Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-11-16, 22:22
  #49
Medlem
Continental Ops avatar
Fan nu kan jag inte säga vad var det jag sa!

aja men nu känns det som att det är rätt kul vem som än vinner förutom Harvick egentligen. Roligast är väl om Gordon eller helst Truex vinner

Måste erkänna att jag är förvånad över Truex då jag trott att Furniture Rows framgångar hittills berott på Kurt Busch's enorma förarskicklighet bara.
Citera
2015-11-22, 15:07
  #50
Medlem
Tyvärr förefaller det som att dagens Sprint Cup race på Homestead också kommer att få flyttas fram på grund regn om det ens kan köras idag. Prognoserna talar om "thunderstorms" vid den planerade starten 3.15 PM lokal tid.

http://www.weather.com/weather/hourb.../USFL0208:1:US
Citera
2015-11-23, 20:20
  #51
Medlem
B-Dawks avatar
Kyle Busch vann alltså. En kille som missade tredjedelen av säsongen kan alltså titulera sig mästare. Det visar väl vilket skämt NASCAR har blivit.

Tack för alla år #24!
Citera
2015-11-24, 08:26
  #52
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Kyle Busch vann alltså. En kille som missade tredjedelen av säsongen kan alltså titulera sig mästare. Det visar väl vilket skämt NASCAR har blivit.

Tack för alla år #24!
Han fick dispens eftersom det var på NASCARs egen bana han skadade sig efter att ha kraschat in i en mur utan SAFER-barriär. Han var ju dessutom fortfarande tvingad att vinna race - vilket han gjorde med besked när han vann fyra av fem lopp efter sin comeback - samt ta sig in i top-30 innan the Chase började. Så skämt och skämt vet jag inte, det var inte direkt så att han fick räkmacka in i the Chase. Jag tror vi helt enkelt får leva med det faktum att det handlar lite mer om 'showen' i NASCAR än en del andra mästerskap.

Jag har inga problem med att Kyle Busch knep titeln och jag tyckte det blev riktigt spännande i säsongsfinalen på Homestead. Till skillnad från en del andra topp-mästerskap inom motorsport...

(WEC-finalen blev också ruskigt spännande, skall nämnas. Så det är väl egentligen bara ett specifikt topp-mästerskap inom motorsport jag tänker på *host*)
Citera
2015-11-24, 19:36
  #53
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Han fick dispens eftersom det var på NASCARs egen bana han skadade sig efter att ha kraschat in i en mur utan SAFER-barriär. Han var ju dessutom fortfarande tvingad att vinna race - vilket han gjorde med besked när han vann fyra av fem lopp efter sin comeback - samt ta sig in i top-30 innan the Chase började. Så skämt och skämt vet jag inte, det var inte direkt så att han fick räkmacka in i the Chase. Jag tror vi helt enkelt får leva med det faktum att det handlar lite mer om 'showen' i NASCAR än en del andra mästerskap.

Jag har inga problem med att Kyle Busch knep titeln och jag tyckte det blev riktigt spännande i säsongsfinalen på Homestead. Till skillnad från en del andra topp-mästerskap inom motorsport...

(WEC-finalen blev också ruskigt spännande, skall nämnas. Så det är väl egentligen bara ett specifikt topp-mästerskap inom motorsport jag tänker på *host*)

Jag tycker fortfarande motorsport går ut på att samla flest poäng, inte på att vinna säsongens sista race.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback