Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-29, 15:04
  #1
Medlem
semuors avatar
Citat:
En svensk man i 20-årsåldern har hittats död i den indiska delstaten Goa.

– Vi kan bekräfta att han har avlidit och att hans anhöriga har underrättats, säger Johan Tegel vid UD:s presstjänst.

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet hittades mannen död natten mellan tisdag och onsdag, svensk tid.

Mannen är svensk medborgare men är bosatt i Finland. Ärendet handläggs därför av det finska utrikesministeriet.

Omständigheterna kring mannens död är än så länge okända.

"Mer information kommer" står det också på Aftonbladet.

Någon som vet något om detta? Jag lägger tråden här i OoK tills det är bekräftat att brott har begåtts.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20237645.ab
__________________
Senast redigerad av semuor 2015-01-29 kl. 15:07.
Citera
2015-02-02, 21:21
  #2
Medlem
Jag kom dagen efter till patnem. Några sa att det hade varit ngt bråk o att han hade slagit i huvudet i asfalten och dött. Men jag vet inte. Sorgligt
Citera
2015-02-02, 23:09
  #3
Medlem
pissoars avatar
Fortfarande oklart om olycka eller inte, föräldrarna verkar ju inte helt övertygade: http://dn.se/nyheter/sverige/felix-d...skt-dod-i-goa/
Citera
2015-02-03, 02:19
  #4
Medlem
Veasellls avatar
Vännerna som varit där med honom måste väl vara misstänkta? Historier som verkar gå isär, "ingen koll" på vad han gör m.m. Den DN artikeln som ligger uppe är verkligen otrolig märklig.
Citera
2015-02-03, 05:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Vännerna som varit där med honom måste väl vara misstänkta? Historier som verkar gå isär, "ingen koll" på vad han gör m.m. Den DN artikeln som ligger uppe är verkligen otrolig märklig.
Håller med. Väldigt skumt detta. Ska bli intressant att se vad obduktionsrapporten säger. Att han fallit i marken köper jag inte. Låter extremt osannolikt.
Citera
2015-02-03, 06:52
  #6
Avstängd
DRD4s avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fel...skt-dod-i-goa/

"Familjen har varit i kontakt med sonens vänner i Goa, som berättar att Felix Dahl började uppföra sig underligt cirka en vecka innan han hittades död.

– Han blev rädd för sitt liv, de andra uppfattade det som att han hade paranoida tankar. De säger att Felix var deprimerad och ville åka hem.

Vännerna vittnar också om att Felix Dahl blev skadad dagen innan han dog, men meningarna går isär om hur det hände. Enligt en person var han med om en skoterolycka. En annan säger att två män misshandlade honom med plankor efter att han sparkat till en hund på stranden. Och en tredje säger att han såg Felix Dahl bli bortförd i bil av en europeisk man som utsatte honom för sexuella övergrepp natten till den 27 januari."

"På morgonen ska vänner och flickvän ha sett honom blodig. En indisk läkare uppger att 22-åringen besökte honom samma dag och blev omplåstrad och fick en stelkrampsspruta. Samma kväll åt Felix Dahl och ett gäng vänner middag på en restaurang.

– Felix gick ut och ställde sig vid vägkanten, men när vännerna kom ut var han borta."

Wtf? "vännerna" berättar TRE olika historier? skapligt mysko!
Citera
2015-02-03, 11:01
  #7
Medlem
knulps avatar
Jävligt mycket droger i omlopp i Goa. Borde finnas något samband?
Citera
2015-02-03, 11:29
  #8
Medlem
GodIsMyFellas avatar
Tippar på att han börjat gå på yaba eller liknande, dragit på sig skulder / hamnat i dispyt med något lowlife. Hans vänner är säkert också nere i skiten varför de alla kommer på olika historier istället för att hålla sig till sanningen.

Naiva föräldrar beskyller Goa och indier i allmänhet. När obduktionen visar på droger kommer de hävda att han blev lurad samt bli aktiva i Anhöriga Mot Droger och liknande organisationer.

Tror ni jag är långt ifrån?
Citera
2015-02-03, 12:39
  #9
Medlem
123psyks avatar
Någon som orka klippa in hela artikeln? Blivit begränsad på DN utan prenumeration. Sorgligt hur det än slutat.
Citera
2015-02-03, 12:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodIsMyFella
Tippar på att han börjat gå på yaba eller liknande, dragit på sig skulder / hamnat i dispyt med något lowlife. Hans vänner är säkert också nere i skiten varför de alla kommer på olika historier istället för att hålla sig till sanningen.

Naiva föräldrar beskyller Goa och indier i allmänhet. När obduktionen visar på droger kommer de hävda att han blev lurad samt bli aktiva i Anhöriga Mot Droger och liknande organisationer.

Tror ni jag är långt ifrån?

Nej, det var också det första jag tänkte. Speciellt när jag läste denna mening i expressen: " Men i januari när Felix flickvän hälsade på var bilden en annan. – Hon berättade att han hade det lite trassligt ekonomiskt, att han var speedad, orolig och pratade väldigt mycket, säger Tommy."

Svårt veta vad som hände när han dog, finns inte så många uppgifter om det än men jag är rätt övertygad droger är inblandat på nåt sätt.

http://www.expressen.se/nyheter/fora...x-22-mordades/
Citera
2015-02-03, 13:13
  #11
Medlem
GodIsMyFellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superisak
Nej, det var också det första jag tänkte. Speciellt när jag läste denna mening i expressen: " Men i januari när Felix flickvän hälsade på var bilden en annan. – Hon berättade att han hade det lite trassligt ekonomiskt, att han var speedad, orolig och pratade väldigt mycket, säger Tommy."

Svårt veta vad som hände när han dog, finns inte så många uppgifter om det än men jag är rätt övertygad droger är inblandat på nåt sätt.

http://www.expressen.se/nyheter/fora...x-22-mordades/

"– Han uppträdde jagad och nervös. Han blev misstänksam mot kompisar och frågade om någon skulle döda honom. Han uppträdde mer och mer konstigt, så kompisarna började vaka över honom, berättar Tommy Dahl."

Låter ju ganska typiskt för den sortens droger....

Tragiskt för familjen men stör mig på att de försöker utmåla Goa som boven i dramat då det snarare handlar om att deras son inte kunde hantera den frihet som det innebär att resa till ex Goa. Ja, det finns mycket droger och djävulskap och allt är tillgängligt dygnet runt, just därför måste man vara smart och ta vara på sig själv. Något som de flesta klarar av men tydligen inte Felix.
Citera
2015-02-04, 04:00
  #12
Medlem
Felix Dahl är både svensk och finsk medborgare, men eftersom han bodde i Finland är det UM och polisen här som utreder fallet.


http://svenska.yle.fi/artikel/2015/0...ring-felix-dod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback