Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 20:16
  #1
Medlem
Hej!
Köpte delar till en dator jag byggde ihop den själv för någon vecka sedan. Idag slocknade den plötsligt och det blev blåskärm, nu när jag startar den är skärmen bara svart och jag hör inget pip så tror inte att bios går igång. Någon som har någon ide om vad som kan gått snett?

Testade lite hux flux att plocka bort grafikkortet och koppla upp skärmen till modekortet men utan framgång. Annars har jag inte petat på den.
Citera
2015-01-30, 20:29
  #2
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteelol
Hej!
Köpte delar till en dator jag byggde ihop den själv för någon vecka sedan. Idag slocknade den plötsligt och det blev blåskärm, nu när jag startar den är skärmen bara svart och jag hör inget pip så tror inte att bios går igång. Någon som har någon ide om vad som kan gått snett?

Testade lite hux flux att plocka bort grafikkortet och koppla upp skärmen till modekortet men utan framgång. Annars har jag inte petat på den.

Kanske en distansskruv för mycket mellan moderkort och chassi? Liknande hände mig en gång. Distansskruven låg mot moderkortet någonstans.
Citera
2015-01-30, 22:08
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Stationärt --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2015-01-31, 02:11
  #4
Medlem
Kan ju varit så att du har bränt något, eller att nätagget dött och tagit med sig hela datorn. Vad för komponenter har du? Misstänker att du har nåt nätagg ur Corsairs CX-serie.
Citera
2015-01-31, 07:56
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteelol
plötsligt och det blev blåskärm

Och du fick ingen felkod eller felmeddelande?
Citera
2015-01-31, 12:31
  #6
Medlem
Hade missat att sätta dit distanserna under modekortet. När jag startar den nu så startar bios men skärmen är fortfarande svart. Tror ni att det går att lösa genom exempelvis att reseta bios eller är det bara att slänga kortet i papperskorgen?
Citera
2015-01-31, 13:03
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteelol
Hade missat att sätta dit distanserna under modekortet. När jag startar den nu så startar bios men skärmen är fortfarande svart. Tror ni att det går att lösa genom exempelvis att reseta bios eller är det bara att slänga kortet i papperskorgen?

Lossa batteriet som sitter på moderkortet. Håll ute detta i någon minut. Monterar tillbaka batteriet och startar upp datorn igen. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback