Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-29, 15:30
  #1
Medlem
HP Pavilion 15-P046no

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2723518

Jag har läst att HP:s bärbara datorer kan ha problem med överhettning, är detta ett problem fortfarande?
Citera
2015-01-29, 15:39
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Syftar du på just denna modell? Eller menar du rent generellt inom HP:s bärbara sektion?
Citera
2015-01-29, 17:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Syftar du på just denna modell? Eller menar du rent generellt inom HP:s bärbara sektion?
Menar generellt! Fast ni som har erfarenhet av just denna får gärna säga om den lider av att den blir varm och hur den är i övriga fall
Citera
2015-01-29, 19:52
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har 3 st bärbara av olika modeller och dessa är drygt 7 månader gamla på skrivbordet. Inga problem alls med värmen eller annat. Förvisso en kylplatta under respektive dator, men dessa är avstängda.

Det var för ett par år sedan som HP hade problem med värmen. Men det var ofta i strömadaptern.
Citera
2015-01-29, 22:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
HP Pavilion 15-P046no

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2723518

Jag har läst att HP:s bärbara datorer kan ha problem med överhettning, är detta ett problem fortfarande?

Komponenterna i denna är i princip så effektiva de kan bli i dagsläget, så det är enklare att kyla av så att säga. En polare har en liknande HP, och jag har inte hört om några värmeproblem där.
Är tanken att du ska köpa denna för 9k, eller får du väldigt bra pris? Du kan nämligen få rätt mycket mer för pengarna.
Citera
2015-01-30, 17:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Komponenterna i denna är i princip så effektiva de kan bli i dagsläget, så det är enklare att kyla av så att säga. En polare har en liknande HP, och jag har inte hört om några värmeproblem där.
Är tanken att du ska köpa denna för 9k, eller får du väldigt bra pris? Du kan nämligen få rätt mycket mer för pengarna.
Jag har mecenat så går ner på 7000K vad har du annars att tipsa om för 9K?
Citera
2015-01-31, 23:23
  #7
Avstängd
Jag köpte en HP Pavilion ganska nyligen och har inte märkt något negativt ännu.
Citera
2015-02-28, 02:15
  #8
Medlem
SexSexSexs avatar
tydligen är det ett tag sedan hp åtgärdade sitt otroligt dåliga fläktsystem (utblåset o c h insuget under datron)

men en så stor bortgjörning är svår att tvätta bort,,,mediamarkts kunder undviker fortfarande hp till den grad att företaget inte har så mycket av det märket än igen
Citera
2015-02-28, 02:58
  #9
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
HP Pavilion 15-P046no

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2723518

Jag har läst att HP:s bärbara datorer kan ha problem med överhettning, är detta ett problem fortfarande?

Har bl.a. Den ovan och kört den nu dagligen i ca. 3 månader. Inga större problem med värmen, dock går fläkten gärna upp i varv rätt ofta, dessutom med ett missljud. Missljudet kan mycket väl vara fabrikationsfel på just den dator jag har köpt.

HP datorerna generellt verkar mycket bra nu, men jag skulle hellre rekommendera HPs ENVY serie, de är mer solida och känns mer kvalité. Dessutom får ni bl.a. Bakgrundsbelyst tangentbord. ENVY finns med mycket bra prestanda och bra pris också. Den ENVY jag köpte för ca. 2 månaders har liknande prestanda som Pavilion, men där arbetar fläkten sällan, trots att datorn är under press. Dessutom skickas det med en större/kraftigare laddare.

Edit: Kan tilläggas att ENVY har grymt mycket bättre ljud också än Pavilion.
__________________
Senast redigerad av nickeheaad 2015-02-28 kl. 03:01. Anledning: Glömde en punkt.
Citera
2015-03-31, 18:56
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Har bl.a. Den ovan och kört den nu dagligen i ca. 3 månader. Inga större problem med värmen, dock går fläkten gärna upp i varv rätt ofta, dessutom med ett missljud. Missljudet kan mycket väl vara fabrikationsfel på just den dator jag har köpt.

HP datorerna generellt verkar mycket bra nu, men jag skulle hellre rekommendera HPs ENVY serie, de är mer solida och känns mer kvalité. Dessutom får ni bl.a. Bakgrundsbelyst tangentbord. ENVY finns med mycket bra prestanda och bra pris också. Den ENVY jag köpte för ca. 2 månaders har liknande prestanda som Pavilion, men där arbetar fläkten sällan, trots att datorn är under press. Dessutom skickas det med en större/kraftigare laddare.

Edit: Kan tilläggas att ENVY har grymt mycket bättre ljud också än Pavilion.
Vad är det för ENVY du rekommenderar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback