2015-01-29, 20:52
Bannlyst
Vad är det för grejer? Jag själv använder bara Massive men vad är resten bra för eller har man ens användning eller nytta av Komplete paktet? om man gör EDM eller electro house låtar isf vilka instrument i Komplete?
Citera
2015-01-29, 21:35
Medlem
Native instruments är i min mening bäst på att tillverka artificiella akustiska vsts. Komplete verkar även innehålla mycket sånt. Typ trumset, stråkar och pianon. Trumseten är verkligen bara vanliga trumset. Alltså inga starka kickar eller snares till din EDM. Utan mer till typ rock, pop eller jazz. Stråkarna kan du skaffa genom att köpa/ladda ned NI kontakt och sedan typ Session Strings library till. Piano (alla NI instrument går typ via Kontakt) är självklart nice men helt ärligt är det inte så mycket häftigare än det som följer med vissa DAWs (tex. Ableton har redan bra piano). Annars kan jag rekommendera truepiano plugin om du vill ha ett bra piano. Har provat något piano från NI i kontakt men det var inget att hurra för.

Allt som allt, inte riktigt något att slösa bort pengar på. Håll dig till Sylenth1 + soundbanks, nexus 2 + expansion packs, Virus, ACE, truepiano osv så klarar du dig fint. Alla trumgrejer får du skaffa via sample packs. Det gör varje vettig producent av EDM.
Citera
2015-01-29, 23:55
Medlem
Melange5738s avatar
Av NI:s grejer är det mest Massive, FM8 och Absynth jag använder men skulle jag ha CPU så det räckte till Reaktor och dylikt skulle jag nog köra dem också.

FM8 börjar bli lite gammal men jag tycker Albino är för jobbig att använda och jag är för snål för att köpa några nyare FM-synthar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in