Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-30, 13:48
  #1
Medlem
Tjena allihopa!

Jag och min kompis är sugna på att köpa en biljett och tagga till Jamaica ett litet tag

Dessa frågor kanske har blivit besvarade flera gånger men jag uppskattar all hjälp.

Måste man köpa tur och retur resa? Eller räcker det med en enkel biljett, för vi vet inte hur länge vi ska stanna.

Måste man skaffa sig ett visum innan man åker eller räcker det med ett svenskt pass? Vi kommer nog inte stanna över 90 dagar iallafall.

Något mer man ska tänka på?

Tacksam för svar
Citera
2015-02-01, 16:15
  #2
Medlem
1) Ja, du kan köpa enkelbiljett. Eventuellt frågar de er när ni anlänt om hur ni tänkt resa (hem inom 90 dagar).

2) Korrekt. Inget visum behövs så länge du inte överstiger gränsen på 90 dagar.
Citera
2015-11-20, 19:34
  #3
Medlem
ninjatorrents avatar
tänkte åka till Jamaica snart, hur är prisläget vad kostar mat dryck osv ?

Vad rekommenderar ni för upplevelser när man är där ?


planen är att vara där i 2 veckor tror ni 5000 svenska räcker som fick/matpengar ?
Citera
2015-11-29, 23:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
tänkte åka till Jamaica snart, hur är prisläget vad kostar mat dryck osv ?

Vad rekommenderar ni för upplevelser när man är där ?


planen är att vara där i 2 veckor tror ni 5000 svenska räcker som fick/matpengar ?


Har bara varit i negril, och bodde på ett ganska schyst hostel där vi bodde i en egen stuga med sängar, kök, toalett etc. Tror de va ca 15-20dollar natten. Priserna annars i Negril vid stranden är ganska dyrt, mycket turister så en strandlunch med en bärs ligger på runt 8-12dollar. Lämnar man strandområdet lite och käkar längs med vägen på mindre krogar eller matstånd så får du en bra lunch för 5dollar.
Landet är litet så jag föreslår att man hyr moped/bil och åker runt, fina miljöer med gröna slutningar och häftig karibisk miljö. I negril är det mest bara ta de lugnt, sola, bada, en del schysta fester, röka gräs gör ju självklart många.

2 veckor och 5k utöver kostnader för boende? Det kan gå, om du inte gör för mycket utflykter (dykning, seglar etc etc).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2517458

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback