Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-29, 17:03
  #1
Medlem
Hej ! Jag har problem med min processor fläkt den tjuter ut av bara helv... Så jag köpte en ny processor fläkt som skulle passa men problemet är att på den gamla processor fläkten satt det skruvar som man skruvade i själva moderkortet, på min nya processor fläkt finns inga såna skruvar utan endast sådana man ska trycka ner. Vad kan man göra för att lösa detta problem ? Verkar inte finnas sådana fläktar med skruvar att köpa... Tillägger även att ja har en har en intel core i5 processor 2320, tacksam för snabba svar
Citera
2015-01-29, 17:07
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Skruva bort den gamla, sätt fast den nya - läs manualen.

Vad är det som inte fungerar?
Citera
2015-01-29, 17:09
  #3
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Fick du inte med hela fästanordningen till fläkten? inklusive brickan som man sätter på baksidan av moderkortet?
Citera
2015-01-29, 17:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Skruva bort den gamla, sätt fast den nya - läs manualen.

Vad är det som inte fungerar?
Det som inte fungerar är att det sitter skruv hållare kvar på moderkortet som var till för den gamla processorfläkten
__________________
Senast redigerad av Schteekarn 2015-01-29 kl. 17:19.
Citera
2015-01-29, 17:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Fick du inte med hela fästanordningen till fläkten? inklusive brickan som man sätter på baksidan av moderkortet?
Nej utan det var endast en sån man trycker i hålen i moderkortet men sådana hål har jag ej då jag har skruv hållare där ivägen istället konstigt nog..
Citera
2015-01-29, 17:21
  #6
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schteekarn
Det som inte fungerar är att det sitter skruv hållare kvar på moderkortet som var till för den gamla processorfläkten
Då sitter det antagligen en platta på undersidan av moderkort som du måste ta bort.
Så du får skruva loss moderkortet och ta bort den.

Troligtvis har du fått med dig en annan platta som du måste fästa underifrån också för att den nya kylaren ska kunna sättas fast.
Citera
2015-01-29, 17:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Då sitter det antagligen en platta på undersidan av moderkort som du måste ta bort.
Så du får skruva loss moderkortet och ta bort den.

Troligtvis har du fått med dig en annan platta som du måste fästa underifrån också för att den nya kylaren ska kunna sättas fast.
Okej då var de som ja trodde då, dock så fick jag aldrig med mig någon platta att fästa i köpte två fläktar ifall att, men hur som helst om jag skruvar bort fästet som skruvarna satt i fungerar de då utan att ha någon annan platta på?
Citera
2015-01-29, 17:31
  #8
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schteekarn
Okej då var de som ja trodde då, dock så fick jag aldrig med mig någon platta att fästa i köpte två fläktar ifall att, men hur som helst om jag skruvar bort fästet som skruvarna satt i fungerar de då utan att ha någon annan platta på?
Du har alltså bara köpt dig en fläkt? Eller vad har du köpt för något?
Vad är det för fläktar du köpt i så fall? Vad är det för kylare du har nu?

Är det en hel kylare du köpt med både kylfläns samt fläkt? I så fall så står det i manualen hur du monterar den.
Citera
2015-01-29, 18:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du har alltså bara köpt dig en fläkt? Eller vad har du köpt för något?
Vad är det för fläktar du köpt i så fall? Vad är det för kylare du har nu?

Är det en hel kylare du köpt med både kylfläns samt fläkt? I så fall så står det i manualen hur du monterar den.
Ja förlåt kanske skulle sagt det är fläkt med kylfläns oxå fick ingen manual med :/ men det är ju dom man ska trycka i som inte går i för de gamla fästena sitter kvar i moderkortet o dom måste man tydligen skruva bort bakom moderkortet isåfall ..
Citera
2015-01-29, 19:41
  #10
Medlem
Man bör ändå alltid skruva loss moderkortet så att man kan montera och sen kontrollerar från olika sidor att kylare sitter rätt och ordentligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback