Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-31, 13:08
  #13
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag vet inte hur det är i Finland, men i Norge och Danmark ses Sverige som skräckexempel när det gäller invandring.
JAg är mycket medveten om det. Det är ett totalt verklighetsfrånvänt förslag hon ger. De ser redan ner på Sveriges politik. Som sagt, resultat lär bli i stil med att de istället motföreslår att Sverige tar in färre än att de ska ta in fler. Eller som Danmarks gjorde när Löfven var på besök, konstaterade att ja här i Danmark löser vi det på vårat sätt, och i Sverige löser ni det på erat sätt. INGEN är intresserad av att ta del av vinstlotten.
Citera
2015-01-31, 15:40
  #14
Medlem
Felstavarens avatar
Känner en och annan som gärna ser att förslaget med "tillfälliga" (betyder oftast tvärt om på politikerspråk) modul-boenden blir verklighet, detta är väldigt bra business kan jag intyga.

Kul begrepp förresten, modul-boende... Nästan så att man inte längre ser scenariot med kåkstäder framför sig.
Citera
2015-04-03, 11:17
  #15
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Åsa-Nisse~marxisterna blir allt värre:

Citat:
- "Andelen svenskar bland Centerpartiets företrädare är för hög. Därför inleder partiet nu en storsatsning på att kvotera in fler invandrare på valbara platser."

"Behovet av att förstärka mångfaldsarbetet och inte minst att rekrytera, utbilda och stärka ledare i Centerpartiet med annan etnisk bakgrund".

http://www.friatider.se/c-ska-bli-b-ttre-p-m-ngfald

Bra att dom exponerar sig tydligt, så att dom svenskar (bönder? + fruntimmer?) som fortfarande, obegripligt nog, sympatiserar med pajaspartiet (c), samlar ihop sig och byter till SD. Eller iaf slutar rösta, som alternativ.
Citera
2015-04-03, 11:24
  #16
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Åsa-Nisse~marxisterna blir allt värre:



Bra att dom exponerar sig tydligt, så att dom svenskar (bönder? + fruntimmer?) som fortfarande, obegripligt nog, sympatiserar med pajaspartiet (c), samlar ihop sig och byter till SD. Eller iaf slutar rösta, som alternativ.

Ingen större idé att som svensk engagera sig i det partiet då...

På sikt inte så dumt. Ett parti mindre i riksdagen.
Citera
2015-04-04, 00:22
  #17
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ingen större idé att som svensk engagera sig i det partiet då...

På sikt inte så dumt. Ett parti mindre i riksdagen.

Å andra sidan så blir det svårare för 7-klövern att enas i olika frågor om de blir fler partier.
Citera
2015-04-04, 06:14
  #18
Medlem
B´stards avatar
Jag har sagt det innan, och jag säger det igen - C är infiltrerat av folk som vill åt deras feta partikassa på uppåt 2 miljarder, därav allt vansinne de producerar - för att skrämma bort varenda väljare för att sedan plundra partiet på olika sätt (konsultarvoden för hur de skall få fler väljare osv.)

Att de nu ska de börja kvotera in invandrare säger väl allt, det är knappast någon invandrare som röstar på c, utan dess väljare består av folk i landsorten som inte har en aning om vad partiet håller på med, men när de vita företrädarna ersätts av invandrarna så kommer de skrämmas bort ganska omgående...
Citera
2015-04-04, 07:07
  #19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Jag har sagt det innan, och jag säger det igen - C är infiltrerat av folk som vill åt deras feta partikassa på uppåt 2 miljarder, därav allt vansinne de producerar - för att skrämma bort varenda väljare för att sedan plundra partiet på olika sätt (konsultarvoden för hur de skall få fler väljare osv.)

Att de nu ska de börja kvotera in invandrare säger väl allt, det är knappast någon invandrare som röstar på c, utan dess väljare består av folk i landsorten som inte har en aning om vad partiet håller på med, men när de vita företrädarna ersätts av invandrarna så kommer de skrämmas bort ganska omgående...

Plundringen av centerpartiet skulle få Trustoraffären att framstå som nallandet i en godisbutik. Men något skumt är på gång för att komma åt det landets bönder pumpade in i partiet ända sedan bildandet 1913.
Citera
2015-04-04, 09:08
  #20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hej då centern! Rätt fantastiskt att alla sjuklöverpartierna i det närmaste gör allt fel i förhållande till SD.
Centern kommer få svårt komma över 4 % om de genomför de här dumheterna.
Citera
2015-08-26, 09:01
  #21
Moderator
Tinuviels avatar
Centerpartiets integrationspolitiska talesperson Johanna Jönsson utvecklade i en intervju i p1 i morse partiets syn på integration och flyktingmottagande.

När man lyssnar på intervjun undrar man hur väl centerpartiet har tänkt igenom detta.

Kommunerna ska uppmuntras att "ta sitt ansvar" genom ett system där migranterna fördelas i kvoter och den kommun som inte förmår ta emot sin kvot får böta. Detta kombineras med att allt ansvar för att fixa boende överförs från Migrationsverket till kommunerna.

Men vad leder det till? Jo, det öppnar dörren för såväl rika kommuner som kan ta dessa "böter" som desperata kommuner som inte förmår mer, att säga nej. Detta förstärks då Migrationsverket fråntas möjligheten att gå bakom ryggen på politikerna och göra upp med en privat aktör om ett nytt flyktingboende.

Dessutom "böter"? Hur tror centerpartiet att DET slår an hos kommuninvånarna när staten meddelar "tar ni inte emot er kvot på så kommer staten att straffa kommunen med böter".

"Vi tar pengar från er skola och er omsorg, vi utfärdar böter, för att ni inte anser att ni klarar mer". Vad var det Croneman i DN sade om ett ping varje gång SD får en ny röst ... well, ping, ping, ping.

Så ... man undrar vad driver Johanna Jönsson och centerpartiet. Sannolikt tror de att mottagandet kommer att fungera bättre och att de i det underskattar hur pressade många kommunpolitiker är (eller hur opinionen ser ut) ELLER så är Johanna Jönsson en Machiavelli av rang som med sitt förslag vrider frågan UR händerna på tjänstemännen på Migrationsverket och för makten tillbaka dit den hör hemma - hos kommunpolitikerna och i förlängningen kommuninvånarna.

Nu tror jag givetvis inte på det senare ... men som sagt, jag undrar om de är medvetna om vad detta kan få för konsekvenser.

https://www.centerpartiet.se/2015/08...ngmottagandet/
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2015-08-26 kl. 09:16.
Citera
2015-08-26, 09:20
  #22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hej då centern! Rätt fantastiskt att alla sjuklöverpartierna i det närmaste gör allt fel i förhållande till SD.
Centern kommer få svårt komma över 4 % om de genomför de här dumheterna.
Det är ju märkligt att dom inte vill sitt eget bästa längre. Dessa åsikter ligger ju inte i tiden direkt..

Hur svårt ska det vara att fatta? Majoriteten av svenskarna vill inte ha den invandring..som den ser ut nu och gjort ett bra tag nu..Även dom som inte säger sig sympatisera med SD.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback