Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-29, 17:21
  #1
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Jag har en HP dator, Windows 8.1, och den har drabbats av någon jävla virus eller vad det nu är!
Det ploppar hela tiden upp ett nytt fönster/flik med en hemsida som kallas för Appbusy.com
Försökt ta hjälp ifrån internet och ta bort skiten men det fungerar inte!
Har någon råkat ut för samma problem och kan hjälpa mig?
Citera
2015-01-29, 18:23
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigmerigen
Jag har en HP dator, Windows 8.1, och den har drabbats av någon jävla virus eller vad det nu är!
Det ploppar hela tiden upp ett nytt fönster/flik med en hemsida som kallas för Appbusy.com
Försökt ta hjälp ifrån internet och ta bort skiten men det fungerar inte!
Har någon råkat ut för samma problem och kan hjälpa mig?

Följ den här guiden - http://malwaretips.com/blogs/remove-adware-popup-ads/

Om det inte är löst efter att du utfört steg # 1 - 5 så utför du även steg # 6 .

Har du Chrome som webläsare ?
Görs det någon annons om Windows media player ?
Citera
2015-01-29, 23:18
  #3
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Jag tog bort Chrome från min dator och därmed försvann även problemet
Citera
2015-01-30, 08:59
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigmerigen
Jag tog bort Chrome från min dator och därmed försvann även problemet


Då var det sannolikt något webläsar tillägg som orsakade det . Det sist installerade ?
Citera
2015-01-30, 22:15
  #5
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Då var det sannolikt något webläsar tillägg som orsakade det . Det sist installerade ?

Ja det var ju det jag sist installerade dock så popade skiten upp idag igen när jag surfade på Internet Explorer
Jag följde guiden du länkade och följde anvisningarna.
Vill dock ha Chrome att surfa på istället för Internet Explorer. Vet inte hur mycket du vet om datorer osv, men tycker du att jag ska testa att skaffa det igen?
Citera
2015-01-30, 22:22
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigmerigen
Ja det var ju det jag sist installerade dock så popade skiten upp idag igen när jag surfade på Internet Explorer
Jag följde guiden du länkade och följde anvisningarna.
Vill dock ha Chrome att surfa på istället för Internet Explorer. Vet inte hur mycket du vet om datorer osv, men tycker du att jag ska testa att skaffa det igen?


Kör igenom guiden igen men i felsäk.läge men starta denna gången med att stoppa alla icke nödvändiga och obehöriga processer med hjälp av aktivitetshanteraren .

Om det inte hjälpte att avinstallera Chrome så går det bra att återinstallera det .

Har du ingen återställnings punkt du kan använda ?
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-01-30 kl. 22:29.
Citera
2015-01-30, 22:26
  #7
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigmerigen
Ja det var ju det jag sist installerade dock så popade skiten upp idag igen när jag surfade på Internet Explorer
Jag följde guiden du länkade och följde anvisningarna.
Vill dock ha Chrome att surfa på istället för Internet Explorer. Vet inte hur mycket du vet om datorer osv, men tycker du att jag ska testa att skaffa det igen?
Jag har haft liknande problem två gånger, båda gångerna efter att ha lagt till suspekta tillägg som flashvideonedladdare och facebookbildvisare, båda gångerna har chromes egen antimalware fungerat som det ska. https://www.google.com/chrome/srt/
Citera
2015-01-30, 22:38
  #8
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Hmmm... Får testa att göra så.
Händer det att en massor poppar upp igen så får jag nollställa datorn och skaffa mig ett brutalt antivirus som blockar allting typ 😂
Tack för era svar!!!!
Citera
2015-01-30, 22:53
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigmerigen
Hmmm... Får testa att göra så.
Händer det att en massor poppar upp igen så får jag nollställa datorn och skaffa mig ett brutalt antivirus som blockar allting typ 😂
Tack för era svar!!!!

Återkom när du har provat och berätta hur det gick . Om du med nollställa menar ominstallera så ska inte det behövas - det finns flera olika vägar kvar att prova före det .
Citera
2015-01-31, 06:18
  #10
Avstängd
AAE32s avatar
HAR DU KÖRT JRT? Hade du lyssnat på mig så skulle vi kunnat fått bort det, Och Från med nu ni som inte lyssnar på mig när jag svarar först ska bli ignorerad om ni behöver hjälp nästa gång. Sen om du vill ha ett antivirus som är bra och blockar såna här saker så skulle jag köra med ESET Smart Security. Men det finns inget antivirus som blockar allt och inte ens nära, men det finns nånting som heter Brain.exe och Common sense2k15 och det bara några personer som vet hur man använder dom två.
Citera
2015-01-31, 09:17
  #11
Avstängd
AAE32s avatar
Kan ju fan inte edita mitt inlägg. Hur är läget just nu?
Citera
2015-02-04, 21:29
  #12
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAE32
Kan ju fan inte edita mitt inlägg. Hur är läget just nu?

Meningen var inte att du skulle bli ignorerad och att jag skulle ta hjälp ifrån någon annan, jag uppskattar all hjälp jag får, och tack för ditt engagemang. Läget är bra, problemet löste sig, jag använder nu Internet Explorer och har struntat i att installera Google Chrome igen för att undvika problemet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback