlefield Hardline, jag får fortfarande inte komma in.. Någon som har en lösning. Länken ovan fungerar icke.
Haft problem en vecka men lyckades fixa det för en stund sen.

Stängde ner allt som har med routern att göra. Dvs telefonen, datorn och tv. Stängde sen av routern och resten som finns i mitt"Telia" skåp. Gjorde annat fix hemma i 1 timme sen satte jag på allt och då funkade. Ska vara problem med någonting med ip adressen om ja fattat rätt. Är du mer dator kunnig än mig går det att lösa på annat sätt. Google is your friend.
Citera
2015-02-05, 14:51
  #12
Medlem
Aerosol-s avatar
För mig verkar det fungera bra i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback