Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 21:38
  #1
Medlem
Tjena!

funderar lite på att dra till med en liten näspiercing, se bild:

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...22736448676462

Jag vill alltså inte ha någon stor ring, eller gröve stav/ kula. ska vara stav av det minsta måttet och en liten rätt så platt "diamant" av det mindre måttet även där också

Då undrar jag över er som haft en sådan tidigare när ni tog bort den, fick nå några stora synliga ärr? eller läkte allt ihop fint som att det aldrig har varit en piercing där ?(allt är ju förutsatt att man haft normal hygien och skötsel men utgår från att ni haft det)

vill inte få några synliga hål/ärr som följer med mig livet ut efter att jag har tagit bort den så därför vill jag kolla chanserna om det går att klara sig undan det

väldigt tacksam för svar
mvh
Citera
2015-01-30, 21:41
  #2
Medlem
hm länkadress verkar inte funka fullt ut, så pastar en ny länk

http://www.barbarella.se/Public/Jewellery/showUsages

kolla in Näsvinge alternativet, det jag tänkt mig
Citera
2015-01-30, 22:22
  #3
Medlem
Cherry6s avatar
Nej, hade en för flera år sedan som gjordes av en vän som var långt ifrån kunnig i det området. Jag var minst sagt oförsiktig med den men den har inte gett efter något som helst ärr konstigt nog. Näsvingen är brosk som kan vara riktigt svårt att läka, så en sådan piercing drar ihop sig relativt snabbt.
Citera
2015-01-30, 22:23
  #4
Medlem
Har piercat båda vingarna totalt 3 gånger (ej haft i alla samtidigt då såklart) inga direkta ärr alls. Kollar man nära ser man en liten liten grop. Men då får jag själv kolla riktigt ordentligt i spegeln och veta om vart den sitter. Med andra ord ingen normal människa skulle se på mig idag att jag haft piercingar i näsan.
Citera
2015-01-30, 22:25
  #5
Medlem
TrotsTrollets avatar
Det spelar absolut ingen roll om du tänkt sätta in en ring eller något mindre. Det är samma sorlek på hålet. Angående ärr så blev det ett litet efter min pircing. Men det syns knapppt och är inget som stör. Till saken hör också att det bara gått ett par år sedan jag tog ut den. Och att jag behövde ta ut den eftersom den aldrig läkte ihop bra.
Citera
2015-01-30, 22:55
  #6
Medlem
SkepticalHippos avatar
Hur tror du att man tar hål i näsan egentligen? Att man snittar upp näsvingen och låter den läka ihop kring piercingen? Vad är det förr ärr du hade tänkt att det orsakar?

Jag hade näspiercing som yngre och har nu inte haft den i på ungefär sju år. Det är ett litet hål där och efter så här lång tid är det nog bara att konstatera att det blir kvar. Inget som jag stör mig på, mitt smink (foundation/concealer) gör ändå att det blir obetydligt även på nära håll. Det är så litet att jag inte ens kan ge dig ett mått på storleken. Visserligen hade det kanske kunnat vara mer markant om det blivit inflammerat, men knappast så mycket att det är outhärdligt.

Googlade fram en bild: http://www.beautyhows.com/nose/wp-co...eave-Scars.jpg

Mycket bättre/sämre än resultatet på den bilden blir det inte. Det blir inte ett hål rakt igenom, skulle nog aldrig kunna få igenom något där nu smärtfritt, utan det växer ju igen men ett ytligt litet ärr blir det.

Dagens off topic-tips: Strunta i piercingar. Du kommer (förhoppningsvis) ändå växa upp. Så jävla fräscht är det inte med näspiercing, det är bara fjortisar och batikkärringar som har det.
Citera
2015-02-02, 12:27
  #7
Medlem
Daliiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Dagens off topic-tips: Strunta i piercingar. Du kommer (förhoppningsvis) ändå växa upp. Så jävla fräscht är det inte med näspiercing, det är bara fjortisar och batikkärringar som har det.

Exakt! Näspiercingar är fan i mig inte snyggt! Risken är stor att man ångrar sig! Ta hål någon annanstans istället
Citera
2015-02-03, 21:23
  #8
Medlem
Jag har tagit ut min en gång, blev inget märke. Hade ring och en plupp, varvade mellan dem. Nu har jag dock en ny sedan flera år tillbaka. Sköter du om den så inga infektioner m.m. uppstår så kan du räkna med att det knappt kommer att synas om du tar ut den sen. Gå dock inte till någon idiot som tar med pistol, då skadas brosket och ärrbildning kommer som ett brev på posten.

Citat:
Ursprungligen postat av Daliiia
Exakt! Näspiercingar är fan i mig inte snyggt! Risken är stor att man ångrar sig! Ta hål någon annanstans istället
Då tar man ut den och glömmer att man nånsin haft en. Ångra kan man göra med annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback