Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-02-18, 07:34
  #49
Medlem
.Strix0rs avatar
TS vill lägga ut 18k på en iMac till speldator? Du kan komma undan med förbannat mycket mindre om du köper komponenterna och skruvar ihop lådan själv, och mer högpresterande hårdvara. iMac som speldator är en riktigt dålig investering pga priset och hur lite spel som är osx portade jämfört med windows.
Citera
2015-02-18, 07:40
  #50
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
TS vill lägga ut 18k på en iMac till speldator? Du kan komma undan med förbannat mycket mindre om du köper komponenterna och skruvar ihop lådan själv, och mer högpresterande hårdvara. iMac som speldator är en riktigt dålig investering pga priset och hur lite spel som är osx portade jämfört med windows.

Gar att bootcampa ocksa. Haller dock med dig i allt du sager.
Citera
2015-02-18, 07:53
  #51
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddi
Gar att bootcampa ocksa. Haller dock med dig i allt du sager.

Inte helt säker vad bootcampa är, men antar det är samma sak som dualboot? Om jag utgår från att det är det vi pratar om, så absolut, visst kan man göra det. Men då får man antingen investera i en Windows licens eller ladda ner en illegal kopia. Är osäker på hur lätt eller svårt det är att sätta upp en dualboot på en mac dator då jag aldrig ägt en.
Citera
2015-02-18, 08:16
  #52
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
Inte helt säker vad bootcampa är, men antar det är samma sak som dualboot? Om jag utgår från att det är det vi pratar om, så absolut, visst kan man göra det. Men då får man antingen investera i en Windows licens eller ladda ner en illegal kopia. Är osäker på hur lätt eller svårt det är att sätta upp en dualboot på en mac dator då jag aldrig ägt en.

Det går på ca 5min, så svårt är det inte

Men iMac som speldator.. njae det är förvisso en fin burk och allt det där, äger även en själv som jag spelar till o från på. Men har även märkt att det aldrig skulle fungera att ha den enbart dedikerat till spelandet då den inte är utformad till det.

Även när det kommer till de olika kommunikationsprogram som finns där ute (ts3, vent, mumble osv.) så krävs det inte allt för ofta att man kör dem genom vine eller liknande för att få dem att fungera.


Så lägg istället dina pengar på en egen ihopsatt burk.



Mac är skitfina grejer, liksom OSX men just när det kommer till spelandet så uppmanar jag dig att gå till windows (som för övrigt inte står högt på min lista..)
Citera
2015-02-18, 09:16
  #53
Medlem
MasterBaits avatar
Varför man vill ha en dyr "speldator", vanlig pc eller Mac, när det finns Playstation, Xbox o Nintendo... Förstår inte logiken. iMac som stationär dator, konsol för spel är ju de självklara valen om man vill ha det bästa av allt.
Citera
2015-02-18, 10:05
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför man vill ha en dyr "speldator", vanlig pc eller Mac, när det finns Playstation, Xbox o Nintendo... Förstår inte logiken. iMac som stationär dator, konsol för spel är ju de självklara valen om man vill ha det bästa av allt.

Förlöjligande kommentarer kommer om 3...2....1...
Citera
2015-02-18, 12:25
  #55
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför man vill ha en dyr "speldator", vanlig pc eller Mac, när det finns Playstation, Xbox o Nintendo... Förstår inte logiken. iMac som stationär dator, konsol för spel är ju de självklara valen om man vill ha det bästa av allt.

Håller med dig lite faktiskt. Sitter på en stationär som duger till att spela en hel del spel på, på högsta inställning. Iaf dom lite äldre. Äger också en PS4a och PS3 och dom kommer nog att förbli en favorit för spelandet. Men då kör jag också star trek online och alan Wake på PCn
Citera
2015-02-27, 17:23
  #56
Medlem
proxyLains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför man vill ha en dyr "speldator", vanlig pc eller Mac, när det finns Playstation, Xbox o Nintendo... Förstår inte logiken. iMac som stationär dator, konsol för spel är ju de självklara valen om man vill ha det bästa av allt.

Endel hävdar att det inte blir så mycket dyrare. Jag har dock endå svårt att se att du kan få en hygglig speldator för under 6k. Sedan får man ju räkna med att behöva uppgradera innom 3-4år. Lägg sedan till inställningstrixandet som komer när datorn börjar sacka efter.
Sedan finns det ju såklart de som föredrar att spela på datorn, och spelar en hel del olika spel. Men att köpa en "speldator" bara för att kunna spela 1-2 specifika spel har jag då aldrig förstått mig på.
Att dessutom hosta upp pengar för en iMac och hoppas på att ha den som speldator (när t.ex grafikkort o dyl inte går att uppgradera) är ju direkt dumt. Bättre att lägga de pengarna på ett PS4/X1 istället.
__________________
Senast redigerad av proxyLain 2015-02-27 kl. 17:26.
Citera
2015-02-27, 17:27
  #57
Medlem
proxyLains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Även när det kommer till de olika kommunikationsprogram som finns där ute (ts3, vent, mumble osv.) så krävs det inte allt för ofta att man kör dem genom vine eller liknande för att få dem att fungera.

Fast vi får la utgå ifrån att TS installerar Windows på sin iMac om han tänkt spela på den.
Citera
2016-04-12, 23:08
  #58
Medlem
Chucky.s avatar
Förlåt att jag svarar i min gamla tråd, men eftersom en del inte förstod att jag redan hade hittat en dator som jag valde.

Det blev en AIO (27") från ASUS.

Underbar maskin. Kört med den nu i över ett år och älskar den. Tyst, snabb och helt enkelt underbar.
Citera
2016-04-19, 01:12
  #59
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Varför man vill ha en dyr "speldator", vanlig pc eller Mac, när det finns Playstation, Xbox o Nintendo... Förstår inte logiken. iMac som stationär dator, konsol för spel är ju de självklara valen om man vill ha det bästa av allt.

Har spelat på PC sen sent 90-tal. Började med cs när det fortfarande var en mod till half life. Idag spelas bf4, gta v, dying light mm. Snabba fps-spel gör sig verkligen inte till konsoll. Mus och tangentbord samt en fps som inte är låst till 30 och gärna upplösning på högre än 1280x720.

Är man lite casual så spelar det kanske ingen större roll, men för mig är det som skillnaden på en gammal köttbulle du hittar långt ner i kylen mot för en nygjord bit blodig oxfilé.

Jag tycker ditt resonemang är idioti samtidigt som du förmodligen inte förstår dig på mig och mitt resonemang. Men alla tycker vi ju olika och trivs du med din Mac och din konsoll så är ju det bra för dig

Edit: oj vad gammal den här tråden var...
__________________
Senast redigerad av Bogga 2016-04-19 kl. 01:14.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback